Vad kommer ni att inhandla till nästa år?

PNyberg

Aktiv medlem
Eftersom den här tråden inte hamnade bra i varken friåkningsforumet eller jibbforumet då det behandlar båda ämnena så lägger jag det här.
Så..helt enkelt. Vad kommer ni att köpa till nästa år? Blir det nya Kuron i man-längd, ett par nya fräsha parkstickor eller varför inte ett par sjukt snabba pistraketer?

Bomba på.

Sj blir det (förhoppningsvis)
4frnt EHP193 : eftersom EHP193 är en så jävla bra skida
4frnt CRJ188 : kommer passa perfekt som lekskida i det djupa! :P

Peas

Senast ändrad:
Skön tråd!

För min del blir det ett nytt skidställ och ett par nya parkskidor och kanske ett par fettingar men bara kanske :p

ny jacka, nya pjäxor, och kanske nya skidor, beror på hur mycket pengar jag har, och hur pass bra mina jag har nu passar nästa år, iår var de 18 cm för stora

Tänkte försöka byta ut mina Armarda ARG mot ett par Moment Donner Party.
Nya bindningar till monoski'n.
Sen är jag ruskigt sugen på ett par Oakley Splice brillor.
Nya pjäxor går dock före allt annat just nu.

I övrigt så skall pengarna försöka läggas på skidåkning och inte material. :)

Jag har köpt en volvo inför nästa säsong. :)

Snökedjor till volvon skulle vara bra.
Nya skidglasögon x2 behövs,
Skidbrallorna börjar gå sönder lite här och där...
Kameraj*veln flippade ur förra veckan, Canon G10 verkar vara bra skit. Tyvärr är den inte gratis.
Ett par 202cm DPS lotus 138 lockar också.

Men får jag bara sol, pudersnö och lite glada vänner så blir jag nöjd ;)

Pjäxor måste jag köpa, får jag pengar över funderar jag på att köpa ett par DPS wailer 95 eller byta till mej ett par mot mina skidor jag har nu. Köpa hjälm är prio 2 efter pjäxor så det lär bli en ny sådan, ingen aning vilken jag ska köpa dock.

Nya pjäxor här med, troligtvis Dalbello Il Moro, ev. Salomon Ghost... Sedan skulle det vara jäkligt trevligt med parklagg, mindre kräsen där köper ev. något billigt och slänger på lite bindningar som jag har liggande. Fokus skall även hos mig ligga på resor och inte uttrustning, vi får se hur bra det går!

ska köpa en lååång snygg jacka.
ska köpa nya skidor.
ska också köpa en tall tee:).

ny jacka, en semipro kamera tror jag, hjälm, nya innerskor till pjäxorna och lite andra små saker

Oakley Air Raid (Blue/Purple) & Alps (Tanner) -ställen. Får se vad som finns liggandes.
Armada Alpha 2 & JJ.

Carled sa:
Nya pjäxor här med, troligtvis Dalbello Il Moro, ev. Salomon Ghost... Sedan skulle det vara jäkligt trevligt med parklagg, mindre kräsen där köper ev. något billigt och slänger på lite bindningar som jag har liggande. Fokus skall även hos mig ligga på resor och inte uttrustning, vi får se hur bra det går!
Har hört av en salomonsponsrad kompis att de ska ändra innerskon nästa år i Ghosten och då kommer den tydligen inte vara lika bra som den är nu...fast det va ju hans åsikt å andra sidan. Kan ju vara precis tvärtom oxå. Hoppas för övrigt på att lange chockar alla med att göra en pjäxa med ett spänne :O

PNyberg sa:
Carled sa:
Har hört av en salomonsponsrad kompis att de ska ändra innerskon nästa år i Ghosten och då kommer den tydligen inte vara lika bra som den är nu...fast det va ju hans åsikt å andra sidan. Kan ju vara precis tvärtom oxå. Hoppas för övrigt på att lange chockar alla med att göra en pjäxa med ett spänne :O
Ja det som talar till fördel för Ghosten är ju skalet och det tydligen mycket fina flexen... Dock tycker jag Il Moro sitter förjävla bra med Intuition-linern och de är grymt varma och goa! Och sen är de grön-gul-röda, hehe...

- armada ar6
- salomon spk pro
- stoor svart jacka, kanske saga
- kruka (om pengarna räcker
- hanskar
- lite smått o gott (tall tees, icon2, osv)

Senast ändrad:
- 2 Oakley jackor
- Oakley Crowbar linser
- HD Videokamera
- Armada AR6 och så får vi se vad jag får för bidningar

Senast ändrad:
Som jag vet nu så är det ett par Crowbar och ett nytt Orage JP ställ. Får se om jag får råd till ett par nya pjäxor, hoppas på det också för de som jag köpte i julas var ett totalt fiasko :/ Hoppas jag får tag på ett par Fulltilt Bumble bee.

Nu kruka till skallen. ett par hendryx cash is king eller rhinon. silvertejp ^^ ny ryggsäck och ett par nya pjukkor.

armada alpha1 med nya marker griffon schizo bindningar lätt!!! det är väl allt...

Jacka
nån stor skön tröja (edoggo tror ja)
fire iridium till mina crowbars
kanske fulltilt booter eller salomon spk
ny kruka
tall tee
stavar

jävlar va dyrt det här blir märkte ja nu när ja räkna upp allt xD

Senast ändrad:
tighta holden pants och ett par Ft pjäxor, sen säker nått mer under säsongen + en välldans massa liftkort

skidställ, fetlagg hjärlm och innersko

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp