TopiNieminen
Aktiv medlem
Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?
Drönare stångas väl med luftfartsverket istället för markägare men jag får inte ihop ekonomin med flera drönare med dess piloter mot helikopter rent kapacitetmessigt. Men absolut kul om man kan få drönarindustrin å växa även på civila sidan. En kompis till mig jobbar som drönarpilot i dagsläget och jag är lite avundsjuk på honom pga. hans jobb även jag är måttligt intresserad av den typen av hobby.Tror att drönare är mycket billigare på alla sätt jämf med helikopter, men att deras kapacitet ju inte är i samma storleksordning. Men intressant om man kan bli framdragen av drönare inom allemansrätten? Eller räknas det då som elfordon liksom elcyklar? Annars är ju drönare tillåtna i nästan hela fjällen (utom just nu, troligen pga miltärövning).
Visa bilaga 40355
-
LFV Dronechart. This chart is made specifically for remote pilots of unmanned aircraft, often called drones but also UAS, UAV, RPAS, etc. The intention is to facilitate for drone pilots to decide where they can fly without disrupting regular air traffic. The chart is a simple interactive chart...dronechart.lfv.se