vad äter ni helst innan en dag i backen? :)

Havregrynsgröt med en bra klick hemgjord hjortronsylt! ;-)

Skidåkarfrukost: skivad banan och äpple i filmjölk, mjukt tunnbröd med herrgårdsost, juice och 2 koppar kaffe.

Gröt - risgryn / manna / havregryn i fallande ordning
Mackor - värmda i ugn / rostade - med massa pålägg
Kokta ägg - medium-kokta med kaviar
Varm choklad
Juice - spelar inte så stor vilken sort, så länge det inte är för mycket fruktkött

Om man nu talar om frukostmat. Annars är lasagne som blivit kvar från gårdagen svårslaget.

Är man iväg med barndomspolarna, som inte är så jätteintresserade av själva skidåkningen. Så är det mer regel än undantag att man byter ut juicen mot en kall pils, och råkar spilla i lite Minttu i chokladen :rolleyes:

Donuts, amerikanska våfflor och kaffe i ohemula mängder. Skidåkningen i USA må va grym, men frullen suger... Lik förbannat e det ngt speciellt med den...

En 6a advokat!

Nee men Seriöst så slår väl ingenting en gigantisk hotellfrukostbuffé på ett litet pittoreskt familjärt hotell i italien. Där espresso inte är en fråga utan en självklarhet, och slår bort bakfyllan från allt rödtjut kvällen innsn ;)

I frankrike kör jag den patenterade tvåstegsraketen:

- 1-2 st pain chocolat samt några espresso,

efterföljs av;

- Ägg å bacon. Gärna en korv på det, tex färsk merguez. Juice. Mycket vatten.

Smaklig spis!

Pannkakor och bacon med diverse tillbehör. Och kaffe. Följt av en halvtimma på muggen. Dock brukar det väl oftast bli nån macka.

Havregrynsgröt, rostad macka med antingen ost eller skinka, juice som gärna får ha mycket fruktkött eller ett glas o'boy. Varm eller kall, gott hur som helst!

En skål Fjällyoghurt, gärna med müsli om det erbjuds för dagen, ett par skivor av det bröd som finns hemma och ett par glas mjölk så står man sig till lunch, minst!

Helst så vill jag ha

Egg Benedict
eggs-benedict-3.jpg

Färskpressad Juice
gty_orange_juice_thg_111214_wg.jpg

Nymalt kaffe & nybakad croissant
stock-photo-coffee-cup-with-a-croissant-and-fresh-coffee-beans-on-a-brown-background-95993101.jpg

Men oftast blir det råa havregryn&mjölk&lingonsylt, kokt ägg med kaviar, juice från pappkartong och en tepåse i kopp.

På senare tid har jag hittat en ny favorit: 50-60g bra proteinpulver blandat med en halvliter fetmjölk. Drickes en halvtimme före första åket. Praktiskt att ta med sig om man maste vara mobil och funkar vansinnigt bra för mig.

MVH
Daniel

Frukost...???
En espresso och en cigg och man är startklar va?

...närå skojjar bara! Näringsrikt men inte för stabbigt gäller!

/Ace DG

För mig kör jag på en eller två leverpastejsmackor med gurka och en kaffe, blir inte så mycket mer, vill ju ut direkt :)

Havregrynsgröt med äpplemos och kanel på. Jag har även testat alternativa kryddningar.

Cayennepeppar: Ingen hit (tog fel burk från kryddhyllan), men jag åt upp det pga puderdag och hann inte göra ny gröt.

Bacon: Pga hade inget annat till baconet så jag blandade ner det i gröten. Låter asäckligt men var rätt gott. Men det kommer nog inte bli en vana.

Dricka: Te, mjölk eller bappelsinjuice.

Senast ändrad:

@heddious
Dagens skratt!

Känner mig på något sätt skyldig till den där cayennepepparn..

Förövrigt ligger bacon väldigt högt upp på listan över vad jag vill ha till frukost.
Om det är snabba puckar för att komma ut äter jag vad som helst, sist blev det två blad vitkål..

Vad äter folk i backen?

charliethon sa:
@heddious
Dagens skratt!

Känner mig på något sätt skyldig till den där cayennepepparn..

Förövrigt ligger bacon väldigt högt upp på listan över vad jag vill ha till frukost.
Om det är snabba puckar för att komma ut äter jag vad som helst, sist blev det två blad vitkål..

Vad äter folk i backen?
Medhaven pastasallad is the bomb ;)

Skönt,
@heddious.
Vet inte om jag hade klarat fler skuldåtaganden om den där cayennepepparn;)

2 vintrar innan våra vägar korsades? Det var en mörk och kuslig tid minsann.

Ace_DG sa:
Frukost...???

/Ace DG
Vadå skojar? Vad är det med dig? Gått med i nån sekt för pk-människor på gamla dar??

GNU sa:
Ace_DG sa:
Frukost...???

/Ace DG
Vadå skojar? Vad är det med dig? Gått med i nån sekt för pk-människor på gamla dar??
Vaddå sekt?! En 250g baconburgare med pommes kan väl för allt i världen inte kallals stabbigt?!
/A

Just så, byråkraten!
Way to go!

Viva La France förresten...
/A

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp