Twintip längd

hansaflex

Ny medlem
Twintip längd
Hade tänkt köpa ett par twintips nu när jag är nere i österrike. Undrar hur det är med längden igentligen. Jag är 185 lång och undrar vilken jag skulle kunna ha. Är 174-176 för kort för mig?
Skulle gärna vilja ha korta för ska gå över från snowblades till twins så känns lite lättare.

tack

Twintip längd
neee..inte kortare de ska vara ungefär 10-15 cm kortare så 175 blir lagomt... (jag e 185 kör på 175, funkar bra!!) Det är bra att du lägger fjollbladsen på hyllan :P!!

Men ett litet tips sök på forumet istället för att skapa en engen tråd, jag lovar att det finns nästan över 100 trådar om just längden på twintips...

Twintip längd
mm visst är det :D men en sak som slog mig nu det är ju att nu när kan ska ha stavar funkar ju itne dem gamla Hestra längre. Har ett par fina tumvantar, eller funkar det? Eller rättaresagt, är det att rekommendera eller ska man ha finger?

Två i en här :]

Söker eller gör en egen tråd ifall ingen svarar här.

Twintip längd
Jag vet inte så mycket..men jag kör på head mad_trix 163 och jag är 166..och det tycker jag är jätte bra..det blir stabilt i pisten och känns bra i luften och på rails och så!!!! nära din egen längd tycker jag om du ska åka mycket puder annars lär de ju försvinna ner!!

Twintip längd
ja har ett par fischer unlimited 160 och är 163 precis som gnibbij. tumvantar funkar perfekt till stavar :D. har ett par fet raggiga svarta saker med päls inuti.
Bra att du slängt bort dom norska jibblaggen (blades) och gått över till tt:s

Twintip längd
jag är 159,7 å jag kör på ett par 159:es fujative! å jag gick över ffrån blades till den bara man får vänja sig nån vecka så funkar de! lycka till

Twintip längd
jag brukar ta 4-8cm kortare än vad jag själv är funka kanon! lite fladdrigt i hög fart men roligt som tusan i skog och hopp! gillar kortare skidor. är mycke upp till var och en! vissa har precis lika långa som sej själv och vissa 10cm kortare än sig själv!

Twintip längd
Det där med längd är så olika. Beroende på hur man vill åka och vad man är van vid. Om man vill ha kvicka och lättsnurrade skidor så ska man välja lite kortare. Men om man vill ha lite stabilare och farttåliga prylar tex när man kommer in switch i 70 knyck på en kick med 25m platå så vill de flesta ha det så stabilt som möjligt.

/Turboklimpen

Tillbaka
Topp