Vad tycker ni är Steeze?

rasmusericson

Aktiv medlem
Vad tycker ni är Steeze?
Som rubriken lyder, vad tycker ni är snyggt i backen?
Finns det nå knep för att få bättre stil?
typ att efter man landat så sträcker man på sig så fort man kan eller att man är avslappnad och lutar sig bakåt och slappnar av med armarna?
Nååån som fattar vad jag menar?
Vill också kunna se ut som en steezeball ute i backen !

peeeace

Vad tycker ni är Steeze?
så lite flax som möjligt och afterbangs och rideways så det smäller om det !

Vad tycker ni är Steeze?
När allt ser avslappnad och kontrollerat ut.
Man ska kunna komma långt på smågrejer om man säger så.

Bara nöta tills du får kontroll till max på grejerna.
Afterbangs och Rideaways ska se naturliga ut och helst vara det också annars är det ju bara klåigt.

Vad tycker ni är Steeze?
Steeze för mig är att jag tycker att det ser bra ut för mig...
sen kan jag tycka vissa har mer steeze än andra, men det är ju från person till person.

summa sumarum, så länga jag är snygg så är allt bra :)

Vad tycker ni är Steeze?
F-G sa:
man ska ha tall tees som är nedan för knäna så ser allt steez ut :D
Ligger något i det, tycker ju jibbers ser mer smooth ut än skibums även fast dom gör exakt samma hopp. Jag är en sånn modebög :( Är dock coolare om en skibum gör det haha

Vad tycker ni är Steeze?
Man slutar använda ordet Steeze och växer i sin t-shirt. Jag tycker alltid att det ser ballt ut när man ser på personen att denne har roligt, oavsett om det är en 3 åring som åker i barnbacken, en 15 åring som jibbar eller en 60+are som åker i pisten.

Vad tycker ni är Steeze?
kör/hitta på din egen stil. kör som du tycker är snyggt, blir bättre och roligare så. istället för att alltid bara sträva efter att se ut som medlemmarna på freeride.se tycker. det är min åsikt.

Vad tycker ni är Steeze?
när det ser lätt ut, så brukar det betyda att du har steeze..

om nån rycker runt en sw 1080 mute och de ser okontrolerat ut så är de inte så snyggt..
men om nån gör en sw 1080 å de ser ut att vara hur lätt som helst, så brukar de ofta vara snyggt också!

så öva på att se avslappnad ut.. ha kontroll på armar och ben, sen brukar resten komma av sig själv!

Vad tycker ni är Steeze?
när det inte ser ut som åkaren försöker åka snyggt utan bara följer sitt naturliga rörelsemönster

Vad tycker ni är Steeze?
När man gör så att det ser lätt ut, det är steeze. Rideaways och allt sånt kan dra om det ser ut som att åkaren riktigt anstränger sig för att se jibb ut.

Vad tycker ni är Steeze?
somliga verkar tro att det sitter i kläderna, de verkligt steeziga är ju de som kan köra i vad fan som helst och se smooth och avslappnade ut.

Vad tycker ni är Steeze?
Twelvee sa:
med rätt stil kan allt få fet steeze!
HAHA WHAT! jag inspireras väldigt mycket v dom som är grymma på rails, och kör lite lugnare på hopp, dvs stora femmor med tails och sw 5or etc. gillar dock inte den överdrivna afterbang hypen som är nu.. när man liksom landar helst spikrakt. förut var "stomp" bara en perfekt landning, nu kan det bli fult att "stompa" bara för att alla överdriver det så mycket så d ser helt sjkt ut.
who´s feeling a brother?! one

Vad tycker ni är Steeze?
Av: Willlmutt Online | Idag 15:08 Citera

baztin skrev:

Technique skrev:

baztin skrev:
förklara ordet afterbang, någon?

fingerbang

hjälpte ju inte så mycket.

någon annan som har ett ordförråd tillräckligt stort för att förklara?

headbang?

gangbang?

Vad tycker ni är Steeze?
Träna,träna,träna som andreas håtvait.
Han har skillz. Ju säkrare man blir på tricken ju mer "steeze" får man =)

Lucka till!

Vad tycker ni är Steeze?
Steeze = Style + eeze, alltså stil och att det ser lätt ut helt enkelt. Tycker själv att det kan vara cleant med rideaway om man inte överdriver som de flesta har börjat göra.

Tillbaka
Topp