Uppdatering av mjukvara (Barryvox Puls)

Almen1

Aktiv medlem
Hej,

Jag var i kontakt med Åre Lavincenter tidigare gällande uppdatering av mina Barryvox Puls.
De hade vid den tidpunkten ingen möjlighet för detta. Vet någon om det går att få dem uppdaterade i Sverige, eller lämnar man in dem till tex Alpin Garaget för att få dem skickade till tillverkaren...?

Hälsningar Johan

Bilagor

• mammut-pulse-barryvox.jpg
    mammut-pulse-barryvox.jpg
    63.3 KB · Besök: 169
Tror det är skicka tillbaka till Mammut som gäller, men om jag inte minns fel så tar de inga pengar för servicen, bara för returfrakten! Men bäst är nog att kontakta Mammuts centrala kundservice, de brukar vara bra på att svara på mail och de ska ha koll på vilka som kan utföra service och uppdateringar.

Det kanske varierar mellan olika typer av enheter men den snäppet nyare barryvox'n kan Hansons i Åre hjälpa dig med.
Eller iallafall kunde dom det för två år sen.
#fwiw

Tack @rabbit

Jag kontaktade Hanson, och de kan hjälpa mig! för 395kr testar de först sändaren, och om den är ok kör de även en uppdatering av mjukvaran på den:)

Det funkar att skicka dem sändaren, gärna med en returfraktsedel, så underlättar det returneringen för alla.

- Åre
Hanson Concept Store, Åre Torg
Tel:
0647-13940

Hanson
Åretorg
83752 Åre

Tack @rabbit

Jag kontaktade Hanson, och de kan hjälpa mig! för 395kr testar de först sändaren, och om den är ok kör de även en uppdatering av mjukvaran på den:)

Det funkar att skicka dem sändaren, gärna med en returfraktsedel, så underlättar det returneringen för alla.

- Åre
Hanson Concept Store, Åre Torg
Tel:
0647-13940

Hanson
Åretorg
83752 Åre
Kul att kunna hjälpa till. :)
-snö

Vet någon ifall Hanson I Åre kör ett motsvarande test som görs nere hos Mammut?

Jag har en pulse från 2012 som gått som en tank alla år. Kan använda den i sömnen och den har aldrig strulat. Dock har den ju några hundra dagar bakom sig (aldrig tappats eller fått en smäll dock). Funderat på en ny och även om det kostar en slant är det inte där skon klämmer. De nya blir bara mer avancerade och det känns som en tidsfåga innan buggar börjar dyka upp mer frekvent. När jag testar räckvidd osv är den helt i nivå med de nya så jag vill inte byta ut det jag vet funkar. Men jag hade velat ha någon som gör en riktig genomgång av frekvensen osv. Alltså inte bara kör något enkelt test man kan göra hemma lika gärna.

Hade varit skönt att slippa skicka till Tyskland om möjligt men om inte Hanson som nämns ovan kan göra ett looks grundligt test så får den gå över landsgränsen.

Annars finns det några i en stuga uppe i backen som kollar både fjällräddningens och försvarets utrustning. Hör med Åre Lavincenter.

Hej

Jag gick i samma tankar förra året. Jag fick tips om Hanssons, men när jag kontaktade dem så kunde de fixa den lilla uppdateringen för 400kr/enhet, men den stora hänvisade dom mig till Åre lavincenter. Jag provade att ringa och maila dem men fick aldrig kontakt dessvärre.

Skriv gärna en notis om ni fick till en uppdatering.

Har samma fabrikat och modell på mina två jag skulle vilja uppdatera.

Tillbaka
Topp