Vad har jag fått för skidor? [bilder]

Hockert

Ny medlem
Har fått ett par skidor från Fishermans Friend. Det verkar vara ett par vanliga carvingskidor tror jag men skulle gärna vet vad det är för märke och modell på dom. Lägger upp bilder på dom så kanske någon känner igen form och så.

skidor.jpg

skida2.jpg

Till dom var det ett par Tyrolia LD-12.

Så ni som känner igen dom, vad kan det vara för något? :-)

spetsen där uppe på skidans topp tycker jag påminer om en atomic skida.. hur fick du dom?

Jag är godisansvarig i en butik och fick de genom det. Gött att få lite grejer ibland :) Fick en falurågrut-hjälm och skidfodral med :-)

Jag tror garanterad att det är head skidor tytp c150 pga tyriola bindningen

Völkl är det inte, då hade det varit markerbindningar, och de har ingen sån spets... Elan ahr jag ingen aning om, men jag tycker mig känna igen spetsen som en Head-spets... Hur ser undersidan ut? Helsvart lr?

dom där spetsarna ser nästan exakt lika dana ut som på mina gamla atomic skidor så jag skulle gissa på att det är ett par atomic

Jag kollade upp Head, och det var det inte... Elan är ju kantiga i spetsen, jag tror nog att det är ett par Elan du har fått tag på. Atomic har ju egna bindningar...

jadu elan är det nog... inte säker på modellen... men du kan ju ringa och höra med Fishermans Friend kanske:P Jäkligt snygga skidor iaf:D

165cm långa, så lite korta är dom men för att vara gratis så funkar det ;-)
115/63/102 ligger bredden på. Vad är det för typ av skidor? Vanliga carving?

Jag skulle nog inte tro att det är Atomic, de har ju sina egna bindningar. Men å andra sidan kan de ha tagit vilka bindningar som helst eftersom det är ett par reklamskidor.

Det är heller _inte_ sandwichkonstruktion, ser tydligt ut som cap-konstruktion.

Är ju ganska svårt att gissa vem som tillverkat dem, men det ser iallafall ut att vara någon enklare (billigare) variant. Dimensionerna tyder på att det är en ganska standard-carvingskida.

Hehe det ser inte ut som ett par karma. Om du kollar på första bilden ser du att jag har ett par karma redan och då skulle jag nog känt igen dom ;-)

Jag får väl nöja mig med det och ge upp att leta. Får provköra dom och se om det är något att ha istället. Tack för alla svar!

såg en som sålde ett par exakt lika dana på blocket och hade skrivigt att det var ett par salomon, vet inte, han kanske var okunnig :P

Det där inga Atomic!
Jag har ett par exakt likadan fast med Audi Quattro reklam på och det är ett par ELAN.

Kände igen skidorna på spetsen osv, kan kanske fixa några bilder på mina skidor också : )

de är såklart fishermans friend pro model du fått tag på!.. en väldigt sälsynt skida som endast gjorts i typ 3 exemplar.. vär ca 1 halv miljon eller nått.. grattis

brumbrum sa:
Jag skulle nog inte tro att det är Atomic, de har ju sina egna bindningar. Men å andra sidan kan de ha tagit vilka bindningar som helst eftersom det är ett par reklamskidor.

Det är heller _inte_ sandwichkonstruktion, ser tydligt ut som cap-konstruktion.

Är ju ganska svårt att gissa vem som tillverkat dem, men det ser iallafall ut att vara någon enklare (billigare) variant. Dimensionerna tyder på att det är en ganska standard-carvingskida.
det var egentligen det jag syftade på, på atomics skidor ser det inte ut att vara det fastän det är det.

well, det är utan tvekan en atomic-skida i alla fall. det finns, såvitt jag vet, inget annat märke som har sådan spets. har själv ett par atomic med exakt likadan.

st3k: dom syns i bakgrunden bara.

Hehe alla säger olika, Atomic, Elan och Head. Men jag har kollat runt mycket och inte hittat några skidor som stämmer in med allt.

Tillbaka
Topp