Vad får man inte glömma att ta med sig....

Steenberg

Medlem
Efter tre säsonger så är det fortfarande någonting som är extremt jobbigt inför säsong - att packa rätt.

Så vad har ni för saker ni absolut inte glömmer att ta med er på säsong?

Själv har jag:

- 5m lång mobilladdare
- Termos
- Garderobsförvaring (SKUBB på Ikea är genialiskt)
- Bara basickläder
- Extremt mycket strumpor då lägenheten alltid verkar käka upp dom
- Kavli tuber
- och mycketmycket mer.....

Vad förgyller era säsonger? :)

Senast ändrad:
- Multitool/schweizisk armékniv
- Som tidigare nämnt tenderar säsongsboenden (eller de man delar dessa med) käka upp underkläder, så dubbelt så mycket kalsonger och strumpor som man tror att man behöver.
- Grenuttag + bra längre sladd samt ev. reseadapter om man ska utom Europa
- Snus (även för att kunna sälja till de som har slut på det)
- Massor av skidfilmer att titta på när vädret gör det oinspirerande att åka.
- Mindre första hjälpen kit
- Solskyddscremé (tenderar att vara jävligt dyrt på orter där turister förekommer)

En bra kniv är absolut värt att ha med om det finns ett intresse för matlagning.

Klätterutrustning är ett måste om intresse och möjlighet till klättring på orten finns.

vickepick sa:
Seriöst? Hur kan man vara oinspirerad att åka? Åk till en bättre skidort och ta med dig ett bättre skal-och mellanlager om vädret är ett hinder för att åka upp.

la_grave sa:
vickepick sa:
Seriöst? Hur kan man vara oinspirerad att åka? Åk till en bättre skidort och ta med dig ett bättre skal-och mellanlager om vädret är ett hinder för att åka upp.
Jag har spenderat tid på diverse trevliga skidorter och mina kläder är det inget fel på. Det jag seriöst åsyftade var att jag, och säkert många andra när man gör en säsong, kan vara kräsen och gärna göra något annat de få dagar då det är total whiteout/flatljus (och ingen skogsåkning att tala om) eller regn. Ja du hajar vad jag menar :)

Förutom redan nämnda grejer så är nål och tråd samt (silver)tejp bra att ha.

Jag brukar även slänga ner någon form av ljusslinga för inomhusbruk (väger lite, tar liten plats), då säsongslägenheter sällan har sänglampor och de går att tejpa/hänga upp nästan hur- och varsomhelst.

vickepick sa:
la_grave sa:
vickepick sa:
Jag har spenderat tid på diverse trevliga skidorter och mina kläder är det inget fel på. Det jag seriöst åsyftade var att jag, och säkert många andra när man gör en säsong, kan vara kräsen och gärna göra något annat de få dagar då det är total whiteout/flatljus (och ingen skogsåkning att tala om) eller regn. Ja du hajar vad jag menar :)
Nej jag har ingen aning om vad du menar. Jag har, och det borde du också försöka göra, lärt mig bemästra alla omständigheter jag hittills stött på. Det går att ha kul även i en frusen lavinkägla. Flatljus? Böj knäna. Hur svårt kan det vara?

Tillbaka
Topp