Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Trodde inte den skulle vara så knivig. Här syns ledtråden bättre.
1718168006382.jpeg

Då undrar Wallander vad nedanstående två bilder har gemensamt? Förutom det mest uppenbara.

Edit: Tror att Hawken har haft en bild här inte så väldans långt ifrån platsen för den nedre bilden... Edit2: Frågan handlar om berg.

1718174810817.jpeg

1718174719005.jpeg

Senast ändrad:

Precis, övre bilden tagen i Chamonix invid det riktigt stora vita berget (Mont Blanc) och nedre bilden är från Vita Bergen i Stockholm i helgen. Trevligt café där, rekommenderas, men dyrt. Man kan dock köpa en glasspinne utan att bli ruinerad.

Turen går till snöguden!

Glacier d'Argentière är rätt, bilden tagen från utsiktsplatsen. Det syns inte men det blåste så jävligt att man knappt kunde stå upp...

Varsågod @xhib

Jag har tältat där några gånger....
Bättre platser finns 😀

Och var är man när man ser detta eller strax framme vid ?

Bilagor

• 20240416_110615.jpg
    20240416_110615.jpg
    508 KB · Besök: 53
Kanske på väg österut från Singisstugorna mot Kebnekaise fjällstation men det där berget (Liddubakti??) ligger i Gällivare kommun på södra sidan av dalen ?

1718285523225.png

Alla dessa bilder med pilar, en tom mot månen! Hittade den här. Vad måste man se upp med här? Dvs vad står det på delen jag censurerat?
IMG_4343.png

Alla dessa bilder med pilar, en tom mot månen! Hittade den här. Vad måste man se upp med här? Dvs vad står det på delen jag censurerat?
Visa bilaga 32565
Jaja, just där måste man se upp för blåhåriga tanter med näsan i vädret, iklädda paljetter och har döda hundar på fötterna. Naturligtvis förväntar de sig förtur till restaurangen och blir högljudda om så inte sker omedelbums.
Am I right or am I right? 😄

Tillbaka
Topp