tripple cork!

tripple cork!
Jag vet att du menar typ om en new-school skidåkare kommer göra det, men det har ju typ gjorts av freestyle skidåkarna, de som åker upp på en kick som är typ 90° och sen gör trippla volter med snurr .. inte snyggt, men man måste nog ha sjukt mycket airtime om man ska kunne göra det i ett vanligt parkhopp :]

tripple cork!
jaa med tanke på hur stora hoppen börja bli jämfört med förut så är inte frågan om dom kommer göra det utan när dom kommer gör det ;)

tripple cork!
Fjunesh sa:
Jag vet att du menar typ om en new-school skidåkare kommer göra det, men det har ju typ gjorts av freestyle skidåkarna, de som åker upp på en kick som är typ 90° och sen gör trippla volter med snurr .. inte snyggt, men man måste nog ha sjukt mycket airtime om man ska kunne göra det i ett vanligt parkhopp :]
Men ingenting är omöjligt!! =D

tripple cork!
det är ju sjukt hur stora hoppen har blivit nu om man jämför med förr. Fatta om 10-20 år då de svarta i bräcke kommer vara monster :D

Det är såklart att det går, får nöta på studsmatta först :)

tripple cork!
mistersedin sa:
det är ju sjukt hur stora hoppen har blivit nu om man jämför med förr. Fatta om 10-20 år då de svarta i bräcke kommer vara monster :D

Det är såklart att det går, får nöta på studsmatta först :)
Tror inte bräcke kommer bli så mycket större.. Med tanke på att dem har varit lika stora i flera år nu..

tripple cork!
Om Travis Rice redan gjort trippelcork så tar det väl inte så lång tid innan en skidåkare gör samma sak. Jag menar, tekniken är ju den samma på skidor.

tripple cork!
SverigeTomten sa:
Om Travis Rice redan gjort trippelcork så tar det väl inte så lång tid innan en skidåkare gör samma sak. Jag menar, tekniken är ju den samma på skidor.
ja fast skidåkare räknar ju allt som cork... 20 grader eller vad är det ni börjar räkna någonstans? ; D

tripple cork!
wire sa:
SverigeTomten sa:
ja fast skidåkare räknar ju allt som cork... 20 grader eller vad är det ni börjar räkna någonstans? ; D
men på snowboard när man gör dubbelcork är den andra inte ens en cork?

tripple cork!
lurifixx sa:
wire sa:
SverigeTomten sa:
men på snowboard när man gör dubbelcork är den andra inte ens en cork?
Corkscrew är den samma på skidor och snowboard så vitt jag vet.

tripple cork!
aa jag tror nog att det går men då behöver man nog ett VÄLDIGT stort hopp om man inte vill ha den upp och ner och med grab.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp