Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allmänt vedertaget att stänga av en massa backar och låta de som betalar trängas på det som blir över är en Skistarspecialitet. Ute i vida världen utanför Skistars lilla låda tar man hänsyn till gästerna och förlägger träningsbackar och tider så att de inte förstör lika mycket för de betalande gästerna. Skistar kan ju lika gärna ta bort störtloppet och slalombacken från pistkartan, det är aldrig öppet.IngemarH79 sa:Slalomklubbar har aldrig rätt att åka före i liftkön även om de gärna påstår det. De som har rätt att åka i liftkön är Skistars personal i tjänst (och i förekommande fall deras sällskap), t.ex. skidskola, liftvärdar, pistörer, skistar experience, mfl. Enda undantaget mig veterligen är Totalskidskolan. Så i förekommande fall, tala med vederbörande eller liftvärd/pistör. Sen om det tränas i Störtloppet, halva Lundsrappet, Hammre och WC-backen är ändå rätt ok tycker jag, de är allmänt vedertagna tävling/träningsbackar.sprattel sa:...Vidare vore det ju bra om inte slalomklubbar tilläts spärra av stora delar av backarna, då endast en mycket liten del av systemet är öppet pga vind. Att sedan de tränande knattarna och deras föräldrar inte ställer sej i kön utan smiter via Skidskole-ingången, gör inte det hela roligare. Det är ok, när större delen av systemet är öppet men absolut inte när bara ett fåtal är öppna.
Det här är gammla nyheter? Länken är väl från oktober men det händer ju nu. Vet ej vad det är för rapakalja du pratar om Tegelifen har en väldigt rak process och infomerar bara om sakliga och aktuella händelser.Marcus666 sa:Det här är gamla nyheter och jag har redan tröttnat på deras rapakaljor. Det är för mycket snack och för lite verkstad och, ja, absolut kan det ske nästa år men det är fortfarande flera år för sent och det är det som är frustrerande. Tack och lov att jag har övergett det sjunkande skeppet kallat Åre.
Han satt nog kvar i byn en sådan här dag :DDanil sa:Carl-pedal verkar aldrig ha upplevt Åre från den ljusa sidan..
Alla kan inte hänga i din backe Måttsund.carl-pedal sa:Spelar ingen större roll om man bygger till några liftar, Åre förblir Åre. Med andra ord en vinpinad kulle med dålig service, dyra priser och allmänt kass skidåkning. Att alla 08 ihärdigt trängs i isiga pister och långa köer är för mig en gåta. Förstår inte den enorma hypen kring Sveriges kanske mest intetsägande anläggningar. Nuff said.......
/C
Jo, jo, det svider och värker över att inte få lasta ur i mörkret och sedan njuta av Åres "unika klimat"!Sveda_och_verk sa:@kappakomplett
Är du lite sur över att du aldrig fick den där tjänstebilen?