Val av pistskidor
Hej. Jag är ny medlem här och hoppas att jag kan få lite kloka råd. Har tänkt mig att köpa mitt första par skidor. Har hyrt hittills. Jag har mestadels hyrt sl skidor, stöckli laser och en blizzard variant som jag inte minns modellnamn på. Jag åker i nuläget enbart pist och börjar få riktigt bra koll på tekniken i carvingsvängarna. Har fortfarande respekt för dom allra brantaste backarna och lite problem när det blir för uppkört och högigt, men kör hårt i välpreppade backar. Mitt val av skidor ska
* ha utrymme att göra/utveckla mig till en bättre piståkare
* vara bra i främst kort/medelsväng men ok i långsväng
* fungera bra i dom flesta fören, jag föredrar nypistat och jämt&hårt men alla typer förekommer ju så bra om alla underlag tacklas bra.
* ev fungera för ngn tur offpist
Jag har fastnat lite för Völkl deacon serien, och där funderar jag mellan deacon 74 och deacon 84 lowride. Har någon här erfarenhet från båda eller någon av dessa modeller och kan råda mig i ett val där.
Även förslag på andra märken modeller tas tacksamt emot.
Tacksam för svar Med vänlig hälsning Erik
* ha utrymme att göra/utveckla mig till en bättre piståkare
* vara bra i främst kort/medelsväng men ok i långsväng
* fungera bra i dom flesta fören, jag föredrar nypistat och jämt&hårt men alla typer förekommer ju så bra om alla underlag tacklas bra.
* ev fungera för ngn tur offpist
Jag har fastnat lite för Völkl deacon serien, och där funderar jag mellan deacon 74 och deacon 84 lowride. Har någon här erfarenhet från båda eller någon av dessa modeller och kan råda mig i ett val där.
Även förslag på andra märken modeller tas tacksamt emot.
Tacksam för svar Med vänlig hälsning Erik