Vad lyssnar ni på i backen??

• Trådstartare Trådstartare GODman
  • Start datum Start datum
G

GODman

Guest
Nu sitter jag hemma och bara väntar på att tillräckligt snö ska falla för den första skidåkningen (i Stockholm). Jag tänker inte missa en ända secund av skidpåkning, så jag förberedar allt medans det finns tid.

Vad för musik lyssnar ni på i backen?

När ni åker puder, hoppar m.m

Till alla er som inte har provat, GÖR DET, att åka skidor utan musik är som att dansa utan de!!!

Vindens brus och skidorna mot snön. Musik kan man lyssna på i liften eller efter skidåkningen.

Hmmm. Om man lyssnar på musik när man åker så kommer man trassla in sig i hörluara sladdarna och hörlurarna kommer åka av. Och om du ramlar med lurarna på så är det ju ganska lätt att dom pajjar. Jag lyssnar aldirg på musik i backen... =D

Lyssna på musik när man åker? Nääääää!
Gör man det kan man ju inte satsa hårt, går ju inte att koncentrera sig. Dessutom är det ju bra om man kan höra när någon ropar efter en, t ex då man är på väg att åka utför ett bottenlöst stup eller nåt. Men det är ju bara vad jag tycker...

Till alla er som inte har provat, GÖR DET, att åka skidor utan musik är som att dansa utan de!!!

hører på litt hissig musik som f.eks AFI , machin head, I`ll Nino og den typen. blir så gira da.

Håller helt med GODman, det förhöjer verkligen åkningen! James Brown e riktigt bra om man ska leka i parken. Vid pudersurfing föredrar jag Pixies, och vid skön avslappnad kvällsåkning är det The Doors som gäller!

förlåt men jag måste:
"Jag tänker inte missa en ända secund av skidpåkning, så jag förberedar allt medans det finns tid."

micket pra! ^^

Vilka droger brukar ni ta i backen? Jag undrar vad ni brukar ta för droger när ni åker skidor? I parken är det dödskönt att ta lite LSD för att få mer spinn. När jag surfar puder brukar jag röka gräs så jag slipper uppfatta vad som händer runt omkring mig, jävligt soft alltså! I liftkön brukar jag blanda rohypnol med alkohol, sen är det bara att slå på alla i liftkön och tränga sig förbi...

Nä, skidåkning ska njutas med alla sinnen. släng minidiscen och njut, och bli mer säkerhetsmedveten!

1. jag hoppas innerligt att jag aldrig åker nära dig i backen om du har musik i öronen. Låter farligt att inte höra sin omgivning. Trist att inte höra om man råkar hamna i vägen för en skenande lavin...

2. SÖK FORUMET! Det finns som någon tidigare sa ett antal EXAKT likadan trådar. Kolla dem.

OK! Visst ska säkerhet alltid gå först det är helt klart! Men man behöver ju inte spela så högt att man inte hör sin omgivning. Har ingen lust att få tinnitus i alla fall! Och sedan att börja jämföra musik med droger är så dumt att jag inte ens vill kommentera det.

Jag håller med DrSnow, skiter iofs i vad ni gör när ni är solo ute i ödemarken och åker fluff, men det låter helt vansinnigt att ha´lurar i öronen i pisten/parken när man är bland folk som inte alltid har full kontroll på åkningen.

Håller med alla som inte lyssnar på misik i backen man ska höra naturen det ska vara en naturuplevelse på berget den bästa musiken kommer från Moder natur.

Mvh viktor

Har provat att lyssna på musik i backen 1 gång när jag åkte för mig själv eftersom jag var på semester tillsammans med familjen :/ Tyckte det var ganska skönt... och lurarna sitter faktiskt stadigare än vad man kan tro, men jag kommer nog aldrig åka med lurar då jag har sällskap med mig :)
btw, då lyssnade jag på Reel big fish om nu nån skulle råka veta vilka det är :)

Jag brukar lyssna på musik om jag ska gå lite med skidorna på ryggen eller i liften. Det är jävligt skönt. Man glömmer bort tiden och det känns inte lika tråkigt. Lyssnar på allt från Sizzla och looptroop till Broder Daniel och Slipknot. Det är nog ganska dumt att köra med lurar i pist.

Tillbaka
Topp