Urskog kvist

Urskog kvist
linder sa:
Om inte Foxxi svarar här inom kort, dra iväg ett inlägg i hans gb då han äger en kil ;)
you know me ;)
Har inte provat varken Kvist eller Pinne, men då det är Urskog som gör dem är de säkert bra :)
Urskog Kilen ska du bara ha om du åker downhill. Pratar nu inte sån där bomba-raka-backar-utan-att-tucka-i-30kmh-downhill, utan riktig downhill som går i iaf 50 med riktiga svängar och kontrollerade predrifts etc. Den har en stor och "brant" W-konkav i baken, som gör det superskönt att tucka och slajda, men den är inte alls skön när man bara cruisar :) Ser säkert jättekonstigt ut när jag cruisar, då jag står för att det är skönt, och inte riktigt bryr mig om hur jag "ser ut" :D Kan som sagt inte säga så mkt om Pinne och Kvist, men JAG tror de är bra/sköna :) Pinne har nog den vanligaste formen av alla för en longboard, så är väl lite tråkig på det sättet... jag tycker själv att Kvisten är snyggare. Om du bor i stockholm och du läser det här snabbt som fan så håller Urskog tillsammans med OneOff en demosession med alla sina brädor vid OneOffcity från halv 8 till kl 9 ikväll ;) Skriver detta med skorna på fötterna ;D

tl;dr

Urskog kvist
nja har lite svårt att åka från Västerbotten till fjollträsk ;)
Men den här kvisten, är det som en ''allround'' bräda?
vill inte ha en för enbart cruising, kommer villa rulla i lite backar också, dock inget seriöst typ, åka-tio-mil-för-att-åka-i-en-kulle :)

Tillbaka
Topp