trista landningar

evil

Ny medlem
trista landningar
tjena

jag suger på att hoppa så är det, men har en fråga.
Varför landar jag på skidspetsarna? Gör ont och förstör dessutom skidglasögon när man slår huvet i backen :(

trista landningar
hur fan lyckas du med det .. Om du gör en back flipp och landar på framstumparna så är det inte så konstigt.. det tar tid att lära sig ... men om du bara hoppar så förstår jag inte hur du lyckas..
du måste alltså lägga upp skidorn på ryggen på nå vi och sen även landa på det sätten . nej jag hajjar inte riktigt jag måste nog se det för att kunna förstå hur du lyckas...
men om det nu är så så kan du ju alltid testa att inte lägga laggen på ryggen och bara flyta normalt i luften.... försök få tag på en trampolin och öva lite på ... det kommer nog efter ett tag ..!!

trista landningar
nej nån backflip är det inte jag försökt mej på. Brukar hända om jag försöker mig på en 360 eller bara flyga lite över hoppet :/

trista landningar
kanske är det för att du tar i för mycket. föra att komma över. om du tar lite mer fart, och inte slänger dig framåt när du tar ifrån kicken, så kommer du nog att landa bra. anars om det inte gr kan man ju kompensera det genom att luta sig lite bakåt när du tar ifrån...

trista landningar
jag antar att de är samma fel som jag gjorde fast åt fel håll. när jag började lära mig 360 så kastade jag mig snett bakåt(över ena axeln. de var itne bra, man flög o gjorde en halv lincoln loop ungefär, fast landade på huvet...gör som mig. lär om...
de gör inte så ont. försök att bara låta kicken skicka iväg dig....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp