Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vilket är berget på bilden? Befinner på baksidan av ett välkänt berg
1610978157375.png

Hmm ser ut att va lite is där nere, ser dock inte hur stor sjön ä....Men kan det vara Besseggen?!

Göttigt! Jag är precis på väg ut genom förren för ett pass på gymmet så ni får hålla till godo i 2h eller så innan nästa utmaning dyker upp ^^
Två timmar?!? Det är en evighet i denna tråd. Vi dör under tiden. Kanske vi som svarat delrätt (jag gissade t.ex. blixtrande snabbt "sommar" på en bild efter att vinter, vår och höst visat sig vara fel...) kan få gästspela och slänga in några bilder medan "The usual suspects" som alltid vinner går på toa, sover, gör sin partner glad och annat mindre viktigt?

Två timmar?!? Det är en evighet i denna tråd. Vi dör under tiden. Kanske vi som svarat delrätt (jag gissade t.ex. blixtrande snabbt "sommar" på en bild efter att vinter, vår och höst visat sig vara fel...) kan få gästspela och slänga in några bilder medan "The usual suspects" som alltid vinner går på toa, sover, gör sin partner glad och annat mindre viktigt?
Se det som rehab ;)

Okej, här kommer det. Vars nånstans är vi och glassåker?

gjfjfaa.jpg

Den här bilden är tagen ungefär mitt på stora Sarektraversen, vi har precis varit uppe på Vargtoppen och åker ner från flanken mellan Vargtoppen och Várdastjåhkkå. Til höger i bild syns Stortoppen på Sarektjåhkko och kammen över till Sydtoppen. Den snöfria toppen är den berömda Nordtoppen. Vi slog läger på glaciären under Stortoppen som vi sen fortsatte opp på nästa dag.

Senast ändrad:
Jag som tänkte den skulle vara relativt enkel, där ser man perspektiv!

Inga rätta svar än så länge i alla fall, droppar en ledtråd vid 8 om ingen utveckling sker :)

Tillbaka
Topp