Om det är mellan vecka 3-6 och ni ska supa så finns det så som jag uppfattat bara en vecka som speciellt sticker ut, vecka 4.
Rolin' Snow kör sitt standard-studentrese evenemang i Val Thorens, inte en aning om exakt hur mycket folk men gissningsvis 500+.
MF(Lundaläkare-föreningen) har bokat upp UCPA:s center i Valdi under v.4 (där jag lyckats klämma in mig för en billig slant), så där kommer iaf att vara oss 250-ish människor, förutom en massa annat löst folk.
Har gjort en säsong i Valdi, men har aldrig någonsin varit i Val Thorens. Under mitt halvår i byn märktes det tydligt att det var just v.4 samt 7-9 som det var mycket studenter i byn(20+ v.4, 20- resterande), och skulle väl säga att just v.4 var en av de bättre veckorna med utekvällar som vi hade om man pratar tryck och folk.
Utelivet i Valdi är mer uppdelat och spritt än Val Thorens om jag ska tro de jag känner som varit på de båda ställena - Malaysia i Val Thorens är enda större "klubben"*, medans Valdi har Dodounne(eller hur det nu stavas) samt Dicks (och Le Graal ska för allt i världen inte glömmas, bästa klubben någonsin). Många mindre "bar med lite dansgolv"-ställen med som Victors, Saloon, LeP Danois som har öppet till 01/02 etc.
Egentligen så spelar det nog ingen större roll, om målet är att supa och veckan väljs till 4 så är det nog bra fest på båda ställena. Vad jag har hört så ska La Foile Douche i Val Thorens ha sol under i stort sätt hela dagarna, medans det i Valdi fortf mestadels ligger i skugga, so there's that.
Så ja,
@Heddious har rätt - vilket som duger bra för fest och dekadent leverne. Att åka 48h buss tur/retur för att supa känns dock sådär lönt i min bok, fast jag kanske börjar bli gammal.. Missa inte skidåkningen bara!
Förtydligande - v.3 är tentavecka(iaf i Lund), och många program(inte mitt, #läsatermodynamikpåbussen) har sedan en veckas ledighet - därför är det i stort sätt bara v.4 som gäller. Citynationerna arrangerar en resa till Bad Gastein(97% säker), MF som sagt till Valdi.