Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nä @Kalle_Luzern var ju nästan rättSonfjället och du står på Stora Anahögen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä @Kalle_Luzern var ju nästan rättSonfjället och du står på Stora Anahögen?
Nä @Kalle_Luzern var ju nästan rätt
Äntligen! Jag var upp på Hundshögen 1370möh häromdagen och hade då utsikt över Sonfjället ( som är ett bättre skidfjäll). Vid fint väder ser jag båda dessa toppar från min altanHehe såpass nära alltså. Då drar jag till med Hundshögen (Vinhtseåelkie) som sista bud.
Haha ja han gjorde ju det men skäms inte för att göra en Northug och gå om precis innan mållinjenÄntligen! Jag var upp på Hundshögen 1370möh häromdagen och hade då utsikt över Sonfjället ( som är ett bättre skidfjäll). Vid fint väder ser jag båda dessa toppar från min altan
Kalle gjorde grovjobbet men nu är det din tur @larchii
Är det under ditt pass som vi passerar 10k??
Det var en vågad gissning!De där korna ger mig Spanien-vibbar så jag drar till med Sierra Nevada.
Nu är det nära!Maurienne-dalen?
Ser fint ut! Bra ledtråd, annars hade vi nog gissat tills imorrn...Bra @Kalle_Luzern !
Col de la Madeleine är rätt. Här har Touren passerat 25 gånger, första gången var 1969. Höjden över havet är 1993 meter. Det är riktigt fin utsikt hela vägen om man åker väg D213.
Var för lätt ja, tänkte nästan det! Även Niesen har ett årlig sportevent, Niesen-Treppenlauf. Springa upp för världens längsta trappa längs med bergbanan, 11764 trappsteg och 1643 höjdmeter!Thuner See och Niesen
Knappt 13 timmar hem inkl. lunch och middagsstopp igår, det sista jag skulle vilja göra just nu är att springa 1643 höjdmeter upp...Även Niesen har ett årlig sportevent, Niesen-Treppenlauf. Springa upp för världens längsta trappa längs med bergbanan, 11764 trappsteg och 1643 höjdmeter!
Se upp, annars kanske vi får kalla till extra stämma...Bara temporärt @Hawk100 , och mitt medlemskap i Alpmaffian kvarstår självklart!![]()
SP är också tillbaka från några dagars Påskfirande!Fjätervålen?
Tillbaks och tillbaks vet jag inte, men fullproppad med ägg är jag och väderbiten efter blåsigt havsöringsfiske! Inte riktigt påsken som var tänkt, men...vad gör man?SP är också tillbaka från några dagars Påskfirande!
Det är mycket riktigt Fjätervålen sedd från norr.
Får vi se lite Alper och solsken nu?