Tröttnat på fake-annonser?

freeride_nu

Aktiv medlem
Är det någon mer än jag som har tröttnat på annonserna från våra sk extremåkare (ex Sverre o Per G)?
Jag tror inte att Völkl skulle bli så glada om Sverre bjöd ut sina gamla lagg till allmän försäljning. O vem skulle förövrigt köpa skidor han haft en säsong?
Tror bara att det är ni som lägger in dom som tycker det är kul.

LÄGG NER!!

Har du ringt och kollat att de är fejk eller? De flesta sponsrade åkare säljer faktiskt bort sina skidor efter en säsong för att få in lite flis. Livet som "friåkningshjälte" är inte direkt fyllt av pengar om du förstår vad jag menar...

Tror han kör för Atomic.
Det låg en annons inne med en drös Atomic prylar som sedan plockades bort samma dag.
Samma scenario utspelades på sfnet.nu
Kanske tillfälligheter...

...är PG egentligen. Jamenar han har halkat sig ner på nån placering. Men betyder det att han är så berömd i "freeride" kretsar att det är värt att utge sig för att vara honom för att sälja sina prylar? I så fall är jag Robban Olsson, och jag har skitmycket prylar till salu. Det här håller på att förvandlas till en förstasäsongarcirkus för stargazers.

Antagligen vet Völkl att Sverre säljer sina gamla skidor. Det hör säkert till deras deal att detta är OK.

OM inte Völkl skulle vilja att han gjorde detta skulle de helt enkelt kräva tillbaka skidorna när han får sina nya.

Jag tycker mest det låter som du är avundskuk, faktiskt. Det vore vär värre om alla åkare som var sponsrade av Grovsnus sålde sitt begagnade snus?

HWC HitMe

Mannen, Myten, Materialaren

En kompis köpte ett par G40 av Sverre. Kanske inte i mint condition men helt klart fina. Varför skulle inte han få sälja sina skidor? Själv har jag köpt K2 skidor av en sponsrad Amerikansk åkare som heter Chris.

Hörrudu Jea-Pierre,
En plattfotad flackåkare framstår du som i den tydligaste av dagrar. Det angår ju inte dig för fem öre vad Sverre, PG och de andra säljer för prylar. Och om du inte tror att de säljer prylar kan du ju oroa dig för det hemma på loftet, men verkligheten är ju som bekant en annan.

Tobak och alkohol hör ju till vardagen bland oss brantåkare och för att finansiera dessa basala behov krävs det deg, flis, dollars eller vad du kallar det. Skall man sedan slå till på ett par rejäla hattrullningar så krävs det än mer. Klart att de begagnade prylarna skall avyttras. Dessutom kan du som bortkollrad idiot ha möjligheten att göra ett bra köp på prylar som kanske inte finns i överflöd i Lindvallen där du hänger.

Själv sponsras jag av Durex och du kan få ett jevvlitt bra pris på mina begagnade gummin. Jag lovar att de bara är använda en gång.

C U in court!

/Jean-Claude Mogul - Brantare än Dr Steve!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp