Undvika turistglipa

Undvika turistglipa
Jag har en hjälm från ifjol, en vacker (ehm?) Everest i storlek XL. Tillsammans med den har jag nu köpt ett par Smith I/OX, som jag är nöjd med. Men jag undrar hur fasen jag kan få dem att sitta helt mot hjälmen, nu glider de gärna ner kanske en halv centimeter. Ha bandet längre upp kanske? Drömmen är ju att få dem sitta helt mot hjälmen! :D

Undvika turistglipa
Hmm... jag tror att det blir svårt att göra något åt dessvärre. Hjälmen och gogglarna brukar ju bilda en enhet som sammanfogas i någon form av orubblig balans som antingen är bra eller dålig... :)

Köra med glipa och se hård ut? Aka hart wie ein Tüsk?
helmet_guide_gaper_gap.jpg

Undvika turistglipa
Köp en Smith vantage och njut av dina superballa google och hjälmcombo. Den finns upp till XL(strl. 67), large brukar räcka utom för extrema vattenskallar.

Undvika turistglipa
Alternativ 1: ögonbrynslyft

Budgetalternativ: stoppa till all ventilation och åk med vidöppna ögon

I båda fallen gäller: undvik Botox till varje pris!

:P

Undvika turistglipa
Du kan limma på en fönsterlist i gummi på antingen glasögonen eller hjälmen (ta båda om det ska vara riktigt tight). Har hört att det är så proffsen gör det.

Undvika turistglipa

@bastardquad, jag skrattade så sjukt högt på den såkallade afterskin här så tråden fick ett lite ofrivilligt bump av folk som ville se vad som pågick. Sjukt bra förslag på hur man kan lösa problemet.

Budgetalternativ 3:
Köp en snitzig bandana och knöla in i hålrummet. Alternativt en krokodil/teletubbie/pichacu-dräkt som du kan dra ner långt över pannan.

Tillbaka
Topp