trasiga skistoppers på ross 140

• Trådstartare Trådstartare maxhallgren
  • Start datum Start datum
M

maxhallgren

Guest
Hej! i helgen var jag i tandådalen och körde lite. kraschade och pajjade min ena skistopper på en rossignol scratch 140 bindning. Jag har åkt med dessa bindningar i bara två dagar så det känns jävla surt att de skall gå sönder med en gång! och även om jag lagar den så känns det som att de kommer att pajja igen om de är såpass kassa från början, vad tror ni? Är det någon som vart med om detta förr med samma bindning?
detta borde jag ju kunna reklamera?

Tacksam för många bra svar!

msåste vara ngt fel?
Aldrig haft problem med bindningen, en superb bindning, men om du landa switch och foten for lös har du ju fortfarande tryck på skidan så den drar bakåt, klart skistoppern knäcks då. Tror du skruvat bindningen för löst.ska ju sitta vid sw landningar. och var det en hår krasch som inte har med sw att göra så borde den inte pajja alls:S Jag tyker den bindningen äger iaf, aldrig haft något problem med den.

orkar inte stav kolla och så, håller på med hemprov:P räcker med det

a_ahlnas sa:
msåste vara ngt fel?
Aldrig haft problem med bindningen, en superb bindning, men om du landa switch och foten for lös har du ju fortfarande tryck på skidan så den drar bakåt, klart skistoppern knäcks då. Tror du skruvat bindningen för löst.ska ju sitta vid sw landningar. och var det en hår krasch som inte har med sw att göra så borde den inte pajja alls:S Jag tyker den bindningen äger iaf, aldrig haft något problem med den.

orkar inte stav kolla och så, håller på med hemprov:P räcker med det
Tänkte på det också! men bindningen var ganska hårt åtskruvad men förmodligen inte tillräckligt då?!
Kan ju tillägga då att det var en sw landning.

Gjorde likadant med min ross scratch-bindning förra säsongen. Kraschade switch och sprängde skistoppern. Tjurig blev jag och ringde BIOS (som tar in rossignol) och ville reklamera men icke. Körde med argumentet: En skistopper ska väl inte gå sönder om man ramlar? men jag fick pröjsa för en ny själv.

Du kommer inte få en ny om du inte har tur så köp en ny och va glad. Den bindningen är bra och sånt händer alla bindningar tyvärr.

okey då vet jag lite hur det ligger till! Blir te att dra åt bindnignarna bättre så de sitter i sw landningarna!
Tänker i alla fall kolla upp om det är möjligt att få det fixat gratis!
Tack för svaren

MaxHallgren sa:
okey då vet jag lite hur det ligger till! Blir te att dra åt bindnignarna bättre så de sitter i sw landningarna!
Tack för svaren
Det ska gå att fixa gratis. Jag looovar. köpte en marker bidnning via sportconrad förut. först pajja den så reklamera ja till conrad, sen gick ja bara på stadium och reklamerade där..
gå dit du köpt dom istället för ringa importör. Ska inte vara något problem att få ny skistopp. annars ringer du Sverker på plus

switchkrasch = trasig bindning, har 140 ti jag med. Precis alla gånger då jag vurkpat switch har bindningarna gott sönder känns tungt då bindningen inte var den billigaste.

Själva skruven som håller fast skistoppern verkar vara alldeles för vek, ska försöka popnita mina. Annars så vet jag inte vad jag ska göra... bygga en egen :S ? Lr köra med en safety lina attachad till ditt ben.

Senast ändrad:
Hände exakt samma sak med min ross scratch bindning, sprutade delar från ski stoppern när jag landade switch.

har hänt mej 3 gånger, tycker att det är lite dåligt när dom ändå kostade rätt mycket pengar.

a_ahlnas sa:
MaxHallgren sa:
Tack för svaren
Det ska gå att fixa gratis. Jag looovar. köpte en marker bidnning via sportconrad förut. först pajja den så reklamera ja till conrad, sen gick ja bara på stadium och reklamerade där..
gå dit du köpt dom istället för ringa importör. Ska inte vara något problem att få ny skistopp. annars ringer du Sverker på plus
Det är typ det bästa man kan göra med knegiga försäljare. hota med sverre!

har ssamma bindning, dock inte hänt än...

Men va fan.. kolla konstruktionen på skistoppers, tro fan att dom pajjar, iaf när man landar sw...

Köp några skistoppers å ha ett lager me en tre fyra styckna, de har jag..

Det är inget fel på bindningen, om du landar switch och skidar löser ut går vilken skistopper som helst sönder. ross 140 är dock rätt klen. Kolla på hur skistoppern fungerar så förstår du rätt snabbt varför den går sönder så lätt. Företagen borde uppfinna en ny bindning som tål switch åkning..

kör utan skistopper och använd fångrem istället, det gjorde jag, ända tills jag blev av med liftkortet. det är tydligen olagligt.. men det går ändå jämnt ut med tanke på att man ändå måste köpa nya skistoppers hela tiden.

ASBRA bindning som tar look px 12 eftersom leden är vridbar ! (Y) vilket inte tillverkas längre behll den asså. Skistoppern lär ju krångla på andra bindningar med : )

Har lika som dej och min skistop lossna när jag tog av bindningen vid värmestugan. Fattar inte riktigt hur det gick till.

Tillbaka
Topp