Valet 2010

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
Valet 2010
Perkal sa:
Wow, läste på aftonbladet att rödgröna vill höja csnbidraget. Om dom höjer det till 200tusen då kanske jag röstar på dem. Men att ha Mona som statsminister det vore en katastrof. Säger bara Toblerone
Att rösta efter sakfrågor är väl lite som att kissa på sig när det är kallt.
Först värmer det rätt skönt, men sen inser man hur dumt det var... :P

Valet 2010
Jarle sa:
Blankt då ingen av de partierna som finns idag står för något som är hållbart på sikt. Att konsumera hysteriskt som vi gör i dagens samhälle är inte hållbart, inte heller att tjäna på utnyttjande av andra människor är hållbart eller moraliskt ok IMHO.

Har svårt att tänka mig att svenska folket skulle vara så dumma att de röstar in SD i riksdagen. Här har vi ju ett praktexempel på hur förståndiga svergiedemokrater är:

Nog vill jag att en såpass insatt person som denna ska få styra och ställa :lol:
Är det bara jag som sätt att det är mindre misshandelsfall nu inpå valet? Låga skämt åsido, har inte SD lagt upp deras reklam filmer på tuben nu? Har ingen anning om hur man gör för att få in skiten i forum tråden, men kan säga så mycket som att dom är ju helt pantade.

Valet 2010
Ifall ni tror mer eller mindra alla andra politiker inte gjort lika dumma grejer som Mona (de har bara inte åka fast, än) så är ni rätt naiva.
Min målsättning är endast att försöka lista ut vilka som inte är psykopater eller fullständiga imbeciller att rösta på,
så Jan Björklund går ju bort...

Valet 2010
Perkal sa:
Jarle sa:
Blankt då ingen av de partierna som finns idag står för något som är hållbart på sikt. Att konsumera hysteriskt som vi gör i dagens samhälle är inte hållbart, inte heller att tjäna på utnyttjande av andra människor är hållbart eller moraliskt ok IMHO.

Har svårt att tänka mig att svenska folket skulle vara så dumma att de röstar in SD i riksdagen. Här har vi ju ett praktexempel på hur förståndiga svergiedemokrater är:

Nog vill jag att en såpass insatt person som denna ska få styra och ställa :lol:
Är det bara jag som sätt att det är mindre misshandelsfall nu inpå valet? Låga skämt åsido, har inte SD lagt upp deras reklam filmer på tuben nu? Har ingen anning om hur man gör för att få in skiten i forum tråden, men kan säga så mycket som att dom är ju helt pantade.
finns på sida 1

Valet 2010
hyllengren sa:
F-T sa:
Jag tycker att vi borde göra en seriös insats i dessa länder och försöka lösa problemen och skapa fred och demorkrati Dvs att alla får ha en egen åsikt och inte bli ihjäl slagna för det och behöva fly.
lättare sagt än gjort
Jo det har du rätt i, men borde ju vara en av dom bästa lösningarna och går nog att genomföra ifall man verkligen satsar på det. Finns inga lätta lösningar till så här svåra frågor för då hade dom redan varit genomförda.
Så ingen missförstår: JAG ÄR VERKLIGEN INTE SVERIGEDEMOKRAT, OCH HAR INGET EMOT INVANDRARE.

Senast ändrad:
Valet 2010
F-T sa:
hyllengren sa:
F-T sa:
Jag tycker att vi borde göra en seriös insats i dessa länder och försöka lösa problemen och skapa fred och demorkrati Dvs att alla får ha en egen åsikt och inte bli ihjäl slagna för det och behöva fly.
lättare sagt än gjort
Jo det har du rätt i, men borde ju vara en av dom bästa lösningarna och går nog att genomföra ifall man verkligen satsar på det. Finns inga lätta lösningar till så här svåra frågor för då hade dom redan varit genomförda.
Så ingen missförstår: JAG ÄR VERKLIGEN INTE SVERIGEDEMOKRAT, OCH HAR INGET EMOT INVANDRARE.
Kanske ska börja med att skaffa demokrati i vårt eget land först, så vi vet hur demokrati egentligen går till?
Ett land som behandlar sina invånare på ett sätt som de flesta andra länderna gör med misstänkta terrorister eller andra tungt kriminella är inte demokrati.

Valet 2010
Jarle sa:
F-T sa:
hyllengren sa:
lättare sagt än gjort
Kanske ska börja med att skaffa demokrati i vårt eget land först, så vi vet hur demokrati egentligen går till?
Ett land som behandlar sina invånare på ett sätt som de flesta andra länderna gör med misstänkta terrorister eller andra tungt kriminella är inte demokrati.
Var det någon särskild lag/lagändring du syftar på?

Valet 2010
PNyberg sa:
Jarle sa:
F-T sa:
Hela FRA och IPRED är ju bara ett stort skämt. Sedan åsiktsregistreringar, sånt förekommer inte i en demokrati.

Valet 2010
EmrikJansson sa:
Begår invandrana brott här ska de ut och skattebetalarna ska inte betala för att dom ska få sitta i fängelse och få mat för 85 kr varje dag, när vi i som går i skolan får mat för 13 kr per elev! Gör dom brott, skicka ut dom!!!
Så du vill att det ska bli ännu pissigare i deras hemländer?
För om man skickar ut de från Sverige så har de inget brottsregister mer än här.
Då kan de fortfarande hålla på och jävlas.

Jarle sa:
PNyberg sa:
Jarle sa:
Hela FRA och IPRED är ju bara ett stort skämt. Sedan åsiktsregistreringar, sånt förekommer inte i en demokrati.
FRA och IPRED kommer att försvinna om de rödgröna tar hem detta. (iaf enligt MP)
Läs genom lagboken så kommer ni se att genom att man följer FRA eller IPRED så bryter man mot en annan lag som är desstå äldre, frågan är ju bara, vilken av lagarna vill man åka dit för?

Valet 2010
Jarle sa:
PNyberg sa:
Jarle sa:
sant, men en perfekt demokrati kan ju aldrig existera

Valet 2010
Jarle sa:
F-T sa:
hyllengren sa:
lättare sagt än gjort
visst är det så men jag tycker det är viktigare att perssoner i andra länder får yttra sig politisk överhuvudtaget än att vi kanske kommer bli avlyssnade på telefon eller identifierade på internet. Dessutom tror inte jag att ett parti kommer kunna ta detta vidare för det kommer skita sig röst och budgetmässigt ifall dom ska lyssna på t.ex. varenda samtal som rings. Den lagen bör även bryta Yttrandefrihetsgrundlagen som är en grund för demokration och även meddelarfriheten som är en del av yttrandefrihetsgrundlagen som säger att man ska få utlämna information till en annan persson via t.ex. telefon och inte behöva ta ansvar för det, även ifall det perssonen säger bryter mot secretessbestämmelser.

Senast ändrad:
Valet 2010
Jarle sa:
PNyberg sa:
Jarle sa:
Artikel 8 – Rätt till skydd för privat- och familjeliv

1. Var och en har rätt till skydd för sitt privat- och familjeliv, sitt hem och sin korrespondens.

2. Offentlig myndighet får inte ingripa i denna rättighet annat än med stöd av lag och om det i ett demokratiskt samhälle är nödvändigt med hänsyn till den nationella säkerheten, den allmänna säkerheten eller landets ekonomiska välstånd, till förebyggande av oordning eller brott, till skydd för hälsa eller moral eller till skydd för andra personers fri- och rättigheter.

rätt så lullig lag eller?

Valet 2010
hyllengren sa:
Jarle sa:
PNyberg sa:
sant, men en perfekt demokrati kan ju aldrig existera
Jorden var platt och människan skulle absolut aldrig kunna flyga.

Åsiktsregistrering måste fö vara ett av de största hoten mot demokrati.

Förstår öht inte syftet med att segregera människor med gränser, kapital eller annat tjaffs för den delen heller. Har träffat och umgåtts med folk från många kulturer, länder och samhällsskikt utan att haft några bekymmer att komma överens för det.

EDIT
F-T
Visst är det så men hur ska vi lyckas införa demokrati när vi inte ens vet var det är?
Lite som att jag skulle lära någon att göra grafikkort och jag har inte den blekaste om hur ett sådant fungerar ;)

Senast ändrad:
Valet 2010
Jo det Har du helt rätt i:D Men vi kan försöka få dom att följa med i samma takt som oss då för vi har ändå kommit en bit på vägen
OVER AND OUT:lol:

Senast ändrad:
Valet 2010
Jarle sa:

Underbart att han står där med sin sydstatskeps och förnekar att han är rasist...

Valet 2010
F-T sa:
Jo det Har du helt rätt i:D Men vi kan försöka få dom att följa med i samma takt som oss då för vi har ändå kommit en bit på vägen
Det är nog enkelt, ring kim jong il på direkten och säg åt honom hur han ska göra.

Valet 2010
Alltså något måste ju göras åt invandringen. Jag har inget agg mot invandrarna utan vi måste ge dom en ärlig chans att ta sig fram i livet. Kan tycka att sverige tar sig lite vatten över huvudet. Någon kommenterade att brottsligheten beror på att vi samlar alla på ett ställe. Det tycke rjag inte heller är riktigt sant. Våld och brottsbilden i flertalet av dessa länder är på en nivå som jag inte tror vi kan förstå. Jag tror SD är helt fel väg att gå, politik måste byggas på en betydligt bredare grund än så, men det känns som att övriga partier är så jävla rädda att få rasiststämpel på sig att man inte vågar ta en ärlig ställning i frågan.
Vill även tillägga att jag pratade med en kille som just kommit hit från Somalia och han ber mig att inte tala engelska . Blir glad när han ber en att tala saktare osv när det hade varit så mycket enklare att bara ta det på engelska. Han nämner också i samtalet: Ge mig ett halvår så ska jag fan ta mig prata lika bra svenska som du. Killen var eld och lågor. Hjälp andra invandrare att få denna motivationen, det behövs alltid framåtdrivande människor invandrare som svenskar.
Jag har för övrigt inte bestämt mig vilka jag ska rösta på.

Valet 2010
Erik sa:
F-T sa:
Det är nog enkelt, ring kim jong il på direkten och säg åt honom hur han ska göra.
Jag har inte sagt att det är enkelt, ifall lösningen var enkel hade den antagligen redan vart gjord:)

Senast ändrad:
Valet 2010
v-larsson sa:
Alltså något måste ju göras åt invandringen. Jag har inget agg mot invandrarna utan vi måste ge dom en ärlig chans att ta sig fram i livet. Kan tycka att sverige tar sig lite vatten över huvudet. Någon kommenterade att brottsligheten beror på att vi samlar alla på ett ställe. Det tycke rjag inte heller är riktigt sant. Våld och brottsbilden i flertalet av dessa länder är på en nivå som jag inte tror vi kan förstå. Jag tror SD är helt fel väg att gå, politik måste byggas på en betydligt bredare grund än så, men det känns som att övriga partier är så jävla rädda att få rasiststämpel på sig att man inte vågar ta en ärlig ställning i frågan.
Denna strävan från alla de etablerade partierna gör att speciellt invandringsfrågan blir ickeexisterande. Ingen vågar ifrågasätta och ingen vågar föreslå att vi kanske ska ta emot färre invandrare och faktiskt ta hand om de som vi tar emot istället. Miljonprojekten är rena grogrunderna för brottslighet. Pga ovilja att lära sig svenska (då de bor runt för många som inte gör det), extrem arbetslöshet (delvis pga bristande svenska) etc.

Det är ett faktum att majoriteten av de som sitter i svenska fängelsen har utländsk bakgrund, trots att de är en minoritet i Sverige. Det kommer aldrig att förändras så länge vi tar emot fler än vi kan ta hand om.

Sen kanske man ska se över sin egen situation innan man lovar att lösa andras problem? Extrem bostadsbrist för landets studenter, studenter som sen tvingas leva på existensminimum (enligt staten iaf) eftersom att studiebidrag/lån ligger på samma nivå som det gjorde på 70-talet.

SD behövs i riksdagen som det ser ut nu, då kanske frågan iaf tas upp. Samma sak med Piratpartiet, FRA, Ipred, datalagringslagen etc är helt jävla sinnessjukt.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska rösta på, Alliansen har inte gjort många rätt den här mandatperioden så dom är inte ett alternativ. Sossarna har skatan Sahlin som ledare så där sket sig den rösten. Miljöpartiet är ungefär lika eftertänksamma som nazisterna var, dubbla bensinpriserna och stäng alla kärnkraftverk... suck. Man ska aldrig rösta på fanatiska partier, och MP är så fanatiska man kan bli (se bara på dubbdäcksförbudet). Kristdemokraterna, tror man på sagor efter 10 år ålder som ska man verkligen inte tro att man kan styra ett land.

Så jag vette fan vad man ska rösta på, blir kanske blankt helt enkelt. Alla har sina totalt idiotiska idéer.

Valet 2010
Märker att många här har riktigt skev uppfattning om SD.
Ni har plockat ut extremt vinklat material med så kallade "Zverigedemokrater". Tror ni killen i keps ska styra Sverige om SD vinner valet? Ni lyssnar även på vad Aftonbladet har att säga och det säger en hel del om hur hjärntvättad som individ man har lyckats bli i dagens censurmedia.
Angående reklamfilmen så skrev Tv4 på ett avtal med Sverigedemokraterna om att deras reklamfilm skulle få sändas. Tv4 bröt självfallet det avtalet för att de påstås vara "hets mot folkgrupp". Tv4 ska också få böta för detta.
Sverigedemokraterna tänkte självklart ett steg längre då dom som många andra är medvetna om censur Sverige. SD var givetvis medvetna om att filmen skulle stoppas, och har ni hängt med lite i politiken så förstår ni också på vilket sett detta har gynnat dom.
SVT nekade även SD att delta i den stora debatten med argumentet att dom inte uppnår riksdagsspärren, vilket givetvis inte stämmer då det finns statistik som motbevisar detta.

BRÅ har nyligen gått ut med statistik som visar att invandrare ÄR överrepresenterade i våldsbrott. Invandrarna kostar oss enorma summor om året, pengar som kan göra så mycket mer nytta än att livnära dessa socialbidragare.
Bättre skolmat kanske?

Och på tal om skolmat.
Såhär går det när det dyrare nötköttet ersatts det med vegetariska alternativ för muslimer, DO-anmälan.

Själv anser jag att vi måste bli mer som våra kära grannländer och stänga gränserna(inte helt) och bli hårdare mot asylsökande. Jag är inte rasist på något sätt alls, jag umgås också med invandrare som vilken människa som helst och drar inte alla över samma streck. Men Sverige klarar inte att ta in 100.000 invandrare om året, vi fyller bara på Rosengård m.m. Och ja ni fattar konsekvenserna.

Nästa gång, lyssna på vad Jimmie Åkesson har att säga, lyssna när han får de andra partiledarna att tappa fokus totalt.

Jag taktik röstar på SD 2010, för att få övriga partier att inse vilket problem det egentligen är. Demokratur Sverige! Usch.

Utter, du sammanfattade nästan alla partier klockrent i slutet!

Senast ändrad:
Valet 2010
Utter sa:
v-larsson sa:
Denna strävan från alla de etablerade partierna gör att speciellt invandringsfrågan blir ickeexisterande. Ingen vågar ifrågasätta och ingen vågar föreslå att vi kanske ska ta emot färre invandrare och faktiskt ta hand om de som vi tar emot istället. Miljonprojekten är rena grogrunderna för brottslighet. Pga ovilja att lära sig svenska (då de bor runt för många som inte gör det), extrem arbetslöshet (delvis pga bristande svenska) etc.

Det är ett faktum att majoriteten av de som sitter i svenska fängelsen har utländsk bakgrund, trots att de är en minoritet i Sverige. Det kommer aldrig att förändras så länge vi tar emot fler än vi kan ta hand om.

Sen kanske man ska se över sin egen situation innan man lovar att lösa andras problem? Extrem bostadsbrist för landets studenter, studenter som sen tvingas leva på existensminimum (enligt staten iaf) eftersom att studiebidrag/lån ligger på samma nivå som det gjorde på 70-talet.

SD behövs i riksdagen som det ser ut nu, då kanske frågan iaf tas upp. Samma sak med Piratpartiet, FRA, Ipred, datalagringslagen etc är helt jävla sinnessjukt.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska rösta på, Alliansen har inte gjort många rätt den här mandatperioden så dom är inte ett alternativ. Sossarna har skatan Sahlin som ledare så där sket sig den rösten. Miljöpartiet är ungefär lika eftertänksamma som nazisterna var, dubbla bensinpriserna och stäng alla kärnkraftverk... suck. Man ska aldrig rösta på fanatiska partier, och MP är så fanatiska man kan bli (se bara på dubbdäcksförbudet). Kristdemokraterna, tror man på sagor efter 10 år ålder som ska man verkligen inte tro att man kan styra ett land.

Så jag vette fan vad man ska rösta på, blir kanske blankt helt enkelt. Alla har sina totalt idiotiska idéer.
Då har du centern, folkpartiet, vänstern, SD, piratpartiet, junilistan och en massa annat skit att rösta på.
Kanske är bäst att rösta blankt!

Valet 2010
Alliansen såklart!!! Svenska företag måste bli fler och måste gå bättre, annars blir fler och fler arbetslösa på sikt. Det är ingen ide att anställa alla överblivna i den offentliga sektorn, som sossarna vill, då detta inte drar in några pengar till Sverige. Det är inte heller någon ide att öka skattesatserna, då vi redan har högst i världen. Detta tvingar bort både förmögna och företag från Sverige, vilket minskar de totala skatteintäkterna. Jag är själv utflyttad och driver numera företag i Schweiz istället. Tar sossarna makten så är chansen ca 0% att jag flyttar tillbaks.

Valet 2010
Av: EnderWiggin [Online] | Idag 17:44 Citera
Alliansen såklart!!! Svenska företag måste bli fler och måste gå bättre, annars blir fler och fler arbetslösa på sikt. Det är ingen ide att anställa alla överblivna i den offentliga sektorn, som sossarna vill, då detta inte drar in några pengar till Sverige. Det är inte heller någon ide att öka skattesatserna, då vi redan har högst i världen. Detta tvingar bort både förmögna och företag från Sverige, vilket minskar de totala skatteintäkterna. Jag är själv utflyttad och driver numera företag i Schweiz istället. Tar sossarna makten så är chansen ca 0% att jag flyttar tillbaks.

HELT RÄTT!

Valet 2010
Monzax sa:
EmrikJansson sa:
Begår invandrana brott här ska de ut och skattebetalarna ska inte betala för att dom ska få sitta i fängelse och få mat för 85 kr varje dag, när vi i som går i skolan får mat för 13 kr per elev! Gör dom brott, skicka ut dom!!!
Kan hålla med om att vi borde få bättre skolmat men anledningen att det är så många icke svenskar som begår brott är enligt mig vårt eget fel. Eftersom vi samlar varenda utlänning på ett o samma ställe som exempel alby, rosengård, tensta osv där det är usla skolor och vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till. Så eftersom vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir. Eller??
"vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till." Varför tror du? Jo, Svenska språket.'

"vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir." Lugna dig lite nu. Vi behandlar invandrare bättre än pensionärerna, punkt slut.

Valet 2010
Inte läst tråden.

Men jag kommer nog rösta Vänster.
Känns mest rättvist och mest frågor som stämmer in på mitt tycke å tänke, plus det faktum att jag inte vill kunna bli utnyttjad i 4år av en girig arbetsgivare. Jag vill också för den delen kunna ha möjlighet att flytta hemifrån och Alliansnen verkar inte gilla det hela med bostadsrätter.

Jag antar att Moderaterna kommer vinna igen och man blir tvungen att flytta till Norge för att inte leva hemma hos föräldrarna utan jobb. Men Norge gör mig inget å andra sidan..
Med svenssonskräcken för att bli kallad rasist så bidrar alliansen till ökad invandring (billig arbetskraft vilket bidrar med att vi ungdomar kommer bli tvugna och jobba billigare vi också om vi väl får ett jobb) så, nej tack.

Blev mkt smutskastning, men kanske bidrar med nåt vettigare senare.

Senast ändrad:
Valet 2010
ja ska rösta på vänsterpartiet, dom är för jämställdhet. Moderaternas snack om att skapa jobb är ju bara bullshit, hur ska dom kunna skapa jobb om dom inte har nå pengar till det. Det måste man höja skatten för, röstar man högern så ökar klyftorna. Dom enda partierna jag ser vett i att rösta på är vänsterpartiet och miljöpartiet.
Sen äre ju bara ett plus att vänsterpartiet vill avkriminalisera en grej.

@victorfriberg och EnderWiggen
Äre ingen idé att öka skatten för att vi har högst i världen? Då kan du ju fråga dig varför Sverige rankas som världens 3e bästa land att leva i. Du tror inte de har nåt med skatten å göra eller..

Senast ändrad:
Valet 2010
Njutaren sa:
Monzax sa:
EmrikJansson sa:
Kan hålla med om att vi borde få bättre skolmat men anledningen att det är så många icke svenskar som begår brott är enligt mig vårt eget fel. Eftersom vi samlar varenda utlänning på ett o samma ställe som exempel alby, rosengård, tensta osv där det är usla skolor och vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till. Så eftersom vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir. Eller??
"vi ger inte de utlänningar som är utbildade det jobb de är utbildade till." Varför tror du? Jo, Svenska språket.'

"vi ger dem usla förutsättningar så är det väll inte så konstigt att det blir som det blir." Lugna dig lite nu. Vi behandlar invandrare bättre än pensionärerna, punkt slut.
sen när började invandrare bli behandlad bättre än pensionärer? Ja har då inte hört om pensionärer som får glåpord efter sig och blir nedslagen för bagateller, sen ska de kommas ihåg att brott har ingenting med vilket land du kommer ifrån, det har å göra med fattigdom. Om du ger en svensk ett städjobb med pisslön så ska du nog se att han också begår brott för att överleva.

Valet 2010
Hmm, mycket knasigt blabb i den här tråden.

Angående invandrarfrågan tycker jag nog att alla här är ganska så fel ute. Jag tycker att vi ska vara glada att vi har det såpass bra att folk som har det sämre eller är på flykt vill komma hit. Invandring är något bra. Det ökar mångfalden och utvecklingen av den svenska så kallade kulturen. Jag tycker att alla som vill borde få komma in om de lär sig svenska. Jag tycker dock inte att man ska ge dem några bidrag eller liknande. Det viktigaste är att de behandlas på exakt samma sätt som alla andra. En svensk är ju fortfarande en svensk, oavsett om man varit här i några månader eller i hela sitt liv. Och om nya svenskar inte behandlas som svenskar, kommer de ju aldrig känna sig som svenskar och inte heller bidra till den svenska kulturen. Om en som kommit till Sverige inte känner att den är svensk alls kanske det uppstår problem, som det har gjort.

Om en vit, kristen man från till exempel Danmark ville flytta till Sverige och få svenskt medborgarskap, skulle han få det? Antagligen.

Om en svart, muslimsk man från ett land i Afrika flydde till Sverige och ville ha medborgarskap, skulle han få det? Kanske, men dansken skulle antagligen få sitt före och utan större bekymmer.

Detta är problemet. En vit man från Danmark "ser ut" som en svensk medans en svart man inte gör det. Är det rätt? Nej. Nationalitet definieras av medborgarskap och inte av utseende. Folk ser olika ut, och folk har olika seder och traditioner. Så är det och så kommer det alltid att vara.

Era argument är att "de tar våra jobb". Det är kanske du som är för lat för att jobba? Eller vill ha för mycket i lön? Eller helt enkelt är för dålig? Om det nu är så att de som kommer hit borde skickas ut och förtjänar inte att vara här och bara kostar pengar, då kan du ju lyfta arslet från Volvo-sätet och bevisa att du kan bättre och ta tillbaka "jobbet som en invandrare tog".

"De går på bidrag". Här håller jag med. Jag gillar inte att folk kan gå på bidrag i Sverige. Men det ska också vara lika för alla, de ska inte ha några extra bidrag eller så. De flesta bidrag som det är nu är ju för höga och då är det ju bättre att sänka bidragen än ett skicka ut folk ur landet. Tycker inte att "svenskar" ska kunna gå på bidrag heller.

"De är kriminella." Jag hade antagligen också blivit kriminell om jag kommit till ett på ytan vänligt och trevligt land som först inte riktigt vill ha in mig och sen fortsätter att behandla mig som om jag vore en fiende. Bara att SD finns ökar antagligen kriminaliteten bland invandrare.

"De förstör den svenska kulturen." Det finns inget som heter "en svensk kultur". Sverige är ett land, en nation, inte en kultur. Kultur har mer med religion och tradition att göra, inte med länder. Ett land är bara ett politiskt geografiskt område. Sverige har många kulturer.

Så till frågan; borde SD få finnas egentligen? Ja, tyvärr. Alla har rätt att säga vad de tycker och även bilda ett parti på vilka grunder som helst. Och så ska det vara. Nu är det ju tyvärr så att alla har inte riktigt rätt DIN på bindningen om man säger så.

Det var det jag hade att säga för tillfället om rasism, invandring och SD.

Angående vad jag tycker om annat är det ungefär såhär.

Miljön är det viktigaste, viktigare än jobb och ekonomi. Som skidåkare vill man ju gärna ha kvar snön så man kan åka då man har blivit lite äldre också.

Men eftersom jag är ganska så blå tycker jag inte att man ska bestämma exakt vad medborgarna ska göra. Istället ska man göra någon/några lagar som styr företag och skolor mot en bättre miljö.

Men inte höja bensinpriset, fordonsskatten eller något sånt. Förbjud fossila bränslen istället. Och lägg pengarna på forskning mot nya bränslen.

Kärnkraft vet jag för lite om för att kunna uttala mig. ;)

Angående jobben tycker jag att man ska göra det lättare att starta ett företag, lättare att anställa folk men framförallt billigare. Anställningsavgiften är på tok för hög.

Sänk skatterna för i helvete. 34% kommunalskatt? Nej tack. Finns också en massa andra skatter och avgifter som är för höge och/eller onödiga. I drömsamhället tar staten hand om: utbildning (till högskolenivå), vård, rättsystem, delvis infrastruktur(lite större projekt, järnvägar, hamnar osv, dock ska det gå att göra privat också), skyddsväsen (polis, brandkår, militär etc.). Istället för 22 ministrar skulle man kunna ha kanske 8-9 istället. Okrångligare.

En rättvis skatt. Om man tjänar 10k borde man väl betala samma skattprocent som en som tjänar 100k, eller? Den som tjänar 100k har ju jobbat för att få den lönen och förtjänar ju inte att straffas för sitt arbete genom att betala mer skatt, utan snarare tvärtom. Det ska löna sig att arbeta och driva företag och straffa sig att ligga på soffan och lata sig hela livet.

Med reservation för stavfel, särskrivningar och annat tjafs/G

Valet 2010
Njutaren sa:
Monzax sa:
EmrikJansson sa:

Och du påstår att vi andra är hjärntvättade? Du är ett bra exempel på vad som händer om man är lättpåverkad och hänger för mycket på flashback.

Du säger att svenska språket är anledningen till att dom inte kan jobba som det dom är utbildade till. Idiot. Exempelvis finns det svenskar som flyttat utomlands och utbildat sig men när dom sedan flyttar tillbaka anses deras utbildning vara mycket sämre än den svenska motsvarigheten. Är det för att dom hinner glömma bort hur man pratar svenska eller kan det vara så att i Sverige tror vi att våra utbildningar är sååå mycket än andra länders?

Valet 2010
JakobJ sa:
Njutaren sa:
Monzax sa:

sen när började invandrare bli behandlad bättre än pensionärer? Ja har då inte hört om pensionärer som får glåpord efter sig och blir nedslagen för bagateller, sen ska de kommas ihåg att brott har ingenting med vilket land du kommer ifrån, det har å göra med fattigdom. Om du ger en svensk ett städjobb med pisslön så ska du nog se att han också begår brott för att överleva.
Hade du varit lite påläst hade vi inte behövt ta det här på dagis nivå. Det jag syftar på är att t.ex vandrarhem har det bättre än ålderdomshemmen. Många pensionärer måste räkna kronor för att klara sig månaden ut, har inte råd att bo på ålderdomshemmet eller till och med blir nekad.

Kulturberikade behöver inte skatta på två år vid nystartat företag. Vad tror du händer efter två år? Bra med stor släkt, visst? Socialbidrag snålar vi inte heller på. Vilka betalar det? "pappa betalar.." Det uttrycket har ni nog hört ofta på freeride och nog stämmer det allt.

"brott har ingenting med vilket land du kommer ifrån, det har å göra med fattigdom."
MENA-folket ÄR aggressiva, kolla deras kvinnosyn, dödsstraff m.m. Barnen växer upp med att se folk stenas på gatorna, och vad händer? Det blir naturligt för dom. Land, kultur och religion är en bidragande faktor!

Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Njutaren sa:

Hade du varit lite påläst hade vi inte behövt ta det här på dagis nivå. Det jag syftar på är att t.ex vandrarhem har det bättre än ålderdomshemmen. Många pensionärer måste räkna kronor för att klara sig månaden ut, har inte råd att bo på ålderdomshemmet eller till och med blir nekad.

Kulturberikade behöver inte skatta på två år vid nystartat företag. Vad tror du händer efter två år? Bra med stor släkt, visst? Socialbidrag snålar vi inte heller på. Vilka betalar det? "pappa betalar.." Det uttrycket har ni nog hört ofta på freeride och nog stämmer det allt.

"brott har ingenting med vilket land du kommer ifrån, det har å göra med fattigdom."
MENA-folket ÄR aggressiva, kolla deras kvinnosyn, dödsstraff m.m. Barnen växer upp med att se folk stenas på gatorna, och vad händer? Det blir naturligt för dom. Land, kultur och religion är en bidragande faktor!
Du måste tagga ner lite och tänka efter. Hur tror du att du hade varit om du hade varit som "dom"? Tänk efter nu riktigt ordentligt.

Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
Njutaren sa:

haha herregud hör på dig själv, har du nånsin varit utanför Sverige. Tror du att folk går omkring och stenar kvinnor på gatorna i t ex london? ja bodde i en stadsdel där det var totalt blandat med folkslag, inte fan vare nå problem med det. Tror du på allvar att man automatiskt blir aggresivare om man är muslim, det du snackar om är extremister, är inte kristna extremister farliga då? Å vad har vandrarhem med saken att göra?

Valet 2010
Erik sa:
Njutaren sa:
Monzax sa:

Och du påstår att vi andra är hjärntvättade? Du är ett bra exempel på vad som händer om man är lättpåverkad och hänger för mycket på flashback.

Du säger att svenska språket är anledningen till att dom inte kan jobba som det dom är utbildade till. Idiot. Exempelvis finns det svenskar som flyttat utomlands och utbildat sig men när dom sedan flyttar tillbaka anses deras utbildning vara mycket sämre än den svenska motsvarigheten. Är det för att dom hinner glömma bort hur man pratar svenska eller kan det vara så att i Sverige tror vi att våra utbildningar är sååå mycket än andra länders?
Du må vara lättpåverkad då du lyssnar allt media har att säga, grupptryck? För SD är ju rasistiskt eller hur?

Om du tänker i den stora skalan är det just språket dom kuggar på, tyvärr. Exemplet om svenskar som utbildar sig utomlands och nekas sedan jobb har jag inget konkret svar på.

Valet 2010
JakobJ sa:
Njutaren sa:
JakobJ sa:

haha herregud hör på dig själv, har du nånsin varit utanför Sverige. Tror du att folk går omkring och stenar kvinnor på gatorna i t ex london? ja bodde i en stadsdel där det var totalt blandat med folkslag, inte fan vare nå problem med det. Tror du på allvar att man automatiskt blir aggresivare om man är muslim, det du snackar om är extremister, är inte kristna extremister farliga då? Å vad har vandrarhem med saken att göra?
Massinvandringen är ju verkligen från London. Eller? Här pratar vi mellanöstern.
Jämför vårat land med deras. Vart tog utvecklingen vägen? Pojkarna som blev misstänkta av allmänheten för stöld, hört om dom? Slogs ihjäl med pinnar på öppna gatan för att de trodde väskan var full med stöldgods. Vad hände efter de var döda? Man öppnar väskan och ser att den innehåller något helt annat.

Valet 2010

@njutaren, nu förstog du inte, ja menade att där jag bodde vare folk från alla möjliga kulturer och det var inte något problem med det. Tror du att om vi lättar på invandringen så kommer de bara islamextremister? Folk verkar tro att varje muslim är djävulen.. Har vi inte varit här förut, haru hört talas om förintelsen, eller folkmordet i rwanda. Det gick ut på fördomar bådadera. Om invandringen sköts rätt så ska de inte vara problem, ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också. Du säger att Erik är lättpåverkad, men fråga dig själv vart du har fått ditt muslimhat ifrån. Inte fan äre från erfarenhet iaf.

Valet 2010
JakobJ sa:
@njutaren, nu förstog du inte, ja menade att där jag bodde vare folk från alla möjliga kulturer och det var inte något problem med det. Tror du att om vi lättar på invandringen så kommer de bara islamextremister? Folk verkar tro att varje muslim är djävulen.. Har vi inte varit här förut, haru hört talas om förintelsen, eller folkmordet i rwanda. Det gick ut på fördomar bådadera. Om invandringen sköts rätt så ska de inte vara problem, ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också. Du säger att Erik är lättpåverkad, men fråga dig själv vart du har fått ditt muslimhat ifrån. Inte fan äre från erfarenhet iaf.
Jag förstod vad du menade. Precis, sköts invandringen rätt ska det inte vara några problem. Tyvärr sköts den inte rätt.

Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden umgås jag själv med invandrare bland annat.
"ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också." just det där med jobben. 100.000 invandrare per år kommer också öka arbetslösheten, bostadssvårigheter m.m. En massa onödiga pengar kort sagt.
Mitt "muslimhat" som du kallar det Är från erfarenhet, och mina erfarenheter kan också glädja dig med att det finns en hel del svenska drägg också.

Senast ändrad:
Valet 2010
Utter sa:
v-larsson sa:

Så sant så. Visst, det är en sak med mandat men ser jag dom i regeringen skjuter jag mig själv.

Tillbaka
Topp