Av de tre du nämner så har jag personligen haft alla tre och den enda som har krånglat är Axial2:an från Ross. Den pajade i bakdelen så att den glappade massor i sidled. Det kan iofs vara ett måndagsex och det är många andra som är nöjda med den.
Griffon har jag åkt mycket på och det är mitt tycke en riktigt bra bindning. Bra elasticitet och både lätt och viktcentrerad och med kanske marknadens bästa vridstyvhet för en 12:a. En nackdel är som Daniel-Lab är inne på att den inte är ställbar i höjdled i tån, vilket gör att mycket slitna pjäxor inte riktigt ger samma direkthet.
Salomons endelstå Driver har funnits i evigheter och går alltid att lita på. Bakdelen är relativt ny däremot och Salomon har framförallt förlängd kontaktytan mot bottenplattan, vilket tar bort nästan allt av den tidigare slitagekänsligheten i den gamla konstruktionen. Men bakdelen är fortfarande inte fullständigt långtidstestad av massorna, så man vet inte riktigt hur den kommer att hålla i längden. Man borde dock ha hört något om hållbarhetsproblem vid det här laget iom att den har varit ute på marknaden i en säsong redan.
Jag är så gott som säker på att du blir nöjd oavsett vilken bindning du väljer, men Salomonen är den som jag upplever som mest "mogen" av de du nämner.