solfiluren
Medlem
typiska skid/snowboard ord?
precis som rubriken lyder så vill jag både veta och förbättra mitt ordförråd kring skid och snowboard ord, vilka är typiska inom detta område???
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.martindahmartin sa:en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)
jaha, då fattar jag, har sett det i videos då tror jag, tackar:Dv-larsson sa:När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.martindahmartin sa:en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)
haha dude, got to learn your thiiings, rideaway är att du åker ut på ett speciellt sätt, kan vara exakt hur som helst förutom att det är helt vanligt, du kan alltså TEX lute dig bakåt vrida kroppen o så eller typ stå sträckt med händerna på magen o glida runt, alltså rideaway = åka iväg från hoppet på ett coolt sätt. (ibland fult)martindahmartin sa:jaha, då fattar jag, har sett det i videos då tror jag, tackar:Dv-larsson sa:När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.martindahmartin sa:en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)
mitt med, mycket härligare än "oj, jag tror benet är av";Dv-larsson sa:Mitt favorit uttryck inom skidor är helt klart "Fan vad härligt åk, ska vi köra igen?"
haha okej, men då han beskrev lät det precis som i en video med tom wallisch där han gjorde så efter en rail, så trodde det var bara så:Dporky sa:haha dude, got to learn your thiiings, rideaway är att du åker ut på ett speciellt sätt, kan vara exakt hur som helst förutom att det är helt vanligt, du kan alltså TEX lute dig bakåt vrida kroppen o så eller typ stå sträckt med händerna på magen o glida runt, alltså rideaway = åka iväg från hoppet på ett coolt sätt. (ibland fult)martindahmartin sa:jaha, då fattar jag, har sett det i videos då tror jag, tackar:Dv-larsson sa:När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.
afterbang är när du typ trycker ifrån och sträcker på dig när du landar, kolla på någon film med tom wallisch så förstår du :P fast det är bäst om man överdriver och trycker ifrån på ett stelt sätt så du lyfter från marken :P hehecEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P och promo?
Promo är en förkortning av ordet promotion som i sin tur betyder befodran/avancemang . du har säkert sätt det på filmer där det står till exempel "KalleSwamp promo 09/08" ?cEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P och promo?
martindahmartin sa:en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)
Där snackar vi RIDEAWAY! Boyahhs!cEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P
öhhh nej, som jag förstått det så vill man "promota" sig själv med en promo... alltså göra reklam för sig själv så man kan bli sponsrad....eller?1-Zeus sa:Promo är en förkortning av ordet promotion som i sin tur betyder befodran/avancemang . du har säkert sätt det på filmer där det står till exempel "KalleSwamp promo 09/08" ?cEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P och promo?
Det är en sponsor video, alltså att man gör en film som man sen kommer använda för att försöka få spons, alltså bli befodrad. tyyyyyp :P
aaah, tackar, fattade lite förut, men nu fattar jag 100%.Ohmiie sa:martindahmartin sa:en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)Där snackar vi RIDEAWAY! Boyahhs!cEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P
http://www.vimeo.com/3289221
jag kallar det erektionporky sa:"stenhård" = bra förklaring till allt, tex, han landade steezigt stenhårt eller, kolla hur stenhård han är med pistol under sin 4xl gangsta suit jacka. funkar alltså till allt.
ää skit också ...R-R sa:öhhh nej, som jag förstått det så vill man "promota" sig själv med en promo... alltså göra reklam för sig själv så man kan bli sponsrad....eller?1-Zeus sa:Promo är en förkortning av ordet promotion som i sin tur betyder befodran/avancemang . du har säkert sätt det på filmer där det står till exempel "KalleSwamp promo 09/08" ?cEkholm sa:vad fan är afterbang? ;P och promo?
Det är en sponsor video, alltså att man gör en film som man sen kommer använda för att försöka få spons, alltså bli befodrad. tyyyyyp :P