Valet 2010

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 39569
  • Start datum Start datum
Valet 2010
Njutaren sa:
JakobJ sa:
@njutaren, nu förstog du inte, ja menade att där jag bodde vare folk från alla möjliga kulturer och det var inte något problem med det. Tror du att om vi lättar på invandringen så kommer de bara islamextremister? Folk verkar tro att varje muslim är djävulen.. Har vi inte varit här förut, haru hört talas om förintelsen, eller folkmordet i rwanda. Det gick ut på fördomar bådadera. Om invandringen sköts rätt så ska de inte vara problem, ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också. Du säger att Erik är lättpåverkad, men fråga dig själv vart du har fått ditt muslimhat ifrån. Inte fan äre från erfarenhet iaf.
Jag förstod vad du menade. Precis, sköts invandringen rätt ska det inte vara några problem. Tyvärr sköts den inte rätt.

Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden umgås jag själv med invandrare bland annat.
"ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också." just det där med jobben. 100.000 invandrare per år kommer också öka arbetslösheten, bostadssvårigheter m.m. En massa onödiga pengar kort sagt.
Mitt "muslimhat" som du kallar det Är från erfarenhet, och mina erfarenheter kan också glädja dig med att det finns en hel del svenska drägg också.
Även om det är sant om att dedär med arbetslösheten så behöver det inte vara så. Med en regering som skapar jobb åt alla så ökar konsumtionen och allt går runt i en god cirkel. men om man diskriminerar invandrare kan det aldrig bli bättre. Vad är det för erfarenhet får ja fråga? Håller du med om att majoriteten muslimer är bra människor som inte har nånting med terrorism, stening, dålig kvinnosyn osv. att göra?

Valet 2010
JakobJ sa:
Njutaren sa:
JakobJ sa:
@njutaren, nu förstog du inte, ja menade att där jag bodde vare folk från alla möjliga kulturer och det var inte något problem med det. Tror du att om vi lättar på invandringen så kommer de bara islamextremister? Folk verkar tro att varje muslim är djävulen.. Har vi inte varit här förut, haru hört talas om förintelsen, eller folkmordet i rwanda. Det gick ut på fördomar bådadera. Om invandringen sköts rätt så ska de inte vara problem, ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också. Du säger att Erik är lättpåverkad, men fråga dig själv vart du har fått ditt muslimhat ifrån. Inte fan äre från erfarenhet iaf.
Jag förstod vad du menade. Precis, sköts invandringen rätt ska det inte vara några problem. Tyvärr sköts den inte rätt.

Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden umgås jag själv med invandrare bland annat.
"ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också." just det där med jobben. 100.000 invandrare per år kommer också öka arbetslösheten, bostadssvårigheter m.m. En massa onödiga pengar kort sagt.
Mitt "muslimhat" som du kallar det Är från erfarenhet, och mina erfarenheter kan också glädja dig med att det finns en hel del svenska drägg också.
Även om det är sant om att dedär med arbetslösheten så behöver det inte vara så. Med en regering som skapar jobb åt alla så ökar konsumtionen och allt går runt i en god cirkel. men om man diskriminerar invandrare kan det aldrig bli bättre. Vad är det för erfarenhet får ja fråga? Håller du med om att majoriteten muslimer är bra människor som inte har nånting med terrorism, stening, dålig kvinnosyn osv. att göra?
Din filosofi brister däremot om invandrarna använder sig av de bidrag de kan ta del av istället för att jobba.

Inget ont om muslimer, det är som du säger oftast extremisterna som syns. Frågan är dock varför man egentligen aldrig ser asiatiska invandrare (kineser, vietnameser osv) falla in i brottslighet eller bli bidragsberoende.

Jag var själv väldigt emot SD för en tid sen. Flyttade dock till en väldigt invandrarrik storstad och fick se sanningen med egna ögon. Nu syftar jag inte på den gången 2 somalier försökte råna mig, utan otjänsten vi gör då vi samlar alla på samma ställe utan någon som helst struktur.

Valet 2010
marer sa:
JakobJ sa:
Njutaren sa:

Din filosofi brister däremot om invandrarna använder sig av de bidrag de kan ta del av istället för att jobba.

Inget ont om muslimer, det är som du säger oftast extremisterna som syns. Frågan är dock varför man egentligen aldrig ser asiatiska invandrare (kineser, vietnameser osv) falla in i brottslighet eller bli bidragsberoende.

Jag var själv väldigt emot SD för en tid sen. Flyttade dock till en väldigt invandrarrik storstad och fick se sanningen med egna ögon. Nu syftar jag inte på den gången 2 somalier försökte råna mig, utan otjänsten vi gör då vi samlar alla på samma ställe utan någon som helst struktur.
ORD! asiaterna jobbar på som fan! :D :S

Valet 2010
johyn sa:
http://www.dailymotion.com/video/xenycs_mona-sahlin-val-s-kola-valfusk_news

vad tycker ni om det här?

sjäv tycker jag att det är helt sjukt.. var osäker på vad jag skulle rösta på innan men nu blir det defenitivt inte S med mona i spetsen!
jag tycker mona muslim är ett hemskt monster. ju mer man vet om henne ju vidrigare är hon. akta er!

Valet 2010
buzzlightyear sa:
johyn sa:
http://www.dailymotion.com/video/xenycs_mona-sahlin-val-s-kola-valfusk_news

vad tycker ni om det här?

sjäv tycker jag att det är helt sjukt.. var osäker på vad jag skulle rösta på innan men nu blir det defenitivt inte S med mona i spetsen!
jag tycker mona muslim är ett hemskt monster. ju mer man vet om henne ju vidrigare är hon. akta er!
Håller med till 100%.

Valet 2010
marer sa:
JakobJ sa:
Njutaren sa:

Mycket sanning i det inlägget. Det finns så många som sitter och slänger ur sig tomma ord hit och dit på det här forumet "rasist" hit och "vänstern är inte ett gäng pajaser" dit. Jag är inte på något sätt rasist och skulle aldrig vilja se SD styra vårat land/sitta i riksdagen. Det sist nämnda tror jag dock är oundvikligt om vi någon gång ska försöka styra upp det här landet...

Folk måste öppna ögonen för att det idag finns ett väldigt problem med invandringen, vi kan inte kontrollera den och statistik (kalla den missvisande hur jävla mkt ni vill det stämmer) visar klart att det är icke svenskfödda personer som står för majoriteten utav brottsligheten i det här landet utan att vara i närheten utav majoriteten utav befolkningen. Invandring är bra på många sätt men när situationen är som den är idag så kan vi inte göra annat än att se sanningen i vitögat och inse att vi måste lösa de nuvarande problemen innan vi kan fortsätta köra med i princip helöppna gränser som i dagsläget.

Bland oss som bor i storstäder och får uppleva problemet face to face så tror jag inte det råder något tvivel om att något måste göras. Det känns som att det flesta som skriver annorlunda bor i områden långt ifrån stora miljonprojekt och sådan typ av brottslighet. Det ska även tilläggas att det inte heller bara är brott som är problemet, bidragsfrågan kan man prata länge om men det är inget jag ens orkar ta upp nu.

Angående vad jag kommer rösta så vet jag inte men jag anser att alliansen måste vinna valet för Sveriges bästa. Miljöpartiet har en del bra idéer men även många idiotiska, tråkigt bara att dom valt fel block. En opposition som tycker att man ska kunna bli rik via lotter samtidigt som det ska vara omöjligt via hederligt arbete bör ju hållas så långt borta från makten som möjligt.

Valet 2010
Till alla vänsterfans... Vet ni vad skattekronorna kommer ifrån? Himlen? Kron-träden? Nej, de kommer från lönsamma företag som har anställda i Sverige och utomlands... Ju fler företag som lägger ner i Sverige och flyttar ut, och ju fler förmögna som skräms bort, desto mindre pengar kommer staten att få in. Enkel matematik! När samtliga exportföretag är borta så spelar det ingen roll om staten höjer inkomst- och förmögenhetsskatten till 100%, det blir ändå 0 kronor i skatteintäkter.
Kan ni dessutom lista ett par nystartade eller nyinflyttade storföretag som drar in stora pengar till Sverige? Jämför den listan med de företag som flyttat, köpts upp eller lagts ner de senaste 20 åren... skrämmande! Pharmacia, Volvo, SAAB, Ericsson, Astra mfl är exempel på företag som knappt har någon verksamhet kvar i landet. Och nya "svenska" företag som Skype startar utomlands från dag 1.

Summa summarum: tag hellre en liten bit av en STOR kaka, än en stor bit av en liiiiten kaka!

En passande historia för er som fortfarande inte fattar.... :)

*Fördelningspolitik à la Sverige*
10 glada personer går ut för att äta middag tillsammans. Notan blir 1000
kr. Notan delas på samma sätt som skatt betalasi Sverige:
- De första fyra (de fattigaste) betalar ingenting
- Den 5:e betalar 10 kr
- Den 6:e betalar 30 kr
- Den 7:e 70 kr
- Den 8:e 120 kr
- Den 9:e 180 kr
- Den 10:e personen (den rikaste) betalar 590 kr

De 10 personerna äter middag på restaurangen varje dag och är nöjda med
uppgörelsen om 1000 kr. En dag säger restaurangägaren:
"Ni är trogna kunder så jag lämnar 200 kr rabatt på era middagar i
fortsättningen".

En middag för 10 personer kostar nu endast 800 kr och det är nu det
händer grejer. Man vill fortfarande betala middagen såsom skatter betalas.
De första 4 påverkas inte. De får fortsätta äta gratis. Men hur ska de
andra 6 göraHur ska de dela upp rabatten på 200 kr så att alla får sin
delDe inser att 200 kr delat med 6 blir 33,33 kr. Drar de bort
beloppet från varje persons andel får den 5:e och 6:e personen betalt
för att äta.

Restaurangägaren föreslår att i rättvisans namn är det bättre att
reducera varje persons nota proportionellt. Han räknar ut de belopp
varje person skall betala. Resultatet blir att även den 5:e personen får
äta gratis.
Den 6:e får betala 20 kr, den 7:e betalar 50 kr, den 8:e 90 kr, den 9:e
120 kr och den 10:e personen betalar 520 kr istället för tidigare 590 kr.

Alla får ett lägre pris än tidigare och nu får 5 personer äta gratis.
Utanför restaurangen börjar de jämföra vad de sparat...
Jag sparar bara en tia av rabattens 200 kr, börjar den 6:e personen.
Han pekar på den 10:e och säger:
Men han sparar 70 kr!

Precis, jag tjänar bara en tia och det är orättvist att han får sju
gånger så mycket som jag, säger den 5:e personen.

Det är sant! Varför ska han få 70 kr tillbaka när jag bara får 20De
rika ska alltid ha det lite bättre, gormar den 7:e personen.

Vänta ett tag! Skriker de 4 första som äter gratis varje dag.

Vi får ingenting. Det här systemet utnyttjar de fattiga!

De 9 personerna skäller som hundar på den 10:e och kallar honom för allt
möjligt och anklagar honom för att suga blodet ur de fattiga.

Nästa kväll kommer inte den 10:e personen till middagen. Skönt tycker de
andra 9 och sätter sig ner för att äta. När notan sedan landar på bordet
upptäcker de något väldigt märkligt:
Det fattas 520 Kr...

Valet 2010
Sverige ligger top 10 i princip vad det gäller allt, hälsa, välmående, korruption. Varför ändra på ett vinnande koncept? inkomstfördelning och skatter är Brraaaaa, allt handlar inte om att vara riiiiiik, det handlar om att må brraaaa och vara glaaaaad, eller vad vet jag, har ju aldrig varit rik, kanske beror på vänsterpolitiken.. OH MY GOD näää det blir nog moderaterna för min del, ärligt.

Valet 2010
Hjalles sa:
Sverige ligger top 10 i princip vad det gäller allt, hälsa, välmående, korruption. Varför ändra på ett vinnande koncept? inkomstfördelning och skatter är Brraaaaa, allt handlar inte om att vara riiiiiik, det handlar om att må brraaaa och vara glaaaaad, eller vad vet jag, har ju aldrig varit rik, kanske beror på vänsterpolitiken.. OH MY GOD näää det blir nog moderaterna för min del, ärligt.
Skönt att du tänker efter innan du skriver.. eller? Klart att det är bra med hälsa och välmående men med de skattenivåerna vi har idag kan du snart säga hej då till bidragen du vill leva på resten av livet. Börja med att läsa texten ovan som beskriver (en del av) problemet ganska bra sen kan du ta och skaffa dig ett jobb och sluta moocha på människorna i det här landet som har tjänat ihop sina pengar via hårt arbete...

Valet 2010
jonathan_chips sa:
Bland oss som bor i storstäder och får uppleva problemet face to face så tror jag inte det råder något tvivel om att något måste göras. Det känns som att det flesta som skriver annorlunda bor i områden långt ifrån stora miljonprojekt och sådan typ av brottslighet. Det ska även tilläggas att det inte heller bara är brott som är problemet, bidragsfrågan kan man prata länge om men det är inget jag ens orkar ta upp nu.
Vad är det här för läskiga städer där man knappt vågar gå utanför dörren p.g.a. brottsligheten? Skönt att man bor i Stockholm (kranskommun med miljonprojekt mind you)!

Valet 2010
Kiels sa:
jonathan_chips sa:
Vad är det här för läskiga städer där man knappt vågar gå utanför dörren p.g.a. brottsligheten? Skönt att man bor i Stockholm (kranskommun med miljonprojekt mind you)!
Han nämnde aldrig att man ej vågar gå utanför dörren. Om det finns tydlig statistik på att kulturberikade är överrepresenterade inom våldsbrott m.m. Lever livet i svenska fängelser, eller på socialbidrag. Vad ska man göra åt den saken? Nu är det ju bevisat att MENA-folk är ett problem. Visas det på Tv? Nej, censurmedia.
Är man invandrare och är under 18 år och mördar någon i Sverige så är det så fruktansvärt dåligt system vi lever i. Vad tror ni händer med den killen? Han får 3 års ungdomsvård. Men vad händer med familjen? Självklart kan inte pojken sitta i Sverige själv, så alla får stanna. Och vad händer efter dessa 3 år? Vi får kalla dom nysvenskar.

Taktik rösta på SD, så kanske resten av partierna förstår vad som måste tas upp. Vi lever inte i demokrati längre!

Senast ändrad:
Valet 2010
Njutaren sa:
Om det finns tydlig statistik på att kulturberikade är överrepresenterade inom våldsbrott m.m. Lever livet i svenska fängelser, eller på socialbidrag. Vad ska man göra åt den saken?
Om man ser problem med att folk hamnar i fängelse eller blir beroende av socialbidrag så är ju ett förslag att börja i den änden. Men det är klart, då kanske man hamnar i andra slutsatser än att invandringen är roten till allt ont och det vore väl synd.

Senast ändrad:
Valet 2010
Kiels sa:
Njutaren sa:
Om det finns tydlig statistik på att kulturberikade är överrepresenterade inom våldsbrott m.m. Lever livet i svenska fängelser, eller på socialbidrag. Vad ska man göra åt den saken?
Om man ser problem med att folk hamnar i fängelse eller blir beroende av socialbidrag så är ju ett förslag att börja i den änden. Men det är klart, då kanske man hamnar i andra slutsatser än att invandringen är roten till allt ont och det vore väl synd.
Vilka slutsatser? Så du ser inte våra öppna gränser som något problem?

Valet 2010
Njutaren sa:
Ehhhhh.... nej? Jag är för att människor ska få röra sig fritt. Sen är det rimligt att ställa krav för att få utnyttja våra socialförsäkringar, men det kommer att drabba fler svenskfödda slöhögar än invandrare.

Valet 2010
Kiels sa:
Njutaren sa:
Ehhhhh.... nej? Jag är för att människor ska få röra sig fritt. Sen är det rimligt att ställa krav för att få utnyttja våra socialförsäkringar, men det kommer att drabba fler svenskfödda slöhögar än invandrare.
Rimligt var milt sagt, men visst självklart. Om jag inte minns fel så drabbar även Moderaterna "svenskfödda slöhögar". SD slår ju två flugor i en smäll i så fall.

Valet 2010
Efter tre överfall på mindre än ett år så har jag fått nog.. SD får min röst! Nej jag är inte rasist (tvärtom).. Jag tror att vi har mycket att lära av varandra, men det skall inte inkräkta på vår trygghet eller vårt kulturarv..

Valet 2010
ekebom sa:
Efter tre överfall på mindre än ett år så har jag fått nog.. SD får min röst! Nej jag är inte rasist (tvärtom).. Jag tror att vi har mycket att lära av varandra, men det skall inte inkräkta på vår trygghet eller vårt kulturarv..
om du nu är rasist (fast tvärtom?) så föreslår jag att du väljer ett parti som inte är baserat till 90% på rasism, att "människoraser" är olika och bör skiljas åt. :pPpPPppPppP

Valet 2010
Hjalles sa:
ekebom sa:
om du nu är rasist (fast tvärtom?) så föreslår jag att du väljer ett parti som inte är baserat till 90% på rasism, att "människoraser" är olika och bör skiljas åt. :pPpPPppPppP
Finns många meningar om huruvida SD är rasistiska eller ej. Du anser att de är rasistiska.. Då är min fråga vad du grundar detta på? Förlitat dig på vad andra sagt? Tagit del av deras dokument? Det finns inget som helst i deras dokument som kan klassificeras som rasism.. Sedan så har det framkommit annan data, dock inte från herr Åkesson utan snarare anhängare utav SD.

Valet 2010
ni moderater bör tänka efter före, visst ska de löna sig att arbeta men varför ska olika arbeten ens ha olika lön från början. Varför ska en advokat tjäna mer än en brandman.. Folk borde väl ändå studera för att jobba med nåt dom tycker är intressant istället för att jobba med sånt som man tjänar mycket pengar på.

Jag snackade med en tjej om vad hon ville bli när hon blev stor, hon skulle studera till advokat. Okej, vad för typ av advokat, hon ska försvara företag för då tjänar man bäst med pengar.
Chefer på stora företag är ofta dom allra största skurkarna i det här samhället, dom ger kinesiska slavar minimumlön, dom dumpar olja i haven för att öka efterfrågan, dom går i krig i länder där dom inte har ett skit att göra. Vem tror ni styr USA t ex, presidenten? De är företag som bestämmer över han, säger han emot för mycket så får han en kula i huvet, olyckligt men sant.

Folk som inte orkar studera till att bli advokat kan ju bli städare, räcker de inte med att det är ett skitjobb? Ska dom ha skitlön också? Majoriteten av dom som går arbetslös vill inte vara arbetslös, de ligger i människans natur att känna sig behövd, och det ända sättet för en regering att skapa jobb är att skapa mer statliga jobb, dom jobben måste betalas genom skatt. De är inte precis satt moderaterna kommer starta massa företag som dom får det att låta, oavsett om det är höger eller vänster politik så är det privatpersoner som måste starta företagen.

Senast ändrad:
Valet 2010
ekebom sa:
Hjalles sa:
ekebom sa:
Finns många meningar om huruvida SD är rasistiska eller ej. Du anser att de är rasistiska.. Då är min fråga vad du grundar detta på? Förlitat dig på vad andra sagt? Tagit del av deras dokument? Det finns inget som helst i deras dokument som kan klassificeras som rasism.. Sedan så har det framkommit annan data, dock inte från herr Åkesson utan snarare anhängare utav SD.
Inte för att vara den som är den men?? Har du tagit del av allt det som du undrar om Hjalle har tagit del av?
Men jo....SD är ett parti som i grund och botten är rasister. Sen vad deras talesmän/kvinnor lägger fram för "sanningar" är upp till var och en att genomskåda.
http://sverigedemokraternas.blogspot.com/2010/06/sverigedemokratisk-ungdom-och.html just sayin...

Valet 2010
JakobJ sa:
ni moderater bör tänka efter före, visst ska de löna sig att arbeta men varför ska olika arbeten ens ha olika lön från början. Varför ska en advokat tjäna mer än en brandman.. Folk borde väl ändå studera för att jobba med nåt dom tycker är intressant istället för att jobba med sånt som man tjänar mycket pengar på.

Jag snackade med en tjej om vad hon ville bli när hon blev stor, hon skulle studera till advokat. Okej, vad för typ av advokat, hon ska försvara företag för då tjänar man bäst med pengar.
Chefer på stora företag är ofta dom allra största skurkarna i det här samhället, dom ger kinesiska slavar minimumlön, dom dumpar olja i haven för att öka efterfrågan, dom går i krig i länder där dom inte har ett skit att göra. Vem tror ni styr USA t ex, presidenten? De är företag som bestämmer över han, säger han emot för mycket så får han en kula i huvet, olyckligt men sant.

Folk som inte orkar studera till att bli advokat kan ju bli städare, räcker de inte med att det är ett skitjobb? Ska dom ha skitlön också?
Pengar motiverar människor, utan motivation ingen utveckling. Kan inte själv säga att jag vill förstå det, tycker hela vårt samhäller är sjukt.. Men å andra sidan så tycker jag inte att människor som har kämpat hela sitt liv för att kunna skapa sig en trygg framtid skall ha samma lön som en person som latat sig igenom skolan och slutat som städare. Självklart så finns det folk som glidit fram på ett bananskal (förmögna föräldrar etc.) men vi bortser från dessa..

Ser att du riktade detta till moderater.. Har själv varit medlem i det moderata ungdomsförbundet sedan 12-års ålder (gick nyligen ur), och kan säga att där handlade medlemskapen minsann inte om HUR arbeten skall skapas, utan endast om hur mycket pengar man kan tjäna.. Självklart så fanns det drivna ungdomar som såg arbeten som en ökad välfärd och inte bara pengar, men de var få till antalet.

Valet 2010
PNyberg sa:
ekebom sa:
Hjalles sa:
Inte för att vara den som är den men?? Har du tagit del av allt det som du undrar om Hjalle har tagit del av?
Men jo....SD är ett parti som i grund och botten är rasister. Sen vad deras talesmän/kvinnor lägger fram för "sanningar" är upp till var och en att genomskåda.
http://sverigedemokraternas.blogspot.com/2010/06/sverigedemokratisk-ungdom-och.html just sayin...
"Var och en som överväger att rösta på Sverigedemokraterna bör fundera över hur det kan komma sig att det endast är nynazister och andra högerextremister som vill ha något med dem att göra." Folk är rädda för att yttra sig i denna fråga, då man lätt blir tagen för rasist. Få har stöttat partiet öppet ja, men ändå lyckas de få en hel del röster! Jag tror nog att de har stöd från betydligt fler än nynazister och högerextremister.. Deras sätt att hälsa på till en början har jag dock inget svar på..

Valet 2010
Ekebom: Nu förvånar du och förbryllar du mig, jag har hela tiden haft för mig att den religion du utövar förespråkar tollerans, kärlek och rättvisa och så visar det sig att du har "invandrarkritiska" åsikter och dessutom stödjer SD's kampanj i babyloniseringen av Sverige?

T.ex. vill de, precis som sotrebror USA, göra det helt lagligt med brottsprovokation och upprätta ett offentligt register över pedofildömda.

Ha ett starkt försvar (= mycket skattepengar som går åt till att skydda oss från... hmm... Ryssen? Varför hjälpa de bättre behövande?)

Införa riktiga livstidsstraff (går väl att diskutera om det är vettigt, hoppas de isf har extremt svårt för att ge någon den domen)

Få bort drogerna från Sverige (ok att tunga droger försvinner men om man röker cannabis sitter man i klistret då man klassas som sjuk av SD om man nyttjar denna dödsdrog, skulle vilja höra deras åsikt om alkohol, men det är en annan diskussion)

Skapa ett mer kapitalistiskt Sverige (något du som rastafarian borde vara starkt emot)

Inte för att vara taskig eller dömande men jag tycker antingen att du ska fundera över antingen ditt val 2010 (vilket jag helst önskar) eller din livsåskådning, de går inte hand i hand precis.

Många nationalister kopplar också samman nationer och folk, vilket ligger lite väl nära främlingsfientlighet/rasism för att kunna smaka mint imo

Om någon är intresserad så finns det en sjukt bra dokumentär om hur svenska immigranter beter sig utomlands, förhållandet till svenskar och deras stadsdelar är skrämmande likt många svenskars förhållande till invandrartäta stadsdelar i Sverige. Är det systemet eller folket det kan var fel på måntro ;)

EDIT:
Stödjer du dessutom moderaterna så stödjer du också det system som en gång förslavade Afrika.

Senast ändrad:
Valet 2010
PNyberg sa:
ekebom sa:
Hjalles sa:
Så invandringen är inget problem för Sverige? Vilka "sanningar" syftar du på?
Att referera till en blogg visar verkligen hur skev din uppfattning är.

Valet 2010
Njutaren sa:
PNyberg sa:
ekebom sa:
Snälla rara, Sveriges välfärd bygger på invandring, utan arbetskraftsinvandringen hade inte Sverige haft i närheten av de resurser vi har idag. Invandringen är inte ett problem, integrationspolitiken är det.

Valet 2010
Njutaren sa:
PNyberg sa:
ekebom sa:
Hehe. Att säga att jag är insatt i politik är en grav överdrift. Se mig som gnistan till diskussionens gasol :D

Valet 2010
Jarle sa:
T.ex. vill de, precis som sotrebror USA, göra det helt lagligt med brottsprovokation och upprätta ett offentligt register över pedofildömda.

Ha ett starkt försvar (= mycket skattepengar som går åt till att skydda oss från... hmm... Ryssen? Varför hjälpa de bättre behövande?)

Införa riktiga livstidsstraff (går väl att diskutera om det är vettigt, hoppas de isf har extremt svårt för att ge någon den domen)
Vad är det för fel med att outa pedofiler? Tänker du någon gång skaffa barn?

Ett försvar genererar också jobb, utbildning m.m. Jag betalar hellre det än för kulturberikade som aldrig behöver lyfta ett finger, om de så vill.

Varför inte införa livstidsstraff? Det är en bagatell att begå brott i dagens Sverige.

EDIT: Såg att du riktade det till ekeboms "livsåskådning". Men "just sayin..."

Senast ändrad:
Valet 2010
Jarle sa:
Ekebom: Nu förvånar du och förbryllar du mig, jag har hela tiden haft för mig att den religion du utövar förespråkar tollerans, kärlek och rättvisa och så visar det sig att du har "invandrarkritiska" åsikter och dessutom stödjer SD's kampanj i babyloniseringen av Sverige?

Skapa ett mer kapitalistiskt Sverige (något du som rastafarian borde vara starkt emot)
Jag visste att detta skulle tas upp.. Jag vill inte minska invandringen på den grund att jag inte vill ha dem i vårt land, utan snarare pga det faktum att vi inte kan ta hand om dem. Sverige vill hjälpa utsatta flyktingar, men istället för att hjälpa så stjälper vi.. Just för att vi inte har möjlighet att taga hand om de vi tagit emot. De får inget värdigt liv här, de hamnar, precis som någon sade härovan, i invandrartäta orter som saknar både pengar och resurser.. Många tvingas till kriminalitet för att överledva, det är just därför jag inte hyser agg gentemot de personer som överfallit mig utan snarare mot vårt system, våra politiker samt den minst sagt sjuka invandrarpolitik de för. Det är just denna krminalitet som får "oss" svenskar att känna ren avsky mot dessa individer.. För vi är kalla och har ingen förståelse. Nu sitter jag inte och yrkar på att det är okej att stjäla, du förstår säkert vad jag menar..

Många människor på flykt söker sig just till Sverige, eftersom att vi har ett sådant "fint" system, samt att vi verkligen "hjälper" människor. Jag känner bara att dessa människor blir lurade.. Låt oss säga att de får asyl här då, vad händer då? Jo, då väntar ett liv i fattigdom, förakt och utanförskap.. De är dömda på förhand pga handlingar som andra invandrare har utfört.

Nej, det jag vill ha sagt är att vi bör satsa mer på att hjälpa de invandrare vi har tagit emot in i vårt samhälle på bästa möjliga sätt, exempelvis genom att lära dem det svenska språket, och andra absolut relevanta saker. Tills detta sker.. Håll kranen stängd, för annars kommer vi i slutändan inte att hjälpa någon tyvärr.

EDIT: Nej, som jag sade så stödjer jag inte längre moderaterna.. Jag gick med när jag var 12, den ålder då ens föräldrars åsikter oftast var de rätta. Efter att ha växt upp i en konservativ familj så vet jag definitivt vad jag prioriterar, och det är inget borgerligt samhälle.. Men att rösta in SD anser jag vara det enda rätta, då politikerna oavsett block, förmodligen inser vad som bör göras.. Se det som en taktik eller som vad du vill.. Förövrigt så rör sig ändå alla partierna in mot mitten för att vinna röster, så moderaterna är ändå inte längre vad de var...

Senast ändrad:
Valet 2010
Jarle sa:
Njutaren sa:
PNyberg sa:
Snälla rara, Sveriges välfärd bygger på invandring, utan arbetskraftsinvandringen hade inte Sverige haft i närheten av de resurser vi har idag. Invandringen är inte ett problem, integrationspolitiken är det.
Det var mycket väl så omkring 60-80 talet att de "räddade" Sverige. Idag är det 2010, hur ser det ut idag tycker du?
Integrationspolitiken? Menar du att vi ger kulturberikade dåliga förutsättningar?

Valet 2010
För övrigt vill vi väl att denna SD hype ska få gå så långt att det blir en ny "moderaterna det nya arbetarpartiet.....eller inte" som vi nu har fått leva med.....
förresten.. För några år sedan stod det väl "bevara sverige svenskt"?

Valet 2010
Njutaren sa:
Jarle sa:

Vad är det för fel med att outa pedofiler? Tänker du någon gång skaffa barn?

Ett försvar genererar också jobb, utbildning m.m. Jag betalar hellre det än för kulturberikade som aldrig behöver lyfta ett finger, om de så vill.

Varför inte införa livstidsstraff? Det är en bagatell att begå brott i dagens Sverige.

EDIT: Såg att du riktade det till ekeboms "livsåskådning". Men "just sayin..."
Jag har nog tänkt att skaffa barn någon gång i framtiden men jag vill inte hänga ut folk offentligt. Det är moraliskt fel i min värld. Jag vill inte på något sätt skydda pedofiler men vad är nästa steg, ska man hänga ut alla som begått ett brott, eller kanske göra som jänkarna att har du begått en lagöverträdelse har du inte längre rösträtt?

Ja men visst, istället för att hjälpa folk med våra skattepengar så lär vi folk att döda med dem istället, skitbra. Vapenindustrin är sjukt bra ekonomiskt men förmodligen den mest förkastliga industrin som någon gång existerat.

Jag är inte helt emot livstidsstraff men jag tror på att det finns andra vägar att gå, människor är inte av naturen onda och bara vill det jävligaste för allt och alla. Det finns något fel som leder till att folk beter sig på det sättet.

ekebom sa:
Jarle sa:

Jag visste att detta skulle tas upp.. Jag vill inte minska invandringen på den grund att jag inte vill ha dem i vårt land, utan snarare pga det faktum att vi inte kan ta hand om dem. Sverige vill hjälpa utsatta flyktingar, men istället för att hjälpa så stjälper vi.. Just för att vi inte har möjlighet att taga hand om de vi tagit emot. De får inget värdigt liv här, de hamnar, precis som någon sade härovan, i invandrartäta orter som saknar både pengar och resurser.. Många tvingas till kriminalitet för att överledva, det är just därför jag inte hyser agg gentemot de personer som överfallit mig utan snarare mot vårt system, våra politiker samt den minst sagt sjuka invandrarpolitik de för. Det är just denna krminalitet som får "oss" svenskar att känna ren avsky mot dessa individer.. För vi är kalla och har ingen förståelse. Nu sitter jag inte och yrkar på att det är okej att stjäla, du förstår säkert vad jag menar..

Många människor på flykt söker sig just till Sverige, eftersom att vi har ett sådant "fint" system, samt att vi verkligen "hjälper" människor. Jag känner bara att dessa människor blir lurade.. Låt oss säga att de får asyl här då, vad händer då? Jo, då väntar ett liv i fattigdom, förakt och utanförskap.. De är dömda på förhand pga handlingar som andra invandrare har utfört.

Nej, det jag vill ha sagt är att vi bör satsa mer på att hjälpa de invandrare vi har tagit emot in i vårt samhälle på bästa möjliga sätt, exempelvis genom att lära dem det svenska språket, och andra absolut relevanta saker. Tills detta sker.. Håll kranen stängd, för annars kommer vi i slutändan inte att hjälpa någon tyvärr.
Det du förklarar nu är precis det jag nämnde tidigare i tråden, det är inte invadringspolitiken det är fel på utan integrationspolitiken men i första hand insattheten/kunskapen/ignoransen hos gemene man som skapar detta utanförskap. Alltså inte invandringen i sig.

Njutaren sa:
Jarle sa:
Njutaren sa:
Det var mycket väl så omkring 60-80 talet att de "räddade" Sverige. Idag är det 2010, hur ser det ut idag tycker du?
Integrationspolitiken? Menar du att vi ger kulturberikade dåliga förutsättningar?
Jag tycker att det rent ut sagt att det ser förjävligt ut. Vi tar in massa användbara personer, slänger dem på hög i någon förort utan möjligheter till integration. På vilket sätt är det gynnsamt för en immigrant?
Precis som ekebom säger behandlar vi immigranter dåligt (nåja, de från västvärlden har det väl bra, men de har knappast de integrationsproblem som andra har heller).

Sök gärna upp den dokumentären jag skrev om tidigare i tråden, kom tillbaka och förklara för mig att det bara är "kulturberikade" (ett ord som anses rasistiskt om det ska vara PK) som har problem med att komma in i samhällen.

Valet 2010
S-M-N sa:
kort och gott! röstar man på högern blir det mer cash kvar=mer skidåkning, sossarna=halva svenska folket kmr dra t typ staterna!
Precis, verkligen alla kommer få så mycket mer pengar över när vi inte längre har allmän sjukvård, skola eller ens någon anständig form av socialt skyddsnät.

Valet 2010
Monzax sa:
Fyller 18 i december men OM ja skulle röstat skulle jag lätt röstat på Moderaterna. Tycker att arbete ska belönas och tror på privatisering och att marknaden ska få gå sin egen väg utan statens inblandning. Men om ja skulle rösta me mitt skidhjärta skulle ja rösta på miljöpartiet för ja vill ju bevara snön och vintern så att man kan åka skidor i framtiden!
bra tänkt först. knasigt tänkt sen.
Det går bra för miljöpartiet, alltså får vi bättre snö på vintrarna? kå.

Valet 2010
Jarle sa:
S-M-N sa:
kort och gott! röstar man på högern blir det mer cash kvar=mer skidåkning, sossarna=halva svenska folket kmr dra t typ staterna!
Precis, verkligen alla kommer få så mycket mer pengar över när vi inte längre har allmän sjukvård, skola eller ens någon anständig form av socialt skyddsnät.
sossarna har alltid kört med en ekonomisk plan som inte har gått att finansiera det är därför dom sätter skatt på allt, medans alliansen har lyckats hålla en bra ekonomi under finanskrisen, sverige har ju bäst ekonomi i världen. hade ju varit en helt annan bild om mona sahlin hade varit statsminister, då hade de troligtvis blivit konkurs som de blev för lettland!

Senast ändrad:
Valet 2010
S-M-N sa:
Jarle sa:
S-M-N sa:
sossarna har alltid kört med en ekonomisk plan som inte har gått att finansiera det är därför dom sätter skatt på allt, medans alliansen har lyckats hålla en bra ekonomi under finanskrisen, sverige har ju bäst ekonomi i världen. hade ju varit en helt annan bild om mona sahlin hade varit statsminister, då hade de troligtvis blivit konkurs som de blev för lettland!
Ja, de har ju gjort det bra mycket rättvisare mellan låginkomsttagare och höginkomsttagare? Klart vi har världens bästa ekonomi, det är därför vi inte har någon stadsskuld som vårt grannland i väst :lol:

Jag är inte för sossarna heller, speciellt inte Mona, eller något annat parti för den delen. Som jag skrev tidigt i tråden så kommer jag rösta blank för det samhället vi lever i idag är ohållbart.

Får inte alla lära sig att alla är lika mycket värda nu för tiden? Varför ska göra skillnad på människa och människa och placera varandra i fack efter etnicitet/hudfärg/kapital osv? Den dagen jag får ett vettigt svar på det ska jag överväga att rösta på ett parti vid nästa val, jag är inte omöjlig :cool:

Valet 2010
S-M-N sa:
Jarle sa:
S-M-N sa:
din lysande analytiska förmåga är ju ett bra argument för varför åldersgränsen för rösträtt inte bör sänkas...

Tillbaka
Topp