vad är det värsta nån sagt till dej i backen?

• Trådstartare Trådstartare vattenflaskan
  • Start datum Start datum
en typ 35-årig pappa säger åt mig: men småkillarna vill ju köra på den där . (han menade ett plasträcke) .

det som puckot inte fattat är att jag står o sätter fast skiten i snön eftersom den alltid gled iväg . kanske inte så farligt men fa va lack jag blev .

kompis å jag störtade ner switch för en backe och när vi kommer ner så kmr en j**** gubbe och säger"NI KÖRDE PÅ MIN UNGE HÄNDER DET EN GÅNG TILL SÅ BLIR DET STRYK"och det värsta var att vi åkte minst 4meter i från

Jävla sosse, han tyckte att jag åkte för nära honom.
Slutade med att jag tryckte till honom så han ramlade.

När vi va i Italien i våras var de några korkade italienare som snodde vårat bord på en resturang. min polare å ja började käfta som fan me dom å till slut sa min kompis; You stupid cunt! te en gubbe. Då sa gubben: No no, Not stupid =)=)

va i flottsbro å åkte och det va va tävling i tävlingsbacken (va konsigt va) å jag kmr där nere vid vattnet och hade tagit as mkt fart för att slippa staka mig. så ser jag en glipa i forlkmassa å gör mig smal å ska åka igenom då sticker en snorunge ut sina skidor så jag får hoppa in i en mamma med 2 små ungar.
lyssna inte men låt som hon lärde sina barn massa nya svordommar:)

"Passa er ungjävelar annars kör jag ner en stav i halsen på er!" sa en glad pappa från skåne till mig o min kusin.. fast det var ju på den gamla goda tiden. Då när man var en liten satunge och gjorde livet surt för danskarna i mellanbacken...

Min kompis stod i insteget till en ränna med en 50 årig guide, jag hade åkt 10 meter före. Då utbrister guiden på knacklig fransk/engelska: he´s young, why dont he just stand! (Bör tilläggas att det var uppkört och jävligt :))

En 4 årig unge försökte övertyga mig att hans pappa skulle slagit huvet i mina skidor om han åkt under oss i liften, jag vägrade tro på honom och det slutade i snöbollskrig när vi kom upp.

när det var som mest trångt liften i bräcke tänder en snubbe med café opera jacka en cigg och blåser en massa rök på allt... jag bryr mej inte men ser mej om vad det e som luktar rök... någon kanske brann.. då hör jag, VAFAN GLOR DU PÅ?!

Det var första åket å vi kolla hoppen först + att vi stod på plattån fast bredvid kickern
+ att vi stod där i 30sek, fatish har dåligt minne xD hah Men han trodde väl vi skulle åka ner i landningen så han åkte fram å sa: de är ett hopp!

på ett tävlings evenemang nu på våren skrek en lite berusad snowboard åkre att "Hej! du tappar dina byxor lyft upp dem !" o i alperna har man fått höra en hel del av turister och äldre människor

En stockholmsnisse i romme som var upprörd över att dom körde snökanoner medans dom hade öppet och påstod att det var massa gifta kemikalier i den som man fitt i sig då.

Stod och snackade med en polare vid liften i rödkullen i Åre, när en vitlöksosande göteborgare i 50-års åldern brännar rakt in i mig. Efter han samlat ihop all utrustning som han definitift inte hade en susning om hur han skulle använda skrek han. "Ditt jäla klantarsel!, jag försökte ju för fan att hoppa!".
vette fan hur han skulle kunna hoppa 185 cm rakt upp i luften utan hopp

det var en tjej som sa till mig en gång" du kör så jävla brutalt så jag blir alldeles till mig, o snygg är du också". det var lite läskigt.....

två jibbers sa ``e det ni som e töntarna`` till mej och min polare i flottsbro. Fy fan vad vi hade mulat om om dom hade kommit ner till hoppen men dom fegade ur och stannade där uppe.
VLika jävla noobs.
kanin

Var nere och jobbade i Zell am See denna säsongen och en vacker dag när vi är ute och åker skidor ser vi att det står 2 turister vid vårat favo-hopp som vi använder oss av dagligen så vi bränner på för fullt och snuddar förbi dom. Medans jag åker förbi så lyfter en av dom upp sin stav så den slår emot mina ben. Tvärnitar direkt efteråt och säger åt dom att skidbackarna är gjorda för skidåkning inte kaffe pauser och att dom står på vårat hopp, får ingen reaktion. Tar liften upp och åker dit igen och jag snuddar förbi dom än en gång. Direkt efter kommer min kompis som dom ställer sig ivägen för och stoppar. Säger åt honom att om vi åker närma en gång till så smäller det.. Orden minns jag inte men gud var vi skrattade i liften för vi bestämde oss direkt för att ta liften upp och hoppa där men dom hade tyvärr aktat sig den gången.

" Men så där kan du väll inte hålla på och åka, det finns ju barn här"
" Ursäkta, men jag förstår inte, backen är tom på ungar, det är ju kvällsåkning"
" Det är möjligt att det inte är några barn i backen, men du har dåligt inflytande på dom barn som ser dig åka"

Såg kärring ramla i liften sen, det va kul :P

när jag stog i liftkön kom det fram en as kaxig liten 5 åring som sa till mig
"du där! du skvätte snö på min lillebror!"
och så pekar hon på en liten 3 åring som stog och tittade på mig med en så hatisk blick att jag trode att han skulle hoppa upp och knivhugga mig eller något.

var i gränsen på påsklovet....jag tävlade med min polare ner till där vi bodde...då så svänger en gubbjävel upp precis framför mig...så jag tvärstannar och det blir en massa snörök på gubben so komenterade hela saken med följande
" va fan håller du på med din jävla galning" så jag sa som det var....han lacka

Jag åkte gondolen i Åre en fin vårdag då en konferans-gudde på bred stockholmska sa:
-Det är så klart att man kan se Globen.... Jag tror att han längtade hem... stackarn

åkte i liftspåret päväg ner mot katterjåkk i gränsen förra veckan.
då hoppar en skäggig filur ut o skriker:
"Änn gång till o jag faaan skrivär än lapp till däj!"

Sagt till mig av liftvakt i Järvsöbacken, då jag var lite yngre:
-Är du dum i huvudet eller bara från Stockholm!

Jag var inte från Stockholm...

en sur gammal kärring sa till mje: Dra upp byxorna fö helskotta!! och ja höll på att landa på typ en fem åring som satt i backen ja kom precis på sidan ja stannade å frågha om ja träffa honom o om han mådde bra o du peka han finger till mig;(;(

jag gillar att skrika fula ord åt snowbladesåkare som blockar kickarna och hoppar på kickarna till railsen men dom railar inte, nej dom vill flyga 1 meter och göra gjupa spår i kickarna!

död åt snowblades!

Det var en snubbe som trodde han och hans polare var ensamma svenskar i Verbier. Den ena snubben säger till den andra när jag står cirka 10meter där ifrån, det är så himla mycket bättre att dra på tjejen i tvåan för det luktar ju lite äckligt och då tar det längre tid för mig att komma! Jag kunde så klart inte hålla mig och instämde i hans påstående och begav mig sedan kvickt där ifrån.
Sköna killar.....

till niseepise elle nått.

kolla så backen va tom, sen störstis switch. det va en blå pist :P
tror kärringen stått i liftkön och spanat uppåt..

Nån jäffla kobbe som skrek: " JÄVLA H**-UNGE, SE DIG FÖR VART DU ÅKER OCH DU BEHÖVER INTE HOPPA PÅ ALLT!!! DESSUTOM KAN DU JU HÅLLA DIG I PISTEN!!!"

jaja, bara för att surgubbar inte vet vad RIKTIG SKIDÅKNING är så ska man få skit för det:P haha sorligt men sant....

bara jag som blev tagen av skid polisen i canazei iår ? hahaha det var skitkul, en kärring kom rakt framför mig och jag körde över hennes skidor o hon ramla o jämra sig. Då ber polisen mig att vänta och stå helt stilla. Självklart sätter jag därifrån med Polisen, på sina salomon crossmax typ 02, efter mig. Men jag var bättre på italienar slalom en gubben. så jag skaka av honom efter ett tag och dolomiterna är det största liftsystemet i världen så jag slapp honom ^^

Crillekdahl sa:
jag gillar att skrika fula ord åt snowbladesåkare som blockar kickarna och hoppar på kickarna till railsen men dom railar inte, nej dom vill flyga 1 meter och göra gjupa spår i kickarna!

död åt snowblades!
Sant! Snowblades, eller ska vi säga "mini-skidor", det är så fult och ostiligt att åka!
Dom kommer i backen; stela som lyktstolpar, vet inte hur man ska svänga, tror dom kan carva ibland. Nu mer för tiden ser man snowbladesåkarna med stavar.. hm, undra om det kommit till deras kännedom att dom ser fett skabbiga ut i backen.
Dom blockar hoppen, precis som crille sa, dom blockar allt! Ramlar i liften o grejer.
kanske man ska lära sig riktiga saker t ex. att åka twintips eller slalom, i alla fall ett par skidor som överskrider 1 meters längden med majoritet!

Sen, vid hoppen och alla sveriges (världens) parker borde ha skyltat att:
"INGA BLOCKANDE JÄVLA FITTMONGOS TILL BLADESÅKARE INOM DETTA OMRÅDE - Barn backen med alternativa noob-hopps finns 40m åt ditt högra håll"

-Say no more: Snowblades är gay! (med tanke på tråden "Gay")

Våran guide i Les 2 Alpes sa till oss så här när det var aslång kö: Gå före allihopa och träng er så mycket ni kan, och om någon säger något börjar ni snacka oförstående på svenska.

Fast han sa det på engelska men kan inte skriva det så bra, dock lite kul att höra det från en bergsguide ;)
Och hans taktik funkade faktiskt riktigt bra också ;)

Och en till rolig händelse i Les 2 Alpes var när vi lurade en fransk kille i 13 års-åldern att slicka på järnet i en sittlift.

Han satt mellan mig och min kompis också sa jag:
"Hey dude, in sweden we have a very fun game. You wan´t to test?
Då sa han: Yes yes, i think it´s fun. Med sin fula franska engelska ;)

Då berättade jag spelreglerna för han på engelska, jag sa att den som kunde slicka längst på metallräcket i sittliften vann. Jag sa "One, Two, Three GO!
Och sen slickade vi, saken var bara att jag la handsken för, och han var så dum så han slickade på riktigt. Och han tryckte dit tungan ordentligt. Sedan böjde jag mig upp och sa "Oh duuude, you win. Congratulation!!!!!!

Då blev han glad och sen tänkte han ta upp huvudet men han satt fast, då började vi tycka synd om honom. Och man såg att han började grina. Efter ett tag började han förstå saker och ting och lät salivet rinna ner efter tungan och smälta bort honnom.
Sen satt han helt tyst hela vägen upp och sa inte ett ord. Tyckte riktigt synd om killen som med blodet rinnande och huvudet hängades åkte iväg på sina hyrskidor..

Men skoj var det ;)

BigAir sa:
Och en till rolig händelse i Les 2 Alpes var när vi lurade en fransk kille i 13 års-åldern att slicka på järnet i en sittlift.

Han satt mellan mig och min kompis också sa jag:
"Hey dude, in sweden we have a very fun game. You wan´t to test?
Då sa han: Yes yes, i think it´s fun. Med sin fula franska engelska ;)

Då berättade jag spelreglerna för han på engelska, jag sa att den som kunde slicka längst på metallräcket i sittliften vann. Jag sa "One, Two, Three GO!
Och sen slickade vi, saken var bara att jag la handsken för, och han var så dum så han slickade på riktigt. Och han tryckte dit tungan ordentligt. Sedan böjde jag mig upp och sa "Oh duuude, you win. Congratulation!!!!!!

Då blev han glad och sen tänkte han ta upp huvudet men han satt fast, då började vi tycka synd om honom. Och man såg att han började grina. Efter ett tag började han förstå saker och ting och lät salivet rinna ner efter tungan och smälta bort honnom.
Sen satt han helt tyst hela vägen upp och sa inte ett ord. Tyckte riktigt synd om killen som med blodet rinnande och huvudet hängades åkte iväg på sina hyrskidor..

Men skoj var det ;)
Vad emotionellt det blev :'(

när jag var i u-hamn så kom det en liten skit som sa att jag inte vågade hoppa så sa jag hoppa själv så gjorde han det inte så jag var väl tvungen att vissa att jag kunde så jag gjorde en grymt hög 180:) han kollade lite konstigt på mig sen i lift kön;)

Tillbaka
Topp