Va skulle ni välja ?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
Va skulle ni välja ?
Behöver lite hjälp med hur långa skidor jag ska köpa?

ska beställa Publik Enemy från conrad om några dagar, vet inte om jag ska ha 169 eller 174 långa.

jag är ca 174-175 cm !

Hjälp tack ,

o hur långa skidor kör du me och hur lång är du ?

Va skulle ni välja ?
jag skulle nog ta 169.. eller de beror på om du fortfarande växer så de knakar. då kan de vara bra med lite längre skidor så att du har nått att växa i..

jag själv kör på 175 å är 185

Va skulle ni välja ?
okej , thenx mate:D jo lite växer ja ju men tror inte att ja blir så mkt längre me tanka på mina föräldrar (A)

Va skulle ni välja ?
Din egen längd spelar inte in överhuvudtaget, det är vikten som spelar roll, hur du åker, var du åker osv.
Kolla här för bra vägledning, obs. vägledning https://www.freeride.se/content/92/
Vilken längd på skidorna man sen väljer är väldigt personligt, jag gillar längre, andra kortare.

Jag får enligt den mallen att jag ska ha 177 cm twintip, jag kör på 179 cm men skulle gärna ha 185 cm.

Senast ändrad:
Va skulle ni välja ?
skulle tagit 174. lika långa är mysigt. 1 deci kör bara tjejer som jeppanator med. blir ostabit då. svårare med stil o de märker vi ju på jeppenator.
ingen egentligen bra anledning. de ser coolare ut när man står brevid dom också;)

Va skulle ni välja ?
då skulle jag satsar på 169! skönt å inte ha för långa.. nånstas mellan hakan och näsan tycker jag är bäst, (om man står med skidorna breve sig asså)

Va skulle ni välja ?
Lima-ko sa:
Varför låter Ni inte mig som kan det här berätta istället?
för vi är nominerade till fr elit o då får man svara även om man inte kan..
men somsagt längre skidor ger mer stabilitet o då blir de finare style de ser du på min bild o dålig balans på korta där ser du på jeppenator.. nää men som lima ko säger gör nog inte 6cm så mkt. skulle tagit 174 ändån jag

Va skulle ni välja ?
a fan funderar på om vi ska krossa jeppenator o välja ett par 174..

Va skulle ni välja ?
alwaysCrash sa:
annars nån skida i ungefär stil me PE'n som rekomenderas ?
näe faktiskt inte. ingen jag har åkt på.däremot kan jag påstå att PE e sjukt sköna iaf.
men kolla åkaskidors twintiptest. där hittar du nog massa

Va skulle ni välja ?
alwaysCrash: Vill du veta vad vi skulle välja eller vad vi tycker du ska välja, det är väldigt stor skillnad.
För alla här ovan har ju svarat vad de skulle välja.

Va skulle ni välja ?
själv gillar jag att åka på lite kortare skis, jag är bara 13 och är 185cm lång och väger 70kg. jag åker på 177cm långa Twintips. Jag har ibland svårt o svänga med långa skidor. Nackdelen med korta är att när man försöker göra grab så räcker det inte till. Huvudsaken är att du ska åka skönt och smidigt även på pist och i parken.

Va skulle ni välja ?
jag skulle tatt 174 om ja va du. ja har her ett par rossignol scratch wrs som är 174 dom är lite kortare en var jag själv är, men inte mkt..

Tillbaka
Topp