Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hehe såpass nära alltså. Då drar jag till med Hundshögen (Vinhtseåelkie) som sista bud.
Äntligen! Jag var upp på Hundshögen 1370möh häromdagen och hade då utsikt över Sonfjället ( som är ett bättre skidfjäll). Vid fint väder ser jag båda dessa toppar från min altan😉

Kalle gjorde grovjobbet men nu är det din tur @larchii
Är det under ditt pass som vi passerar 10k??

Äntligen! Jag var upp på Hundshögen 1370möh häromdagen och hade då utsikt över Sonfjället ( som är ett bättre skidfjäll). Vid fint väder ser jag båda dessa toppar från min altan😉

Kalle gjorde grovjobbet men nu är det din tur @larchii
Är det under ditt pass som vi passerar 10k??
Haha ja han gjorde ju det men skäms inte för att göra en Northug och gå om precis innan mållinjen ;) Hehe ja vi får se, får lägga upp en lagom klurig bild. Återkommer strax.

Blir sommarbild.... Vad heter berget bakom damen på bilden?

IMG_20180714_204742_2.jpg

Har sett den där utsikten på bild förut och surt konstaterat att jag varit i närheten flera gånger helt ovetandes... Men man kan ju åka dit igen!

Här är några locals på sommarbete, det finns gott om skidliftar runtomkring men det är nog få svenska sportlovsturister som hittat hit. Var är vi?

IMG_20190901_112234154.jpg

IMG_20190901_112230789.jpg

Platsen är ett ofta återkommande inslag i ett mycket välkänt årligt idrottsarrangemang.

Senast ändrad:
Det är ungefär åtta mil till närmaste kloster från där bilden är tagen.
Vi är inte nära vare sig Lauterbrunnen eller Nassfeld.

Det kommer en ledtråd om en halvtimme!

Det är inte många kor på grönbete i Grenoble...

Alpe d'Huez är däremot en bra gissning, stigningen upp dit är dock mycket brantare än där bilden är tagen.

Bra @Kalle_Luzern !
Col de la Madeleine är rätt. Här har Touren passerat 25 gånger, första gången var 1969. Höjden över havet är 1993 meter. Det är riktigt fin utsikt hela vägen om man åker väg D213.

Bra @Kalle_Luzern !
Col de la Madeleine är rätt. Här har Touren passerat 25 gånger, första gången var 1969. Höjden över havet är 1993 meter. Det är riktigt fin utsikt hela vägen om man åker väg D213.
Ser fint ut! Bra ledtråd, annars hade vi nog gissat tills imorrn... :LOL:
Två svar vill jag ha till den här bilden, namnet på sjön och namnet på det pyramidformade berget på andra sidan.
IMG_1470.JPG

P.S. 10k inte långt borta nu! :giggle:

Även Niesen har ett årlig sportevent, Niesen-Treppenlauf. Springa upp för världens längsta trappa längs med bergbanan, 11764 trappsteg och 1643 höjdmeter!
Knappt 13 timmar hem inkl. lunch och middagsstopp igår, det sista jag skulle vilja göra just nu är att springa 1643 höjdmeter upp...😓
Ska ladda över lite nya bilder från kameran och återkommer snart - jag går med temporärt i Scandomaffian! 😀😉

SP är också tillbaka från några dagars Påskfirande!(y)
Det är mycket riktigt Fjätervålen sedd från norr.

Får vi se lite Alper och solsken nu?
Tillbaks och tillbaks vet jag inte, men fullproppad med ägg är jag och väderbiten efter blåsigt havsöringsfiske! Inte riktigt påsken som var tänkt, men...vad gör man?
Måste strax ut och röja på tomten, men den där kunde jag ju inte låta bli. Vi kan väl hålla oss kvar på plattare mark, med denna lätta?
Vad kallas denna toppen borta till vänster?
1617621873541.png

Snödjup

Tillbaka
Topp