Trasiga Nordica Blower -09

hajas

Ny medlem
Är det någon mer än jag som fått mina Blower års -09 separerade på tailen???
Detta hände efter 40 skiddagar vilket jag tycker är svindåligt.
Enligt nordica så ska dom lagas på skidverkstad så ingen reklamation här inte!!!
Dom har delat sig ca 3mm längs halva tailen på båda skidorna.
Annars svin sköna skidor men lite bättre kvalitet kan man ju förvänta sig!!
Tacksam för svar...

Mina funkar finfint, dock inte använt dom 40 dagar, snarare 10-12... Riktigt sköna skidor, hoppas inte mina pajjar, och hoppas det löser sig med dina!

Har aldrig hört om några blowers som har haft några problem förns nu... måste haft en jäkla otur eller så har du vart oförsiktig med tailarna....aka använt den klassiska tailkäppen när du bär skidorna.... Gör man det så ska man inte ha annat än ett slag i ansiktet om man klagar över skidors kvalitet.
Bättre att använda sig av "det-nonchalanta-sponsrade-jibber-släpet" av skidorna....

P.S jag BÄR mina skidor på axeln och är mycke nogrann med dom!!!!
övrigt är dom i kanon skick!!
Dessutom har en polare till mig likadana!!
och gissa!! just det samma problem på dom!!

MedlemJapaner sa:
PNyberg sa:
MedlemJapaner sa:
jibbersläper är jävligt ignorent ändå...
fast ändå skonsammare mot tailen än mot "käppen"..
Jag det kan jag tänka mig. När man släpar skidan skadas ju till största delen bara stålkanten typ. Att köra käpp-tekniken är ju som att slå sönder skidorna med vilje...
Exakt. Vilket man inte vill.... undra vilka andra sätt man har att bära skidorna på som kan vara skadliga?? hmmmmm

hajas sa:
Är det någon mer än jag som fått mina Blower års -09 separerade på tailen???
hajas sa:
Dessutom har en polare till mig likadana!!
och gissa!! just det samma problem på dom!!
Där har du juh svaret. Det är någon mer som har skidor som gått sönder. Förvisso är skidorna din kompis och inte dina, men det gör väl detsamma...

Nädå, håller med Utter, verka mkt märkligt att detta inte skulle vara en reklamation

PNyberg sa:
Utter sa:
Klart som fan att det är en reklamation om dom delaminerat.
tycker det helt klart beror på hur det gick till vilket vi inte har fått reda på än.?
det konstiga i kråksången är väl att de verkar ha gått med på att de ska laga skidan...om felet inte beror på konstruktionsfel så torde de väl inte befatta sig med produkten öht? dessutom hoppas jag att OP är så ärlig att han inte tar upp en sån här tråd om han åstadkommit delaminationen själv...

Senast ändrad:
PNyberg sa:
MedlemJapaner sa:
PNyberg sa:
fast ändå skonsammare mot tailen än mot "käppen"..
Jag det kan jag tänka mig. När man släpar skidan skadas ju till största delen bara stålkanten typ. Att köra käpp-tekniken är ju som att slå sönder skidorna med vilje...
Exakt. Vilket man inte vill.... undra vilka andra sätt man har att bära skidorna på som kan vara skadliga?? hmmmmm
Man skulle ju kunna köra med den tekniken att man helt enkelt skiter i att ta av skidorna. Sliter ju rejält på belaget om det är asfalt eller dylikt underlag. Tror inte denna teknik är särskilt uppskattad på skidbussen eller afterskin dock...

Hur det gick till??ja jag har åkt på dom!!! visst har man hoppat och visst är det ofta hård offpist i åre men va fan!!
Utter du vet väl!! ja är 2m lång i blå overall som studsar på vattnet vid tusenmetern!!!

hajas sa:
Hur det gick till??ja jag har åkt på dom!!! visst har man hoppat och visst är det ofta hård offpist i åre men va fan!!
Utter du vet väl!! ja är 2m lång i blå overall som studsar på vattnet vid tusenmetern!!!
Dåså...då är det ju en klockren reklammation.

Jodå Hajas ja vet. Har själv aldrig delaminerat ett par storbergsskidor, så dom ska tåla oerhört mycket.

Bara att fota och skicka bilder till agenturen och ev Nordica. Gå in till affären dom är köpta alternativt in till Danne så ska dom hjälpa dig. Sålänge tailarna inte är mosade så ska dom absolut inte delaminera.

Den enda orsaken jag kan tänka mig, förutom produktionsfel, skulle väl vara att liftpersonalen var väl oförsiktiga när de satte ner skidorna i skidstället på kabinen. Då det inte är ngn twintip att ta hänsyn till på blowern går de ju rätt enkelt att "kasta" ner i stället..

Utter sa:
Jodå Hajas ja vet. Har själv aldrig delaminerat ett par storbergsskidor, så dom ska tåla oerhört mycket.

Bara att fota och skicka bilder till agenturen och ev Nordica. Gå in till affären dom är köpta alternativt in till Danne så ska dom hjälpa dig. Sålänge tailarna inte är mosade så ska dom absolut inte delaminera.
Dom står på skidsport!!de är dom som ska laga dom tydligen!!!

freddie85 sa:
Den enda orsaken jag kan tänka mig, förutom produktionsfel, skulle väl vara att liftpersonalen var väl oförsiktiga när de satte ner skidorna i skidstället på kabinen. Då det inte är ngn twintip att ta hänsyn till på blowern går de ju rätt enkelt att "kasta" ner i stället..
På årets är det en hård gummi klack!! undra varför!!!!

Dustbin_Dan sa:
hajas sa:
Dom står på skidsport!!de är dom som ska laga dom tydligen!!!
Och vem pröjsar lagningen? Om dom fixar dom och Nordica pröjsar så är det väl ok?
Reklamation behöver väl inte innebära att man får nytt?
Absolut!! står dom för det så är jag nöjd!!
men frågan är om dom håller? nordica har gjort om tailen tills i år!!

Tillbaka
Topp