JakobJ
Aktiv medlem
Valet 2010
Även om det är sant om att dedär med arbetslösheten så behöver det inte vara så. Med en regering som skapar jobb åt alla så ökar konsumtionen och allt går runt i en god cirkel. men om man diskriminerar invandrare kan det aldrig bli bättre. Vad är det för erfarenhet får ja fråga? Håller du med om att majoriteten muslimer är bra människor som inte har nånting med terrorism, stening, dålig kvinnosyn osv. att göra?Njutaren sa:Jag förstod vad du menade. Precis, sköts invandringen rätt ska det inte vara några problem. Tyvärr sköts den inte rätt.JakobJ sa:@njutaren, nu förstog du inte, ja menade att där jag bodde vare folk från alla möjliga kulturer och det var inte något problem med det. Tror du att om vi lättar på invandringen så kommer de bara islamextremister? Folk verkar tro att varje muslim är djävulen.. Har vi inte varit här förut, haru hört talas om förintelsen, eller folkmordet i rwanda. Det gick ut på fördomar bådadera. Om invandringen sköts rätt så ska de inte vara problem, ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också. Du säger att Erik är lättpåverkad, men fråga dig själv vart du har fått ditt muslimhat ifrån. Inte fan äre från erfarenhet iaf.
Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden umgås jag själv med invandrare bland annat.
"ju fler som kommer till sverige och jobbar, ju fler konsumerar också." just det där med jobben. 100.000 invandrare per år kommer också öka arbetslösheten, bostadssvårigheter m.m. En massa onödiga pengar kort sagt.
Mitt "muslimhat" som du kallar det Är från erfarenhet, och mina erfarenheter kan också glädja dig med att det finns en hel del svenska drägg också.