Vad händer med Freeride?

Avoriaz

Ny medlem
Vad händer med Freeride?
Jag tycker personligen att sidan håller på att balla ur, mer eller mindre. När man går in i olika trådar och försöker hitta vettiga svar på frågor man kanske själv ställt sig är det 3-4 seriösa svar, resten består av citat och klagomål på vad andra har skrivit eller tyckt till. Jag har sätt innan att folk vill införa någon slags åldersgräns, säger inte att det har med att göra att vissa på forumet är 13 år eller yngre men jag kan inte påstå att jag i många fall sätt att dem som skriver svettiga kommentarer och skall citera minsta lilla oliktänkande är dem som är i denna åldersgrupp. Varför inte lägga fram ens åsikt angående deras fel i deras gästbok så inte hela tråden fylls med citat av andra och tråkiga kommentarer. Är det någon som skriver på tok fel är det inte mer än rätt att korrigera det i tråden så inte folk får fel fakta. Men detta eviga citernade av påstående bara för att man inte delar samma åsikt gör ju att frågorna inte tas upp och besvaras som de borde göra. Jag vill inte säga att jag själv har någon idé på hur en eventuell åldersgräns eller annan åtgärd skulle fungera men om någon känner att dem har någon idé eller delar samma tanke som jag så tror jag ni är välkomna till Freerides moderators.

Vad händer med Freeride?
jag säger sluta lipa.
de e lika mycket dom dumma o efterblivnas hemsida som dom kloka, idag på family guy va pete efterblivn han fick spec behandlign gå före o de gjord einget att han körde över en o massa skit så vad gör det om vi dumma o smått efterblivna skriver fel? lr svarar sämmre.

Vad händer med Freeride?
Det är exakt det här ja menar. Varför en sådan taskig inställning till allting. Även detta en 13 åring som sitter och försöker vara tuff framför datorn.

Vad händer med Freeride?
jag tycker att freeride behöver fler moderatorer.. då skulle man kunna hålla bättre koll på allt som händer och det skulle vara lättare att rensa upp trådar från massa skit..

en åldersgräns på 13 skulle ocksså vara väldigt bra eftersom att de skulle få hela freeride att bli en lite mera mogen skidsajt, inte som de ser ut för tillfället som en ersättare till lunarstorm.

i forumet allmänt kan allt shit som inte handlar om skidåkning då hålla till, även alla kommentarer på folks stavning och grammatik, så kan dom som värkligen vill diskutera skidåkning hålla sig till "skid " forumen!

detta är vad jag tror är de minsta som skulle kunna rädda freeride från en långsam undergång

Vad händer med Freeride?
Asså vad fan spelar det för roll! Stör du dig kan du ju hålla det för dig själv! det är ju inget forum för vuxna direkt! ett forum för dom som har intresse för extreemsportet osv! Det finns dom som är överdrivet jobbiga ibland men ist för att börja lipa så kan du ju ta det kallt och tänka i huvudet att så där omogen är då inte jag iaf! Gör saken bättre sj än att klaga på att andra gör fel!

Ta saken med ett gott skratt ist ! Det gör alltid saken bättre.

Vad händer med Freeride?
Waster sa:
Asså vad fan spelar det för roll! Stör du dig kan du ju hålla det för dig själv! det är ju inget forum för vuxna direkt! ett forum för dom som har intresse för extreemsportet osv! Det finns dom som är överdrivet jobbiga ibland men ist för att börja lipa så kan du ju ta det kallt och tänka i huvudet att så där omogen är då inte jag iaf! Gör saken bättre sj än att klaga på att andra gör fel!

Ta saken med ett gott skratt ist ! Det gör alltid saken bättre.
helt rätt!

ja tror problemet ligger i att folk bryr sig lite för mycke. kolla på NS forum, internets bästa forum, å ingen moderator styr å ställer. dessutom så finns inte studsmattor som en slags folkrörelse (i dubbel bemärkning) i usa.

Senast ändrad:
Vad händer med Freeride?
Låter som ett vettigt förslag jeppenator. Det kanske blir ett framtida projekt för Freeride.

Skriv gärna fler förslag på andra åtgärder som skulle kunna förbättra sidan från denna taskiga och omogna inställning som den har idag.

Vad händer med Freeride?
åldergränsen på 13 finns redan, jag tyckte att du klagade minst lika mycket, man uppfattar det så kallade problemet olika, och du sa din uppfattning och jag min uppfattning, och jag som är en va dom trögare måste ju försvara mig och mitt folk, för vi har samma rätt till allting,
och du säger massa saker till mig som du själv skriver.
tex att jag kan hålla det för ig sj. h¨ll det där för dig själv då. både ditt o mitt inlägg är åsikter,
och jag är både dum och intreeserad av extremsporter,

Vad händer med Freeride?
Pizzaaugust sa:
åldergränsen på 13 finns redan, jag tyckte att du klagade minst lika mycket, man uppfattar det så kallade problemet olika, och du sa din uppfattning och jag min uppfattning, och jag som är en va dom trögare måste ju försvara mig och mitt folk, för vi har samma rätt till allting,
tex att jag kan hålla det för ig sj. h¨ll det där för dig själv då. både ditt o mitt inlägg är åsikter,
om åldersgränsen nu är 13 år hur kommer de sej då att de finns massa 10,11 och 12 åringar här på freeride?.. kan du svara på de kanske...

Vad händer med Freeride?
Att du la fram din åsikt sa jag att du hade all rätt till men att du gör det med en attityd som är jävligt tråkig och nedvärderande gör att man undrar.

Läs i tråden istället, det står att jag inte ger alla 13 åringar skulden men att jag tycker att många av dem har en dålig attityd mot andra och kring de olika trådarna.

Vad händer med Freeride?
jeppenator sa:
Pizzaaugust sa:
om åldersgränsen nu är 13 år hur kommer de sej då att de finns massa 10,11 och 12 åringar här på freeride?.. kan du svara på de kanske...
läs reglerna det står väll ingen tydlig regel men det står att dom vill att man helst ska va över 13. har inte jätte koll på det men kommer ihåg att jag läste det o sket i det när jag blev medlem för 2 år sedan:D.

avoriaz jag ska tänka på min attityd..

Vad händer med Freeride?
tycker att det borde vara eller nästan måste bli så att åldersgränsen höjs till minimum 13 år...

så kan dom yngre få en "Juniorfreeride.se" eller liknande där dom kan vara "Coola" å visa sina studsmattefilmer för alla.. så kan dom som har nått vettigt att säjja eller dela med sig av hålla sig till de riktiga forumen...

där jag tycker att en rejäl rensning behövs.. för i trådan på 3 sidor kanske de är 1 sida med vettig information..

å så kan man ha ett fritt forum ( allmänt? ) där man får skriva vad man vill å diskutera det mesta utan att trådarna blir låsta eller rensade?

Vad händer med Freeride?
jag gillar din ide, men jag som e lite efterbliven men 13 år skulle jag få hänga på jr freeride då'?

och det med fritt forum e okay också.reglerna om mobbning o sånt bprde så klart va kvar men annars fritt.

Vad händer med Freeride?
Låter faktist bra. Problemet är väl bara att alla 13 åringar är skyldiga och hur skulle denna åldersgräns fungera. Att skapa en ny hotmail och registera sig som 15 är ju bara ett par knapptryck iväg. Jag gillar idén väldigt mycket, och skulle det komma någon idé om hur man skulle kunna etablera ett system som filtrerar bort detta skulle det vara utmärkt för Freeride TROR JAG.

Vad händer med Freeride?
Jag ser i och för sig inte att Avoriaz skrivit något om korkade/tröga eller så, så jag fattar inte varför ni tar upp det?
För det handlar inte om ens IQ utan hur man kan resonera på ett normalt sett, vilket har med mognad att göra. Nu hänger jag alldeles för lite på freeride för att kunna uttala mig egentligen, men jag tycker inte problemen är åldersrelaterade utan har med just mognad att göra.
Bär man sig illa åt så tycker jag man ska få EN varning innan man åker ut, det är den ända vettiga lösningen jag kan komma på just nu.
Sen vill jag inte att detta inlägg ska tolkas som något påhopp mot någon utan mer som konstruktiv kritik vilket alla givetvis ska ha sin chans att ge. Detta är ett forum för liksinnade inom extremsport och jag tycker detta är ett jättebra sätt att få tips och liknande på och vill lika lite som alla andra att det ska gå till botten.

Det enklaste man kan göra är att TÄNKA igenom vad man skriver innan man postar så slipper det bli eventuella missförstånd eller dumma inlägg!

MVH

Vad händer med Freeride?
Tycker det verkar mer angeläget med ett stavningskontroll-plugin till forumet, även om jag håller med om att det blivit för mycket skitsnack och för lite skidsnack på Freeride de senaste åren...

Ett alternativ vore kanske att sätta en stavningskontroll i forumet som stoppade alla inlägg med mer än ett stavfel. (Hoho, stavfel, hoho). Saken är den att man då automatiskt blir av med alla inlägg av från personer som inte är torra bakom öronen, eftersom den svenska skolan har havererat och ingen har lärt sig skriva de senaste 10 åren...

Smart va?

Kom igen nu. Argumentera mot mig. Eller ännu bättre: Gör inte som jag gjort nu, utan skriv inlägg om skidåkning istället!

Vad händer med Freeride?
Jag satt och läste igenom alla inläggen här, och jag blev bara väldigt trött. Sånna här inlägg som "Var är freeride påväg" eller "Freeride(Domostration)"(ja han stavade demostration) har blivit nästan lika vanliga som "Studsmatte film" eller "vad är de här för trick". Och vad är meningen, de har funnits sånna trådar ett tag men det har ännu inte hänt nåt, de kan bero antingen på freeride.nu personalen eller att det är fortfarande lika tomma inlägg med idéer som att sätta en åldersgräns, vem sjutton ska ta över efter dom som är äldre, de är ju lika bra att lära dom med en gång.

/Adam

Vad händer med Freeride?
Synpunkter:
1. Fler moderatörer kan aldrig hjälpa det faktum att många inlägg håller kass kvalité vad gäller innehåll och stavning.
2. Åldergräns, nej... Mognad nämndes ovan, ska man uppnå det ska väl åldersgränsen upp till 20 någonstans i så fall.
3. Varningssystem är en bra idé, men det hjälper bara mot folk som faktiskt bryter mot reglerna. Det är sällan som detta händer men när det händer så görs det något åt det. Det finns en abuse-knapp, använd den om behovet tränger på.
4. Ni kan blockera valda delar av forumet, det vet ni va? Då kan man lätt slippa läsa en del strunt...typ "allmänt"-forumet. ;)
5. Stavningsfunktion, för att det är jobbigt att läsa felstavade inlägg eller för att folk inte ska kunna klaga på stavningen?...
6. Bidra med relevanta inlägg! Visst är det kul att läsa, men det är bra mycket roligare att skriva ett innehållsrikt inlägg om skid-/brädåkning.
7. Ämnet har redan diskuterats, jag slår ett slag för sökfunktionen. Då hade vi kunnat fortsätta diskutera i en befintlig tråd, någon som OFTA är tillämpbart. Ledsen för gnället.

Ja ni, det var några snabba synpunkter.

Vad händer med Freeride?
Dr Snow, jag håller med dig, till fullo. Men en annan idé som jag tror kan funka är att man ska kunna ta bort inlägg i sina egna trådar ifall det är något oönskat som skrivs, så slipper man fler moderatorer som går runt och rensar. Idén är inte färdig genomtänkt men en början.

/Adam

Tillbaka
Topp