Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inget rätt än. Samma land som Arosa, lägre än både Aroser Rothorn och Weisshorn
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, genau. Högsta punkt i kanton Luzern, 2348 m. Sörenberg ligger på andra sidan, enligt uppgift bra freeride från toppen tillbaka till gondolens dalstation. Vrider man kameran lite till vänster ser man Brienzersee, hade varit nästa ledtråd:Brienzer Rothorn
Tack!Vacker bild!
Jag har lite och fixa med, nästa bild kommer om ca 1 - 1,5 h.
Alla kan behöva relaxa lite...![]()
Två rätt av fyra!Kivigt, känns som perspektivet är rätt ihoptryckt... Grov gissning, i höjdordning:
Weisshorn, 4506 m
Aletschhorn, 4193 m
Bietschhorn, 3934 m
Nesthorn, 3821 m
Tror du måste skriva hur högt Matterhorn är också!Tror du måste associera med rätt siffra också. Som jag!![]()
Nja, om Matterhorn skulle vara med hade jag fått vrida mig åt vänster.1. Matterhorn
2. Matterhorn
3. Matterhorn
4. Matterhorn
De är lika höga.
Nej, faktiskt inte! Hrrmmpf!Tror du måste skriva hur högt Matterhorn är också!![]()
De två du inte har med är mycket kända berg (dock från en ovanlig vinkel).Hmm, mer zoomat än jag tänkte då... Ny gissning:
Aletschhorn, 4193 m #4
Bietschhorn, 3934 m #1
Mittaghorn, 3892 m #3
Breithorn, 3784 m #2
De två är också de mest avlägsna på bilden.De två du inte har med är mycket kända berg (dock från en ovanlig vinkel).
Voila!Stora kikaren tas fram och ny gissning:
Aletschhorn, 4193 m #4
Jungfrau, 4158m #2
Mönch, 4107m #3
Bietschhorn, 3934 m #1
Kul med såna gåtor när man iaf har en halv aning om var man ska starta...Voila!
Mycket bra!
Du är härmed certifierad "Mountain tracker"![]()
Bilden är tagen från Klein Matterhorn. Det stora "Bergsturz" i Randa syns också.
Din tur @Kalle_Luzern !
Ger rätt för det, tänkte på toppstationen, Mittelallalin men är nog tagen ungefär lika långt från båda när jag kollar på kartan. Bjuder på en bild på Dom från samma fläck.Felskinn, Saas Fee
Ett steg på vägen mot rätt svar!Ser ut som en mysig privat Apres-Ski i Italien!![]()
Hade det varit bubbel i glasen hade jag gett 5/5.Ser ut som en mysig privat Apres-Ski i Italien!![]()
Korrekt! Fint ställe. Hittade du webbkameran? Din tur Kalle!San Cassiano - Alta Badia
Såg att du gillar high-life, så googlade luxury skiing in Italy och då kom kyrkan där (efter lite letande).Korrekt! Fint ställe. Hittade du webbkameran? Din tur Kalle!