Twintip längd?

rezonen

Ny medlem
Twintip längd?
Vilken längd ska jag ha om jag är, 183 cm o väger 60kg? Kommer åka mest park o pist knappt nå offpist at all. Och kan någon länka några bra skidor (Helst med bindning) För max 4k?

Twintip längd?
Nja.. frågan är hur mycket park du ska åka. Ska du åka mer park än pist ska du ha längre skidor.. (runt din egna längd) så kanske runt 179 eller 181 om de finns. Och om du vill köpa riktigt bra skidor för under 4k med bindning så surfa in på tysken. De har bra priser på nästan alla skidor!

Twintip längd?
runt 179-185cm långa, dock inte så hårda med tanke på din låga vikt. kanske ett par skidor från line skulle kunna tänkas passa dig bra?

Twintip längd?
Okej dom verkade bra kör nog på dom. Hur ska dom vara monterade om jag kommer kära ca 75% park o 25% pist? +2,+1,0,-1,-2 ??

Twintip längd?
jag är 171 cm lång. å hade tänkt köpa nya skidor, men det finns bara i storlek 176 kvar.. blir det för långt? vad blir svårare med längre skidor?

Twintip längd?
Jag har själv K2 Domain 179cm (Som är ca: 182cm). Är 177cm lång och väger ca 60 kg, de funkar klockrent för mig, första skidorna jag har. De är symmetriska och ska mittmonteras. Kolla även:K2 Domain recensioner

Värt att kolla på? Isf rekommenderar jag Sport Conrad, tysk hemsida med bra paketpris på skidor med bindningar och låg frakt, ca: 250kr. De får du utan problem för under 4k med bra bindningar (Har själv Look Pivot 14) inkl frakt. Sen om man vill beställa från utlandet är ju en smaksak, men lovar att du kan lita på dem!

Twintip längd?
Dom verkade okej men vill helst beställa från sverige och hittade inte så mycket här av dom skidorna. Så blir nog line mastermind

Twintip längd?
montera bindningen 1-2 cm bakom exakt mitt om du ska köra pist med.

till den andra grappen: ba o kötta på! jag är 173 och kör på ross s4 181cm

Twintip längd?
jag kör bara park, bortsett från någon transport sträcka och nån omväg i lite puder.
mittmonterat så går det hur fint som hällst

Twintip längd?
rezonen sa:
Om jag ska köra ca 75% park och 25% pist kommer de gå bra med mittmontering då?
Jag knäckte en skida förra året i Alperna (en rossignol pistracer med ett par år på nacken) och hade då en skiddag kvar. Då testade jag ett par mittmonterade bara för sakens skull. Visst var det inte samma sak i backen och man fick jobba lite på ett annat sätt än med Rossignol storslalomskidan, det till trots så fungerade det helt klart =) Det låter dessutom som att du kommer hålla till mest i parken och förmodligen inte kommer ligga på carvingsvängar i pisten hela dagarna så kör på mittmontering du (speciellt om du ändå spanar in symmetriska lagg som är gjorda för mittmontering).

Själv håller jag inte till i parken alls men har planer på att börja testa på lite, men då blir det till att skaffa ett par extra skidor som jag kommer mittmontera (kör just nu på Line Prophet 100 från förra året, ej mittmonterade).

Twintip längd?
om du köper symettrisk skida måste du mittmontera! då skärningen hamnar fel i förhållande till foten annars, eller nått sånt. skärningen hamnar i alla fall fel!

är inte direkt någon pist människa, men går ju att kanta skidan med mitt monterat oxå. värt att ha mitt mont om du ska åka parken. så tänk över ditt beslut

Tillbaka
Topp