Tror ni man får reklamation / går det på garantin?

Endorah

Ny medlem
Köpte mitt första skidset idag med hjälm,stavar,pjäxor,bindningar + skidor.
Drog till Länna Sport och hade handlat klart allt kring 12:00. Då åkte jag direkt hem och lämnade allt och drog genast till några släcktingar och åt lunch etc. Kom men vid kl 4 och kl 5 hade jag all utrustning på och jag gick ut till min backyard där jag hade ett bra hopp som jag byggt (dock så var själva backen klen så man fick inte speciellt mkt fart). Jag kände att det gick bra osv (för att vara första gången jag jibbar). I början gick det KASST jag trodde att jag aldrig ens skulle kunna göra en enkel grab i luften. Jag började hoppa vanligt på hoppet. Man kom typ 1,5m över vanlig markhöjd som max och jag åkte kring 2meter. jag började träna på att åka switch i en liten back med sluttning. Det gick bättre och bättre. Jag började göra enkla grabs och sen började jag slipa på min 180 haha. Jag märkte att ena skidan blev svårare att ta på men jag brydde mig inte speciellt mkt. Efter ca 2 h åkning så såg jag att "metallpinnen" på bindningen var lite sne men jag tänkte inte så mkt så jag tryckte lätt tillbaka den. Efter ca 3 hopp till märkte jag att det var nått skumt. Jag tog en närmare titt och bindningen var sönder "tror jag". Jag är extremt dålig på att rita men jag ger det ett försök! :
http://data.fuskbugg.se/skalman01/binds.jpg

Det går inte att limma för det ser ut som nått gått av, men jag menar, jag är 67 kg och 175 cm lång, dom måste väl tåla mer stryk än några failade 180s?

Tack, nu vet vi vad du väger... Men du skulle inte kunna berätta vad du köpte för bindningar?!?!

Som jag har förstått så är det bara skistopperns som e paj... Gå tillbaka och fråga dem vetja! Finns kanske inte så jättestor chans direkt att du får det gjort gratis, men å andra sidan lär det inte kosta mer än typ 3-400 spänn...

jävlar, 400 spänn bara för att fixa det? :O asså jag tycker verkligen det borde gå på garantin. Känns ju annars som en jävligt dålig bindning som inte tål nånting.

Någon som har kunskaper inom länna sport och vet hur dom brukar göra? Alla deras skidor medföljer en speciell bindning. Tror ni jag skulle kunna få byta bindning utan extra kostnad?

Det verkar bara vara själva ski-stoppern som har hoppat ur ett av de två främre fästena som man skall trycka in, innan man skruvar fast den. Har du försökt att skruva av bromsen och lösa det själv?

Om det är så att något med själva broms-delen är trasigt kan Länna fixa fram en ny, förhoppningsvis till låg eller ingen kostnad. Om det är så att själva bindningen pajjat (vilket jag inte tror att det är, då du inte ritat den), är det svårare att säga hur det blir.

Blev sådär för min polare när vi körde lite backyard förra veckan också, Billiga marker pissbindningar, han hade bara kört backyard. Han lämnade in dom på intersport och han fick samma skit monterat men han skulle få lägga emellan lite cash för att få någon Look bindning. så fråga om du får lägga pengar emellan och byta bindningar helt.

Snödjup

Tillbaka
Topp