Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Personligen ser jag gärna att PC och SP fortsätter att visa oss andra vart skåpet ska stå! När man någon enstaka gång lyckas ta en poäng (visligen på flodhästar eller något helt annat ej bergsrelaterat 🤣) bli ju segerns sötma så mycket starkare än om man skulle veta att de sitter i utvisningsbåset.....

Jag ska försöka få med @Hawk100 och @STORPOTATEN till Helags här på vårkanten.
Kanske fler i den här galna tråden som vill följa med?
Jag kan hämta upp i Östersund (om du kommer med tåg) eller så ses vi i Ljungdalen (om ni bilar från söder). Därifrån får ni tolka efter min skoter fram till Fjällstationen. Finns massor med fina turer med rejäl fallhöjd.
när? Så fort det blir ett bra högtryck!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    537.2 KB · Besök: 87
Senast ändrad:
Jag kan hämta upp i Östersund (om du kommer med tåg) eller så ses vi i Ljungdalen (om ni bilar från söder). Därifrån får ni tolka efter min skoter fram till Fjällstationen. Finns massor med fina turer med rejäl fallhöjd.
Hoppas ni får en bra tur, verkar ju givet vad som bjuds på Apres Ski! Grymt med ett berg med egen öl! ☺️ 🍻 Finns ett par-tre olika döpta efter skidorter här, och FWT så klart...

Vilket föredömligt initiativ. Vi har varit sugna på Helags i många år men den där jäkla anmarschen har varit ett stort bekymmer. Nu blir det nog en tur till Keb i vår också så semester- och barnvaktsdagarna hos farmor börjar sina tyvärr...

Självklart är det La Grave med sin legendariska lift som man skymtar långt där borta.

Din tur @Kalle_Luzern!
Gällde att vara snabb där insåg jag när jag zoomade och såg gondolerna. ;)
Här är en arkivbild igen, 2011. Företagsutflykt, det här är en stunds knallande från en gondols (ägg) toppstation riktning starten på en känd kälkbacke! Vad heter skidområdet, samma namn som gondolstationen?
001.JPG

005.JPG

Senast ändrad:
Jag har sportlov och slog säsongsrekord på avverkade höjdmeter idag, så för att undvika att jag somnar ifrån innan någon löst det lägger jag till en bild med diverse 4000+ och nästan 4000 m berg i originalinlägget. Inte tagen på exakt samma ställe, lite högre upp om jag minns rätt.

Där så! :) Länk till info om kälkbacken, påstås vara den längsta i världen. Vi gick inte hela vägen till toppen, är en rejäl promenad...
På andra bilden ser man utlöpare från Schreckhorn till vänster och Eiger till höger. I bakgrunden Fiescherhörner med tre toppar runt 4000 m. Bjuder på en bild på den kända nordväggen:
002.JPG

Där så! :) Länk till info om kälkbacken, påstås vara den längsta i världen. Vi gick inte hela vägen till toppen, är en rejäl promenad...
På andra bilden ser man utlöpare från Schreckhorn till vänster och Eiger till höger. I bakgrunden Fiescherhörner med tre toppar runt 4000 m. Bjuder på en bild på den kända nordväggen:
Visa bilaga 8372
Skönt att du exkluderade hela kantoner i taget. Så när jag kollade på kartan slog det mig att jag nog hört Grindelwald i samband med kälkar... Snart kommer några bilder för att reta Pistecarver lite. Men jag misstänker att han praktiserar den sporten också :)

Den här gången söker vi en känd golfbana (nej jag spelar inte golf men platsen var klart sevärd ändå)
DSC01242.JPG

DSC01227.JPG

Skönt att du exkluderade hela kantoner i taget. Så när jag kollade på kartan slog det mig att jag nog hört Grindelwald i samband med kälkar... Snart kommer några bilder för att reta Pistecarver lite. Men jag misstänker att han praktiserar den sporten också :)
Nej, jag spelar inte golf!

Tillbaka
Topp