Två skidor - Mantra 102 + vadå?

Vad ska jag komplettera med?

• Enforcer 110 (dyr men allmänt rimlig)

Röster: 0 0.0%
  • Enforcer 115 (tokbillig men orimligt bred)

Röster: 2 40.0%
  • Sender Squad (halvbillig men orimligt lång)

Röster: 1 20.0%
  • Sälj och ersätt med Enforcer 104 (billig men kompromiss)

Röster: 0 0.0%
  • Något helt annat?

Röster: 2 40.0%

• Antal röster
    5

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Hej, hej!

Jag tänkte komplettera mina Mantra 102 med något väldämpat, offpistigt med lite ryggrad och en modernare shape/monteringspunkt. Storlek runt 110 mm och ca. 190 cm.

Tanken är att skidorna ska komplettera varandra samtidigt som jag vill kunna klara mig på ett av paren när det inte är möjligt att släpa bägge.

Helst skulle jag ha ett par Sender Squad runt 188. Men de finns ju inte så det blir svårt... :)

Är du optimist så något kring 115mm
Är du realist (pessimist) och skall åka på konstsnö så ett par svinvassa GS skidor 65-70mm

Är det inte lika bra då att kliva upp på nåt runt 115mm så det blir ett tydligt steg upp från Mantran? Iofs är de skidor du nämner så pass bastanta att de oftast gör sig bäst i max 110mm, sen blir det lite väl klubbigt.

Nåt Black Crowsigt kanske? Det är väl egentligen Corvus rent konstruktionsmässigt, men den är nog lite för traditionell. Atris blir lite väl snäll möjligen. Salomon QST Blank borde ju vara ett alternativ. Vill du dra det mot lite lättare gillar jag Elan Ripstick 116 i 193cm (mäts kort så den är snarare 189-190 i riktig längd). Då får du ju fördelen att du kan gå upp i bredd och få pondus den vägen utan att det blir för otympligt i känslan. Fischer Ranger 116 borde också ägnas en tanke. Den hamnar lite mittemellan i vikt/bastanthet och är riktigt trevlig. Det är inga som helst problem att driva den som 116mm bred en heldag.

BLIZZARD RUSTLER 11 192cm. Den har ju varit testvinnare flera ggr.

Kör själv på 188 och älskar den för sin mångsidighet framför allt med någon form av turbindning så att man kan få längre åk

BLIZZARD RUSTLER 11 192cm. Den har ju varit testvinnare flera ggr.

Kör själv på 188 och älskar den för sin mångsidighet framför allt med någon form av turbindning så att man kan få längre åk
Hurifan kunde jag inte tänka på den. Givet alternativ naturligtvis.
Lite karaktärslös och tråkig kan jag tycka i känslan, men å andra sidan gör den i princip aldrig bort sig heller och det är en skida som är väldigt lagom i många aspekter som man bara kan kliva i och köra direkt.

Nästa år kommer det ett mellansyskon till revolt 121 och 104 som verkar rätt bastant.
Inte för att hjälper ditt beslut just nu...
1056434_400w_1000h.jpg

Tillbaka
Topp