Olindby
Medlem
Trasig FFG 16 bindning (weird)
Hej, min Atomic FFG 16 bindning pajjade medans skidorna stod i min lägenhet. Fjädern bara poppade ut, så gängorna är trasiga, går inte att få in den igen helt enkelt. Någon som hört detta hända någongång? Jag får väl helt enkelt köpa nya bindningar men vill helst inte borra nya hål vill behålla de gammla. Någon som vet ifall Salomons STH 16 och Atomics FFG 16 har samma konstruktion? Hittade inga FFG 16 till bra pris så funderar på STH 16. Ett annat litet problem är att det är häl delen på pjäxan som gått sönder och har stora problem med att få bort främre delan på bindningen, eftersom det är ett starkt lim som används ändast på de främre delarna så nästa fråga är ifall jag kan montera dit STH16 häl del och behålla FFG 16 som främre del? Det gör jag ändast ifall bindningarna har exakt samma konstruktion. Har inga problem med att få bort häldelen. Eller någon som vet hur man kan lösa upp epoxy 24h lim kanske med värme eller liknande? Jag har försökt att skruva bort de främre delarna utan att vara i närheten. Köptes på Alpingaraget och enligt dem verkar det som att jag inte kommer få några nya av någon anledning så orkar inte bråka om det. Många frågor!