Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, Vita Ringen är namnet jag sökte.
Är ungefär en halvdagstur.
Man kan starta den egentligen var som helst i systemet.
Vi var på en dagsutflykt från St Anton och började i Lech med att åka up till Kriegerhorn, sedan österut på Lechsidan och ner till Rüfikopfbahn, upp med den och fortsatte på Zürs östsida till Trittkopf. Ner från den på andra sidan Zürs och upp på Zürs västsida och fortsatte norrut och rundade Omeshorn sedan ner mot Lech igen (där bilden är tagen).

Din tur då @STORPOTATEN !
Jösses, där fick man rota långt bak i skallen. Det namnet har jag nog inte hört sedan någon dimmig charterresa i början av 90-talet.

Nåväl, här har vi den gode @Hawk100 i sina glansdagar runt 2003! Frågan är vilken topp han står på här.

1615472490201.png

Typiskt att missa detta när jag just var i Lech i fjol.
Om någon vill ta anställning på den lilla backrestaurangen som jag ringat in så får ni där sällskap av många små muskulösa, fullpiercade och genomtatuerade snaggade män i tajta lederhosen.

6C1BFF65-76B5-4CD3-AF67-65F792A56B0B.jpeg

Så har kartmogulen slagit till igen.
Saint Jaques på 2407 möh är det och vid goda snöförhållanden kan man här få ett mycket trevligt åk på hela 1600 höjdmeter, hela vägen ner till dalen där man tar bussen tillbaks upp igen.
Om snöförhållandena inte är så goda viker man av på en liten skogsväg i höjd med Les Frasses. Här får man dock se upp, så man inte blir överkörd eller bortmotad av fanatiska kälkåkare.

Tillbaks till @PisteCarver

Vad heter den här kammen som vi står på?
(personen på bilden tillhör inte familjen PC)
Blir det för svårt så kommer en bra ledtråd om ca 30 min.
Clip790_.JPG

Hmm, 600 mm lins för att ta bilden? :unsure:
Ja, jag undrar också nu när du säger det, får lite dåligt samvete för att jag kanske har blandat ihop bilder från trakten. Man borde ha sett lite fler sjöar emellan. Vad göra, antagligen är bllden från skogen ovanför Silvaplana precis som du sa.
Men ledtrådarna var Maloja. Ledsen för detta debacle.
Vad göra under dessa omständigheter, ska Storpåtäten ändå gå vidare eller ska du ta över? Vad säger ni?

Ja, jag undrar också nu när du säger det, får lite dåligt samvete för att jag kanske har blandat ihop bilder från trakten. Man borde ha sett lite fler sjöar emellan. Vad göra, antagligen är bllden från skogen ovanför Silvaplana precis som du sa.
Men ledtrådarna var Maloja. Ledsen för detta debacle.
Vad göra under dessa omständigheter, ska Storpåtäten ändå gå vidare eller ska du ta över? Vad säger ni?
Lätt hänt! :) Låt Potaten köra på, hårt med sportlov så jag slocknar nog snart och sen dra till berget igen imorrn bitti. Hoppas lite av snön får lägga sig, stormar på rätt bra...

Tuolpagorni var mitt första svar!!
Men sen såg jag träden och insåg att det lär vara i Alperna....

Hmmm, är det Le Catogne?

Edit....äsch, för lågt tydligen, men det är jevligt likt från Martigny-hållet.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp