Tvätta innerskorna?

occce

Ny medlem
Tvätta innerskorna?
Efter ett antal veckor har mina pjäxor börjat lukta inte allt för gott..... Någon som testat att tvätta dem i tvättmaskinen?
eller handtvätta dem kanske räcker?

Vore skönt att bli av med lukten (lite av den iaf..... )

Jag har ett par Technica TNT Icon (inte de formgjutbara)

tackar för tipsen.

/occe

Tvätta innerskorna?
Att tvätta ur dem med ljumet vatten och tvållösning brukar hjälpa. Sedan brukar jag köra med anti lukt sprayen som finns på stadium butikerna. De här två tillsammans funkar ganska bra men när doften kommer tillbaks för fort vilket den gör efter ett tag kan man fylla innerskon med t-doja och låta det stå ett tag sedan blir de som nya ;)

Tvätta innerskorna?
Lägg inneskorna i varmt vatten med lite ättiksprit och tvättmedel. Funkar oxå på svettäckliga underställ, gympaskor etc.
/g

Tvätta innerskorna?
Jag vet inte om det här stämmer men jag har hört att man kan lägga skor i frysen (plastpåse lämpligtvis) och på det sättet ta död på bakterierna....? Vet inte om det stämmer men det kanske är värt att prova... den ena metoden utesluter ju kanske inte den andra om man verkligen vill gardera sig..

Tvätta innerskorna?
Jag hade ett par salomon pjäxor i 2 år utan att tvätta de.
När jag skulle guta om innerskon på intersport var de
tvugna att ställa ut de för de luktade så j*vligt när de var
uppvärmda.
lyft bara ut innerskon under sommaren så går det bra
utan att mögla.
vi var tvugna att spruta lukta gott medel i de innan vi
skulle sälja dem och tvätta dem.

Tvätta innerskorna?
Har kört mina innerskor i tvättmaskinen med Chlorin, "skonsamt program", 40 grader, följt av luftttorkning. Luktar lite klor några dagar efter, men bättre det än tåbiran.
Ska prova tipset ovan med ättikssprit och tvättmedel. Som ni medvetna redan vet så är ju inte Chlorin så nyttigt för miljön.

/A

Tvätta innerskorna?
Att ställa innerskon i plastpåsar ute i minst 24 timmar när de är minusgrader borde fungera bra...
De tar död på alla bakterier och de är de som ställer till lukten...

Tillbaka
Topp