Tredelade pjäxor, modellskillnader

Krypton har dels vanlig tråkinnersko, sen även en ID-liner, tror det är ID Gold eller nått. Den med ID-liner är givetvis dyrare, och bättre. Il Moro kommer med ID-liner som standard, dock den något sämre ID-Silver. Kolla på Dalbellos hemsida över skillnaderna på olika ID-liners...

Enkelt sagt är Krypton Pro bättre byggd med mer stabilitet och finare innersko, men Il Moron har egenskaper som kan passa många åkare mycket bättre...

Ny följdfråga: vilken är den optimala, köttigaste, bästa innerskon man kan få/fixa till ett par krypton pro?

Hmm vänta, krypton pro har vanlig traditionell innersko, medans krypton ID har den där wrap-around-innerskon (ID gold).

...antar jag?

Jäkla innerskor.. Räcker det inte med att hitta en bra pjäxa, vilket är nog härj med... Ska man helt enkelt köpa till en intuition? Eller är innerskorna såpass bra att det är lite skitsamma?

ID är ungefär samma som intuition då? Eller? Vilken djungel :)

Krypton Pro kommer med den vanliga innerskon som standard. Krypton Pro ID har wrap-innerskon. Eller så köper du ett par skal hos en vettig (läs bra) pjäxbutik och kompletterar med ett par Intuition innerskor som du beställt från Amerikat http://www.intuitionliners.com

Annars är väl skillnaden på Dalbello typ:
Krypton Pro: Flex 110-140, vanlig innersko, kommer med två tungor: hård och medel, två olika mellansulor: styv plast eller dämpande i gummi.
Krypton Pro ID: samma som Pro fast med ID Gold innersko.
Krypton: Flex 90-120. Samma som Pro fast kommer bara med en mediumhård tunga och styv mellansula.
Il Moro: Flex 90-120. Snowboardspänne ersätter det översta spännet + kardborrbandet. Kommer med mjuk + medium tunga, dämpande mellansula i gummi, wrap-innersko, ID Silver (samma som Gold fast med microfleece på insidan) coh inverterat tåspänne.
Alla Krypton har 98 mm lästbredd om någon undrar.

Själv kör jag mest på Il Moro med ID Silver innerskor, fast med en styv tunga. Tycker det funkar grymt och då är jag både fet, kör på bängliga chargers och har aldrig någonsin varit i närheten av att ens fundera på att hoppa i en jävla park.

Full Tilt har jag lite mindre koll på än så länge. Vet att lästbredden är samma som Krypton, 98 mm. Har läst på...

Glisseur sa:
Dalbellos innerskor är tillverkade av Intuition, bara lite mer pimpade :)
Och så även Full Tilts, där ID Gold motsvaras av Pro (som sitter i BB Pro och Konflict) och ID Silver av Power (som sitter i Hot Dogger och High Five).

Senast ändrad:
Glisseur: Varför Il Moro och inte Krypton Pro?

Vilken intuition-liner är bäst för mina fötter? "Frirajden" eller "lyxvarianten"?

Mottar gärna tips på bästa tänkbara dalbello-butik varsomhelst i landet. (Helst i GBG)

Nojlas sa:

Vilken intuition-liner är bäst för mina fötter? "Frirajden" eller "lyxvarianten"?

Mottar gärna tips på bästa tänkbara dalbello-butik varsomhelst i landet. (Helst i GBG)
Skistore har dalbello och FT

Glisseur sa:
Nojlas sa:
Tycker Il Moro sitter bättre och skönare över smalbenet. Det där snowboardspännet är sjukt smutt. Lite samma sak med FT, dom kramar liksom om foten och smalbenet.
Och ev. nackdelar med Il Moro kontra Krypton Pro?
Kan tillägga att jag har väldigt smala fotleder, samt att jag vill limma dit en Booster-strap...

EDIT: Nu ser jag att en booster strap på Il Moro:n kan bli lite svårt...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp