Troppan ned från tronen?

Smogen

Medlem
Troppan ned från tronen?
Så enligt Åka Skidor är det Troppan som gäller i år vilket måste glädja vissa här på Freeride. Själv har jag ej varit på detta ( eminenta? ) ställe, men skulle vilja höra andras synpunkter på dels detta ställe å dels på andra brantåkarhak runt om i världen. Själv så är favoriten en holländsk bar i Val Thorens. Holländare kan verkligen dra igång ett ställe, ett x-tra plus för att alla gick hem klockan 3 utan att ha varit hemma för att byta om efter afterskin.

Nå?

Troppan ned från tronen?
I ValT finns bara 2 barer - Rom Box samt Tango - och RomBox serverar ENBART rom, Tango har rajtantajtan. Personligen är jag rädd att efter denna vinter kommer Troppan enbart ha befäst sin position som det brantaste utelivet.

Sen har jag hört rykten här på Freeride från Magnus76 samt Smogen; det enda svaret är att om du eller dina vänner gick till Troppan utan att ha kul så är det fel på ER! Troppan har ALDRIG sagt nej till lite kul. Kolla senaste Åka Skidor...

Troppan ned från tronen?
Så JCM har börjat uppskatta Åka Skidor?
Har aldrig personligen besökt Tropique men jag vågar inte sätta emot JCM och hans vassa penna för då kommer väl ett svar på 40 sidor om varför Troppan t.o.m. är bättre än insulin för en diabetiker.
Däremot skulle jag vilja lyfta på partyhatten för ett "etter ski-stelle" i vårt västra grannland. Nämligen Stavkroa i Hemsedal. Råkar man dessutom befinna sig där på valborgshelgen får man garanterat uppleva pjäxdans som ger utslag på Richterskalan.

Troppan ned från tronen?
Så nu skulle det vara en merit att vara ute och dansa med skirdutrustning till kl 3?
Det finns bara ett svat på din fråga åk dit och du kommer inte att komma oberörd därifrån! Jag lovar.
En natt på troppan skulle jag inte byta bort mot allt guld i svenljunga. Det är osalgbart.
Troppan regerar och kommer att göra det i långt tid framöver.

Tillbaka
Topp