Unik ?

Goodlife

Ny medlem
Unik ?
Jag är så fruktansvärt trött på folk i liftkön som alltid ska trampa på ens skidor bakifrån , nu har jag börjat lyfta bakdelen på skidorna och sedan trycka ner igen så att spetsen på idioten får sin skidspets böjd vågrätt ,och låtsas som ingenting har hänt , man får någon kommentar men man får väll hoppas att det hjälper dom att backa 10 cm nästa gång.

Med twintipen kör jag bara bak skidan hårt så att dom får sig en smäll , spets mot spets .

Ibland vill jag bara vända mig om och dra till ett riktigt baseballslag med staven allt vad jag pallar , men det skulle nog missuppfattas av andra i kön.

Finns det fler med detta kanske något udda beteende eller är jag unik ?

// Tif

Unik ?
Det kan va frustrerande, men då är det bara att tänka på att jag säkert gjort nått sådant förut så brukar ja lugna ner mig.... =)

Unik ?
Du behöver inte känna dig helt ensam. Att lyfta bakdelan på sidorna är ett fint knep, brukar de däremot köra över framsidan av skidan kan de få höra kommentarer som: "Tack så mycket, är du nöjd nu?" Eller andra lite elaka..

Unik ?
hmm är ganska lungt i lift köerna här i sverige i frankrike behöver man inte röra sig i kön för där trycks man fram ändå.....

Unik ?
Tycker man inte om när det är trångt rekommenderar jag Vail/Beaver Creek (kanske är likadant i resten av USA oxå). Det hade gått in fem tyska liftwaffe mellan varje amerikan i liftkön! Dessutom delade den närliggande restaurangen ut nybakade kakor medan man väntade...

Unik ?
st.Anton va också ganska knökat.... feta helg-resänärer-tyskar blandat med svenska brats och fula "vi-kan-inte-åka"-danskar

Unik ?
man kan ju bli förbannad för mindre, specielt när man är i frankrike. Alla knep är bra, ska själv prova och smälla spetsar nästa gång.

Unik ?
vänd dig bara om o säg till personen som håller på: du kommer inte snabbare fram bara för att du kör på min skidor(min bräda. då blir nog personen tyst o slutar

Unik ?
annars kan man bara göra en lite stylig hopp-180 o sen skrika som f*n , då slutar dom flesta, annars kan man äga rätt många om man e grymm i parken :P

Unik ?
spela roll om någon står på skidorna, man åker ju bara
men undersidan inte med lacken (iallafall jag). Det är ju
bara deras skidor som blir förstörda under.

Unik ?
en annan sak som man kan göra är att snällt släppa förbi den som står på skidorna. när denna person sedan tar sats för att åka fran till liften löser man ut personens bindningar. resultatet blir att personen ligger och simmar i snön och en hysteriskt skrattande liftkö!

Unik ?
Tja, man väljer ju själv vad man irriterar sig på för att citera min kära mor. Kan dock inte neka till att jag själv lekt med tanken att limma fast nubb eller dyl, med spetsen uppåt, längst bak på mina skidor för att åstadkomma elaka repor i motståndarnas åkdon. Nu är jag dock mer harmonisk som människa och försöker le åt det hela...;-)

Om det är jättejobbigt med folk som står på skidorna kan ju ett tips vara att åka till fjällen/alperna veckor då det inte är mycket folk lediga, tex i jan.

Unik ?
säg något i stil med: Kul att du står på mina skidor...slutar dom inte är det nåt fel på dom. då får man ta i med hårdhandskarna...

Unik ?
När någon drar skidorna i i bakkanten på min bräda, väntar jag lite så att han åker förbi mig, precis när han tar ett tag sätter jag ut den fria foten framför hans skidor. Dom vurpar garanterat o välter halva liftkön.
Kanske inte får fram min poäng till han, men ställer man sig på något som är värt en månadslön får man vänta sig ett rejält svar....

Unik ?
du får väl överföra din ilska på den snälle söte tyske flerbarnspappan som står framför dig... sätt staven bakom bindningen och tryck till...
fungerar alltid

Unik ?
Det gäller att knö sig före i kön så slipper man att någon åker på än ;)Fast när någon åker över min snowboard så brukar jag göra som zonkad sätter foten framför hans skidor! Är alltid lika effektivt

Unik ?
Det där med sandpapper är ju strålande! Varför har jag inte tänkt på det, måste hålla med vita_tubsockor. Taggar längst bak hade funkat prima i kön... men bara där...

Unik ?
Varför inte rejäla nitar, punkmodell, som fästes med en bit karborre innan man ställer sig i kön? Ingen skaderisk, bara en bit pålimmad kardborre på skidan. Nitarna är det bara att plocka av i liften sedan. Ser dessutom hårdare och coolare ut än något klistermärke eller annan uttsmyckning.

Unik ?
Hehe... när jag va nere i Österrike fick man ibland stå och trängas med en massa tyskar. Helt jävla galna. Dom ska bara fram, även fast folk ramlar och slår sig. De går över skidorna och snowboarden och ställer sig på skidorna så man inte kan röra sig. Ganska kul även fast man får damp på dom ibland.

Unik ?
Samma här... en gång var det en kille som gick över mina skidor från ena sidan över till den andra sidan...själv brukar ja stampa lite me skidorna å lossas att man försöker få bort lite snö, och sen e de bara å hoppas att man träffar skidorna bakom en...

Unik ?
En kompis broder fick sin snowboard upphackad av en skidstav i österike. Han vände sig då sonika om och gav personen i fråga en rak höger. Peronen ramlade ihop och han märkte då att det var en tjej. Pinsamt. :)
Själv kör även jag lyfta-och-slå-ner-tricket, eller ut-med-högerfoten-tricket.

Unik ?
mumla ett "vafan" och titta lite argt på idioten med en äcklad min... det brukar ta skruv...

om idioten däremot hackar med en stav (vilkert faktiskt en del gör) på brädan/laggen, då blir det knuffen och / eller slaget som blir lösningen. Se till att den du knuffar inte är större o starkare bara. Annars kan man skrika och bråka.

Unik ?
hmmm.. så länge det inte resulterar i att man fastnar eller så så varför bry sig???

saker som används blir slitna ändå...

Unik ?
Som sagt, amerikanerna verkar vara de mest belevade i liftköerna.

Som exempel kan nämnas Alta, UT där de har en liftkille som likt Fadde (under Spyans glansdagar) står på en stol och pekar och vinkar fram folk ur kön till liften. "Faddde" frågar hur många man är i sällskap och matchar på så vis olika sällskap så att varje liftstol är full och den som försöker tränga sig före får vänta extra länge på att bli framvinkad.

Unik ?
...jo ni...

har man lagt ner en smärre förmögenhet på ett par skidor eller en bräda eller dylikt, letat helva jorden runt för just den sent släppta modellen med JUST den fett snygga grafiken.. man har suttit hemma och dreglat över den glansiga lacken och sen står man där i liftkön och så händer det..

bonk! oftast nån som bara åker frammåt, inte ser sig för eller är ung och oförstående..

tramp, glid, bonk!

nu är det så här att vi är svenskar och i sverige är det fult att säga till.. man biter bara ihop och håller käften... det är riktigt svenskt... Sååååååååå

jag stod i kön för några futtiga dagar sen med min sprillans nya bräda.. med sånt tufft skinn på ovansidan... ja äkta fint skinn som gör att man blir lite glad när man tänker på det.. preparerat vattentätt skin.. mmmm.

Bonk! (jag stelnade till och gjorde det mest osvenska man kan göra, och på detta sätt fick jag bakomvarande person att känna sig mycket mycket liten och alla tittade och tänkte på den personen.. detta är nog det mest effektiva sättet i Sverige för det värsta som kan hända för en Svensk är att bli tillsagd på en offentlig plats där han/hon inte kan ta sig därifrån)

så... rewind..

Bonk! (jag vänder mig om och säger med hög röst)

- Du BÖR ha uppsikt över dina skidspetsar då du just körde på min snowboard och gjorde ett FULT jack i bakkanten. jag har JUST köpt den och blir väldigt ledsen om det är någon som förstör den genom att vara ouppmärksam och köra på den med sina skidor, skulle du kunna vara så vänlig att se dig för så du inte åker på min bräda en ggn till..

tack.

(han körde inte på min bräda igen)

/kalle

ps... skulle han/hon mot förmodan köra på skidan igen så skulle jag påpekat detta med hög röst för honom/henne och alla andra i liftkön..

- Nu körde du på min bräda IGEN... är det med flit du försöker att förstöra min bräda ?? nu ber jag dig för sista ggn, vänligen men bestämt att INTE köra på min bräda igen..

.....

/Kalle

Unik ?
Ja, det händer hela tiden. Specielt fransmän och andra äckliga turister i Alperna. Hela tiden tränger dom sig och bara klampar över mina skidor för att komma fram 40 cm i kön.

Man blir ju specielt arg när man har twintips.

Och jag har insett att dom kommer inte sluta med det, så när jag är i Alperna så tränger jag mig alltid så jävla mycket jag kan, förbi alla, trampar på allt. Och om nån säger nått så mumlar jag lite på Svenska så blir dom tysta!

Unik ?
Det är väl då det skulle funka. Ingen skulle ju ägna sig åt såna saker som att köra över andras skidor och annat som man blir vansinnig på. Tänk om alla kunde stå i kön och bara följa efter personen framför i samma tempo som honom/henne.

Unik ?
Socker-Conny hade/har en ganska talande/målande/användbar(???) devis:
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!"

Unik ?
Amerikaner må vara grunden till mycket ont men stå i liftkö det kan dom! Det är inte ofta någon petar för mycket på skidorna och gör dom det så ber de om ursäkt......

Tillbaka
Topp