Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Sturup? Kastrup? Vem tusan vill landa i sådana hålor på plattlandet? :unsure:;)

För övrigt - Winter is coming! Och det firar vi med en liten puderbild.
Vad heter liften som går upp på motsatt sida?

1720721414850.png

Om man flyger förbi Kastrup och glömmer att landa där så blir man väl tvungen att nödlanda senare? :unsure:
@STORPOTATEN , du är ju duktig på kartor, kan du inte sätta ett kryss där ni landade?😁;)

Visa bilaga 32800
Den där kartan....det är något som inte riktigt känns.....rätt?
Å andra sidan vore det väldigt trevligt om den såg ut så. Det skulle ju då vara väldigt nära till massa bra älvar lämpade för skönt flugfiske. :giggle:

Liknar Colmar, fast det är det ju inte. :unsure:
Eller?

Det finns en betydligt mer fotogenisk bro att ta bilder ifrån i Colmar.
Koppling? Alsace.

Liknar Colmar, fast det är det ju inte. :unsure:
Eller?

Det finns en betydligt mer fotogenisk bro att ta bilder ifrån i Colmar.
Koppling? Alsace.
Jo, Colmar. Vid den fotogeniska bron var det så mycket folk att det inte var särskilt fotogeniskt… Tänkte på en annan bild, inte upplagd av mig, och därmed annan koppling. Fast stämmer ju att Grand Ballon ligger i Alsace.

@Kalle_Luzern har introducerat ett nytt tema så jag kör vidare på det.

Den här bilden har jag tagit i morgondimmorna en fin dag mellan Jul och Nyår.
1. Vad heter byn?
2. Vinstockarna i förgrunden tillhör en berömd Grand Cru, vad heter den?
3. Vilken druvsort ger de bästa vinerna i denna Grand Cru?

Visa bilaga 32803
Jaha, jag väntade mig att någon skulle svara på fråga två också. 🤷‍♂️ ;) Får väl svara själv då, kopplingen var din bild på Venedig. Kvarteret där runt floden i Colmar kallas Petit Venise, dvs Lilla Venedig.

Dina associationer från Colmar till vinfrågor får stå för dig, blanda inte in mig. :ROFLMAO:

Senast ändrad:
Jaha, jag väntade mig att någon skulle svara på fråga två också. 🤷‍♂️ ;) Får väl svara själv då, kopplingen var din bild på Venedig. Kvarteret där runt floden i Colmar kallas Petit Venise, dvs Lilla Venedig.

Dina associationer från Colmar till vinfrågor får stå för dig, blanda inte in mig. :ROFLMAO:
Du skrev att Alsace var en gemensam faktor när jag svarade Colmar och Alsace, så jag trodde att jag hade rätt på frågan. Jag har tagit bort min bildgåta, så din är aktuell igen.

EDIT: Oops såg nu att du gav svaret också.

OK, bildgåtan är fri för den som vill lägga upp en ny.

Om ni har fiskat i Lofsdalen nånstans? Så, kan det vara Glötesvålen?
I närheten av Lofsdalen är det, närmare bestämt vid Linsellborren. Fantastiskt fint område. Fisket kan vara väldigt varierande.
Men därifrån har man i alla fall en fin utsikt över Glötesvålen med alla dess tjusiga vindkraftverk.

Bilden är tagen från rosa markeringen.
1720774652145.png

Din bild @KaitsuH

Eftersom Öl-Kalle 🍻😜 inte gillade min vidareutveckling av hans eget införda Alsace-tema, så byter vi land.

Vad heter fjorden?
Alla bilderna är tagna vid nästan samma plats.
1720804105752.png

1720804285461.png

1720804410856.png

För att komma i fredagsstämning så blir det också lite trevlig musik med anknytning till bilderna.

Och så ytterliggare en ledtråd om vilket land vi befinner oss i.💲💸:oops:
1720804754204.png

Ingen utsikt på promenaden i dag 😶‍🌫️, men lyckades ta en snygg bild förra lördagen. Finns (minst) tre sätt att komma förbi nära punkten jag stod vid på skidor. Nämn ett av dem.
1720861578664.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp