Vad gör jag för fel?

TaTTaren

Medlem
Vad gör jag för fel?
tjena slänger in en länk på mitt test på en 360backflip i egetbyggt hopp,
det gick inte så bra, rotationen tog helt slut känndes det som efter halva skruven,
tänkte om några hade nåra fina tips som kan vara användbara?

om inte annat så var det en fräsch bail att dela med sig :P

http://video.tinypic.com/player.php?v=2my5eyu

Senast ändrad:
Vad gör jag för fel?
Du spretar ju som en påtänd tjackhora i en snodd vit limo...

piruetternas första lektion:
"för att öka rotation kryp ihop för att minska öka radie som roterar"

Vad gör jag för fel?
alwaysCrash sa:
btw, heter väll 360backflip, BACKFULL ?
reportrarna på tv kallar det för det. men dom kan inget om skidor så dom blandar ihop massa andra sporter och tar ord från dom, och hittar på egna ord..

Vad gör jag för fel?
rodeo 7:a försök elr? men du kommer bara vanlig rodeo :P men dra i mer i snurren de ser ut som om du bara lutar dig i princip:P (har bara testat rodeo sj) men dra i mer me armarna å kanske dra in benen en smula så äre bara ut å testa igenn =D=D

Vad gör jag för fel?
asså de enda felet va att du bangade!rotationen e inte så svår...håll bara din position så klarar du det...du får inte sträcka ut i volten...

Vad gör jag för fel?
alltså, har bara testat bflip på matta, men tror att det kan liknas något det du försöker göra. för av det jag ser på filmen så ser det ut som om du efter 180 börjar kolla rakt ner, och på så sätt dödar rotationen, om du istället skulle forstätta att vrida på huvet och axlarna tror jag att du skulle få en mycket trevligare rotation och landning..
men hey, ja har ingen aning, sätter inte ens 540 :P

Vad gör jag för fel?
haha och tack för alla svar ;) ska tänka på det, vara bara ett kul försök men det ska göras om så fort jag får chansen :P sätter dock inte heller 540 :P knappt 360 :P

Vad gör jag för fel?
åk in dredare med benen.. satsa mer å hårdare på snurr.. kolla tricktipsen.. där står de mkt som kan vara värt att veta

Vad gör jag för fel?
vadå kryp ihop mer under volten det går ju inte :D då blire ju fett fult :)
jag tror att ett större hopp kanske skulle fixa saken lite extra, men som sagt tack för alla tips får dra till kungsberget när det blir snö där och latja lite och testa :)

bockar och bugar för alla svar

Vad gör jag för fel?
Jag tror att du har fått tillräckligt med tips, men jag måste påpeka att det här var ett bra sätt för att förstå och kunna ge personen som har problem bra råd!

Vad gör jag för fel?
jo har tänkt på klicket med,
det skulle kunna vara staven eller bindningen,
men jag själv tror att det är pjäxorna som slår ihop när jag drar ihop benen mot varandra.

Flurre bra sagt, hoppas att det finns andra som ser och kanske har samma problem, som kan dra nytta av tipsen som skrevs här.

Vad gör jag för fel?
Ja efter typ halva volten ser man ju att du kollar på landningen istället för att fortsätta snurra..

Senast ändrad:
Vad gör jag för fel?
du tvekar och kollar efter landningen för tidigt och åt fel håll dessutom. men du har den nästan

Tillbaka
Topp