USA

marreL

Ny medlem
USA
Hej!

Jag tänkte samla alla oss som drar över till USA i vinter . Jag drar till Vail i början på Jan, har inte boendet klart men ett liftkort iaf.

Vore kul om fler som ska till USA kunde skriv här :)

Maria :)

USA
Jag och en polare tänkte dra till Breck i början av februari och stanna i 3 månader, eller tills pengarna tar slut.
Vi har inte fixat boende än och e öppna för förslag :) Om nån ska dit samtidigt så vore det ju nice att dela boende.

USA
Jag drar till Jackson hole 24 november, ska hinna med en sväng till alaska i april också är det tänkt. Om någon är sugen påa tt haka är det bara att säga till :)

USA
rikardandree sa:
Xavier sa:
rikardandree sa:
Jag ska troligtvis till Colorado i Januari. Det är jag plus några till som skall stanna mellan 2-4 månader. /Rikard
Fint att se att det är fler i pensionärsklubben som ska dit :)
Precis haha :) hur är dina planer?
Har ett epic pass så tanken är Colorado och den enda jag hittat hittills som kan tänka sig dela boende med mig är marreL och där är väl planen Vail, så hon letar boende och jag skriver på hyreskontraktet på bilen då jag passerat 25...Men hur många är ni och hur många sovrum behöver ni?

USA
Tja vi är 3 polare som funderar på USA, vi har bara kollat runt lite men lutar åt Mammuth eller Colorado någonstans. Tänkte vara där Mars-April så säg till om det är några som är sugna på att dela boende!

USA
Mullman sa:
Tja vi är 3 polare som funderar på USA, vi har bara kollat runt lite men lutar åt Mammuth eller Colorado någonstans. Tänkte vara där Mars-April så säg till om det är några som är sugna på att dela boende!
Tja, jag och en polare tänkte vara i Colorado feb-april och delar gärna boende :) Vi valde också mellan att åka till Mammoth eller runt i Colorado, och att dra till CO känns mer värt då du kan köpa Epic pass för 649 USD då du får åka hela säsongen i Vail, Keystone, Breckenridge, Beaver creek, Arapahoe basin i Colorado samt Northstar & Heavenly i Kalifornien :) Sammanlagt i 7 olika orter alltså, medan ett säsongskort för Mammoth kostar 799 USD.

USA
BuckeL sa:
Mullman sa:
Tja, jag och en polare tänkte vara i Colorado feb-april och delar gärna boende :) Vi valde också mellan att åka till Mammoth eller runt i Colorado, och att dra till CO känns mer värt då du kan köpa Epic pass för 649 USD då du får åka hela säsongen i Vail, Keystone, Breckenridge, Beaver creek, Arapahoe basin i Colorado samt Northstar & Heavenly i Kalifornien :) Sammanlagt i 7 olika orter alltså, medan ett säsongskort för Mammoth kostar 799 USD.
Vi är grymst sugna på att dra runt i CO, så dela boende vore riktigt nice! Skicka mig ett PM så kan vi snacka lite mer!

USA
Hellu! Jag o 2 kompisar anländer breck i jan! Om någon är intresserad av att dela boende är vi på. Hoppas vi ses i vinter. Ha de!

USA
Haha, ang Vail, har har du "toppen"..

attachment.php

USA
Jag och en kompis kommer åka till Squaw Valley och Alpine Meadows februari-april så om det är någon som ska dit och har lust att dela boende så vore det grymt.

Två killar 21 och 20 år.

USA
Hej!

Längesen det var ett inlägg här, hur går det med folks planering inför vintern?
Har ni som ska till Breck/Vail hittat boende redan?

Jag ska dit två-tre veckor 18 jan-2 feb cirka, någon som har en soffa eller säng över?

Puderhälsningar

Rikard

USA
Hej !

Vi är 2st 19 åringar från umeå som har tänkt att åka till breck/Keystone/vail (Bo i breck) . Vi åker 11 Januari och är borta 6 veckor. Några som är sugna på att dela boende så hör av er till maltesjodin@hotmail.com. Börjar bli lite bråttom eftersom vi vill känna att vi vill ha allt bokat och klart.

mvh malte

USA
Hur går det USAbummare? Min väska är packad och klar för avgång från landvetter på torsdag morgon, hoppas SAS är lite sjyssta med vikten. Alla mina väskor är precis på gränsen och något kg över.

USA
Blidee sa:
Hur går det USAbummare? Min väska är packad och klar för avgång från landvetter på torsdag morgon, hoppas SAS är lite sjyssta med vikten. Alla mina väskor är precis på gränsen och något kg över.
Vad jag hört så är SAS inte speciellt givmilda med vikten. Dock har jag ingen egen erfarenhet av det. Är väl ingen riktig säsongare då jag bara ska över 2 månader men jag är sjukt taggad! Vädret här är inte speciellt upphetsande så man drömmer sig bort till andra sidan jorden.

USA
Onlytelemark sa:
Blidee sa:
Har du varit I vail? att jämföra med Sälen är väl att ta i,, Fallhöjd Vail 1000m Högsta akning 3500möh,, Vad har Sälen?
Säger inte att det är som sälen, säger att det är nordamerikas sälen. I.e som sälen om man jämför med många andra orter i nordamerika. Sen hoppas jag att de flesta läste in det skämtsamma i den kommentaren ;)

Och nej, jag har inte varit där. Första gången jag åker till usa nu så är jävigt taggad!

USA
Blidee sa:
Onlytelemark sa:
Blidee sa:
Har du varit I vail? att jämföra med Sälen är väl att ta i,, Fallhöjd Vail 1000m Högsta akning 3500möh,, Vad har Sälen?
Säger inte att det är som sälen, säger att det är nordamerikas sälen. I.e som sälen om man jämför med många andra orter i nordamerika. Sen hoppas jag att de flesta läste in det skämtsamma i den kommentaren ;)

Och nej, jag har inte varit där. Första gången jag åker till usa nu så är jävigt taggad!
Jag sag det skämtsamma,, försökte skämta tebaks,, US/Canada är en helt annan upplevelse än europa, bortsätt fran att snôtillgangen är mycket bättre där, sa är väl kanske skidorterna bättre i alperna, bara snön infinner sig,, de riktigt feta lössnö bowlsen har väl manga ganger ganska begrânsad fallhöjd,, men va gör det om man far näsan täppt av puder,, Jag sag att du skulle till Jackson Hole,, I mitt tycke en av världens bästa skidorter ALLA kategorier, var där, 1981, 1989, 1999 och det var nära att det blev det denna säsongen med, men jag och min skidkollega, valde Taos i New Mexico istället,, enda delstaten av skidmässig betydelse jag inte besökt, vill aka i Taos som är känt för sin branta offpist innan jag far sätta snowblades pa nan jävla rullator,,,
Ha en Bra sidupplevelse i Wyoming,,

USA
Hej alla glada! Drar till Vail i slutet på Januari och stannar i 4 veckor. Drar ensam och känner egentligen inga där borta. Så hade varit trevligt med lite sällskap i snön!
Boendebiten har jag inte riktigt löst ännu. Så om någon är sugen på att leta tillsammans. Hör av er :)
Tja!

USA
Nån som har koll på hur länge passet måste vara giltigt efter hemresa? drar hem 4apr, passet gäller till 18 juli. USA är la jävligt snea när det gäller sånt. har för mig att det är antingen tre eller sex månader?

USA
Jag och min kille åker också till Usa i Februari och Mars. Första två veckorna bor vi i Vail och sen så blir det en roadtrip i Utah och Wyoming för att sen landa i Keystone. Letar också boende under mars månad i Keystone och kan gärna dela om vi hittar något!

Skriver här om vi finner något!

Tillbaka
Topp