Val av transceiver!

snowmk

Ny medlem
Val av transceiver!
Hej!
Ska införskaffa mig en en transceiver och står i valet mellan mammuts barryvox s eller arva neo +. Att valet står mellan dem har med att båda har en räckvidd på 70 meter. (Är det en rimlig anledning eller är det nåt annat man bör fokusera på?) Är det någon som har lite erfarenhet eller bra inputs får ni gärna dela med er.
Om det finns nån annan transceiver som jag bör kika på får ni gärna dela med er av det med.
Tack på förhand!

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Val av transceiver!
av mina tre trancievers så funkar den gamla analoga Ortovoxen bäst (snabbast när jag övningssöker).
Mammuthen och BCAn funkar åxå bra men lider av samma som alla andra sändare: 300gram som ska skvalpa runt på magen...

funderar på att köpa den nya lättviktssändaren från BD till nästs vinter..

jaksu

Aktiv medlem
Val av transceiver!
BD/Pieps har hanterat problemen med DSP Pro/Sport så dåligt att de får hamna på blocklistan. Jag hade en Barryvox Pulse tidigare och jag har lånat fru Jaksus Barryvox Element några gånger och jag gillar starkt dess enkelhet.

PatrickSthlm

Aktiv medlem
Val av transceiver!
Barryvox! Har haft både den billiga och nu den dyrare. Får du inte ett kanonpris på den dyrare varianten så skulle jag inte kasta pengarna i sjön. Har inte använt nån av de utökade funktionerna. Eftersom majoriteten i åkgruppen har blandadkompott av märke o modeller så blir ju rörelsefunktionen ointressant.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp