antonandree
Ny medlem
tripple cork!
tror ni att det någonsin kommer va nån skidåkare som langar tripple cork?
Men ingenting är omöjligt!! =DFjunesh sa:Jag vet att du menar typ om en new-school skidåkare kommer göra det, men det har ju typ gjorts av freestyle skidåkarna, de som åker upp på en kick som är typ 90° och sen gör trippla volter med snurr .. inte snyggt, men man måste nog ha sjukt mycket airtime om man ska kunne göra det i ett vanligt parkhopp :]
Tror inte bräcke kommer bli så mycket större.. Med tanke på att dem har varit lika stora i flera år nu..mistersedin sa:det är ju sjukt hur stora hoppen har blivit nu om man jämför med förr. Fatta om 10-20 år då de svarta i bräcke kommer vara monster :D
Det är såklart att det går, får nöta på studsmatta först![]()
ja fast skidåkare räknar ju allt som cork... 20 grader eller vad är det ni börjar räkna någonstans? ; DSverigeTomten sa:Om Travis Rice redan gjort trippelcork så tar det väl inte så lång tid innan en skidåkare gör samma sak. Jag menar, tekniken är ju den samma på skidor.
men på snowboard när man gör dubbelcork är den andra inte ens en cork?wire sa:ja fast skidåkare räknar ju allt som cork... 20 grader eller vad är det ni börjar räkna någonstans? ; DSverigeTomten sa:Om Travis Rice redan gjort trippelcork så tar det väl inte så lång tid innan en skidåkare gör samma sak. Jag menar, tekniken är ju den samma på skidor.
Corkscrew är den samma på skidor och snowboard så vitt jag vet.lurifixx sa:men på snowboard när man gör dubbelcork är den andra inte ens en cork?wire sa:ja fast skidåkare räknar ju allt som cork... 20 grader eller vad är det ni börjar räkna någonstans? ; DSverigeTomten sa:Om Travis Rice redan gjort trippelcork så tar det väl inte så lång tid innan en skidåkare gör samma sak. Jag menar, tekniken är ju den samma på skidor.
exakt.OWester sa:aa jag tror nog att det går men då behöver man nog ett VÄLDIGT stort hopp om man inte vill ha den upp och ner och med grab.