ungefärliga vikten på ett par Scratch BC wrc?

• Trådstartare Trådstartare Victor_hj
  • Start datum Start datum
V

Victor_hj

Guest
tja!
skall nämligen framföra vikten av mina skidor till flygbolaget innan de godkänner mitt bagage, problemet är att skidorna står på en annan ort än vad jag befinner mig nu och kommer inte hämta dem fören dagen innan flygresan. Så undrar helt enkelt om något vet vikten på ett par Scratch BC wrc, 171 långa/ tack på förhand!

Du har väl bindningar på också? Kanske inte så många här som kan ge dig bra nuffror.
Måste det verkligen vara på grammet?
Gissningsvis 1850gr/skida utan bindning.

Så lite som 1850 utan bindning är det inte, garanterat! Såna vikter är det bara DPS och Dynafit som kommer ner i. Jag vägde mina 185:or en gång i tiden och jag TROR att de tillsammans med 140-bindning vägde 3,6kg styck. Detta tycker jag är ganska logiskt. Lite mer än 2kg per skida, och lite mer än 1kg per bindning...

Static läser ju verkligen vad som står. LÄS SKRIV SEDAN ETT SVAR.

Ska väga mina kommer snart med svar!

tack för visat intresse!.. runt 3,5 kg per skida låter logiskt, är en god hjälp iallafall, kan du väga dina sparf hade det varit till stor hjälp!

tack för alla svar! gav dem informationen att de väger 4 kg styck för att vara på säkra sidan!

mina 185 vägde ungefär 3 kg med look px12 på.

Carled:
I fulla längder ja! Dynafit är ju nere i 1300 med sina lättaste/kortaste. Ok, tråden kanske avslutad men, de är ju 171 cm, så jag tror inte att de väger så mycket mer än 1850 med tanke på att 185 väger 2070... (Årets S6 i 185 väger 2004gr)
Årets Scratch BC Girl väger 1781 i 171 till exempel, lite smalare och lättare konstruktion kanske. Allt enligt min bibel, Friflyt, och husguden Endre Hals ;-)

Tillbaka
Topp