Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Och så tycker jag att det är dags för en snöbild igen.❄️
Det är ju Midsommartider och till det hör faktiskt skidåkning…;)

1. Varifrån har jag tagit bilden?
2. Vad heter den högsta toppen som syns🏔️?
1750317368158.webp

Vi börjar med 1. Hinterer Brunnenkogel..? och det är bara att sopa bort snön på bildens panoramakarta och läsa... ;)
2. Ortler?

1750327808274.webp

Senast ändrad:
Men nu glömde du väl ändå bort den absolut viktigaste toppen? ☝️ ;)
Visa bilaga 39581
Men ja, det är nog Zebran och Ortler som sticker upp lite i bakgrunden..

Jo nog ser man förutom Ortler även en del Zebror och Vita Bollar som är något högre än denna ståtliga Potatisknopp men, point taken, de är inte absolut viktigast! :ROFLMAO:
Hur kommer man upp där förresten ,ser ju ju ut som en del är på väg ner därifrån.

Vi börjar med 1. Hinterer Brunnenkogel..? och det är bara att sopa bort snön på bildens panoramakarta och läsa... ;)
2. Ortler?

Visa bilaga 39579
Ja, det är rätt förutom att bilden inte är tagen uppe på plattformen, utan från passagen dit ca 20 meter innan.☝️;)

Rätt svar på fråga 2 skulle faktiskt även kunna vara Kartoffelkopf, den är ju högst ”i bilden”😜.

Din tur @fredw !

Ja, det är rätt förutom att bilden inte är tagen uppe på plattformen, utan från passagen dit ca 20 meter innan.☝️;)

Rätt svar på fråga 2 skulle faktiskt även kunna vara Kartoffelkopf, den är ju högst ”i bilden”😜.

Din tur @fredw !

Jaha, förstår iofs inte de kommentarerna (har t ex inte skrivit att din bild var från plattformen). Själv tyckte jag att mina svar var korrekta rakt upp och ner! 😉 I varje fall, tack för förtroendet! Dyker i arkivet.

Ja, mycket sexigt panorama där.!
Verkar som om det bara är gamla trådrävar här nu för tiden, så nu sätter vi dem på bänken tills vidare, så får vi se vad som händer.

Här är mina två småpotäter, inte så små längre då båda toppar ut över 190 cm, men det är irrelevant här. Det som är relevant är liftens namn, vilket är?

1750343345609.webp

Av skylten att döma skulle det kunna vara Sveriges nordligaste samhälle ”Kummavuopio”, fast den här orten ser ju ut att vara en större metropol än så.
Vad för sorts arbete kan det finnas att utföra där? Borra en bergvärmepump?

Då jag redan har avslöjat var jag är nu i andra trådar så bör det inte bli så svårt.
Var är jag nu och vart bör jag inte så fall vara på väg?

Bilagor

• 20250619_141525.webp
    20250619_141525.webp
    647.2 KB · Besök: 64
Oj, snabba ryck! Inte jag heller, den lyfte mellan Hochstollen och Glogghüs när jag kom upp till kammen. Sjöarna stämmer så klart. (y) Titlis längst bort till höger.

Hann inte ens leta upp någon rock, men @STORPOTATEN har nog något på lut.
Lördag och jag arbetar visserligen, men rock måste det bli! :devilish:
Var på konsert i måndags, får bli något från bandet.

Och här har vi en annan sjö, vad heter den?
1750520842692.webp

Tillbaka
Topp