Vad gjorde du med din utrustning idag?

Von_vettet sa:
Vattendroppe sa:
Heddious sa:
Jahaaaaaa, jag trodde han menade en sån som används för att platta hår med.

(Det är okej, jag går och gömmer mig nu.)
Tro mig, jag ser bara töntig ut efter att ha haft närkontakt med den typen av plattång.
Jag kan gå i god för detta!
Bildbevis anbefalles! :)

Idag har jag satt ett InspireUs-klistermärke modell jättestort på den högra av min K2 Remedys. Det kändes som en vettig sysselsättning. Och så har jag börjat gå igenom vilka kläder som ska med till La France, och inhandlat nya skidstrumpor och ett underställ.

Heddious sa:
Von_vettet sa:
Vattendroppe sa:
Tro mig, jag ser bara töntig ut efter att ha haft närkontakt med den typen av plattång.

Idag har jag satt ett InspireUs-klistermärke modell jättestort på den högra av min K2 Remedys. Det kändes som en vettig sysselsättning. Och så har jag börjat gå igenom vilka kläder som ska med till La France, och inhandlat nya skidstrumpor och ett underställ.
Köpa skidstrumpor? Crazy times we live in.

bootfitta sa:
Heddious sa:
Von_vettet sa:

Jag kände att det var lite för ambitiöst att sticka ett par själv..

Heddious sa:
bootfitta sa:
Heddious sa:

Jag kände att det var lite för ambitiöst att sticka ett par själv..
Jag trodde det var med skidstrumpor man mutade pressen med nuförtiden? Ring Falke och fråga annars, de försöker sitt bästa

Monterade av, pluggade och fixade till ett par skidor som ga få gå vidare till en vän.
IMG_9161.jpg

Monterade på bestbygeln på vinterns pjäxundersökning, roxa xride (med fulltilt seth liner i röd cammo).
Pjäxorna känns ungefär som ett par fulltilts men lite bredare mitt på foten och rymligare vid tårna. Möjligtvis är de lite lägre över vristen. De bryter på halvstorlek och känns lite längre än fulltilt 24 (roxa bsl 288mm i 24.5-25 mot fulltits 282mm och 293mm för 24 och 25 respektive). Gångläget gör att man får lite bättre rörlighet bakåt än fulltilts. Frammåt får man ju rätt bra oavsett när man knäpper upp så tungan ligger fritt.

Grön färg == matchar beasten.

Nu är det inte långt kvar tills man får stå på snö!

Ställde tidigare idag in tre par skidor samt snowboarden i ett skidförråd tillhörandes en lägenhet i Alperna. Det kändes bra fint det.
Nu fattas bara snön så är allt frid och fröjd.

TRE par skidor OCH en snowboard?! inte illa
@Heddious!

slipade och vallade
@Jibberisch skidor för någon vecka sedan, kände att någon behövde ge dem lite kärlek... dåligt med bildbevis på det dock!

Jag åkte ifrån Romme Alpin med stavarna lutade mot bilen...
Var bara att vända, tursamt nog hade dom överlevt. :)

Monterat nya bindningar på nya skidor.
IMG_20151130_224602.jpg

Passar också på att gnälla lite över den pappersmall som följde med bindningarna.
Det var en ren slump att jag fick för mig att kolla hur väl mallen stämde med hålen, tur var det för det stämde väldigt dåligt. De främre hålen (som ej är med i bild) ligger ännu mer off och det är ytterst tveksamt att det hade gått att skruva dit bindningen öht om jag borrat efter mallen. Ska det vara så svårt att se till att sakerna man packar i samma kartong lirar med varandra?

IMG_20151128_123619.jpg

Ouch! Dåligt av dem. Var köpte du inserts @Kazie?

Själv håller jag också på med monteringsbestyr.

Köpte mina inserts från quiverkiller, vad jag vet så är det dom och bindingfreedom som säljer inserts.
Dock sanslöst dyr frakt, så om nån har alternativ så säg gärna till.

Ah
@Kazle jag har också varit lite osugen på den höga frakten.
@Hasse_Lindborg tack! Ska spana in den.

Vad jag gjort med min utrustning idag: Tagit bort bindningsskruvar fastsatta med epoxy (lödpenna!). Nu blir det trälim istället.

vpg.no säljer ju också inserts, lite närmre Sverige än Yellowsport.

Tog mig ut din den obligatoriska öppningen idag, lite 8i8an. Ändå ganska härligt att smiska lite gästrapp, även om det knappast är någon favoritback.
12292685_1522715214707190_1192440287_n.jpg

xviggenx sa:
vpg.no säljer ju också inserts, lite närmre Sverige än Yellowsport.

Tog mig ut din den obligatoriska öppningen idag, lite 8i8an. Ändå ganska härligt att smiska lite gästrapp, även om det knappast är någon favoritback.
Håller med, Tobias Enström är bättre!

Idag (liksom många andra dagar) smiskade jag pist på mina TST. Stundtals flatljus, och snöförhållandena varierade mellan mjuk konstsnö, lite grus, den franska motsvarigheten till försäsong i Åre och mjuk natursnö. På det hela taget en trevlig dag.

Monterade techsulor på mina nästan nya Cochise. Nu väntar laggen på Kingpin-bindingarna. Hoppas jag hinner köra ngn vända innan USA-resan i januari. Bring it on El Niño.

Idag åkte all packning ner i väskor, om en vecka står man förhoppningsvis i djup snö istället för regn!

Inte helt glatt när jag vägde in väskorna på 37 resp 20kg dock, hoppas på en snäll person i incheckningen!

La sista handen på både mina och damens skidor inför Åre nästa helg, det är tydligt att vi har olika förväntningar på vad som väntar. Eller det faktum att jag verkar leva i något slags paralellt universum som innehåller bara en massa djupsnö

Jag har köpt skruv och monterat bindningar i inserts.
Fuskade dock och köpte skidor som den tidigare ägaren redan hade satt inserts i, så det svåraste va att köpa rätt längd på skruven i den lokala skruv butiken.

Det är alltså ett ny förvärv

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp