Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, bron där är nyare och längre ser jag.Vid Ehrenberg / Bergwelt Hahnenkamm
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, bron där är nyare och längre ser jag.Vid Ehrenberg / Bergwelt Hahnenkamm
Tack för det, skitlätt eller hur!?Då får jag hjälpa dig med svaret.
Du är i orten Sattel och tittar upp mot skidområdet Hochstuckli.
Nu ska jag ut och gå en runda i högsommarvädret.![]()
Aegeristrasse 15 tror jag på.Bilden har du tagit från adressen Aegeristrasse 13.![]()
Ja, "ö-borna" finns ju i finalen endast pga att domaren fuskade bort vårt kära broderfolkTänker inte bli sittande med nåt medans alla på semester glor på överbetalda pojkar som jagar en boll och "experter" med fläskkotlettfrilla... Förhoppningsvis går trofén inte till några öbor.
Tar en koll imorrn bitti om den ligger kvar då.![]()
Det är alldeles riktigt det.
Då ska vi se... Till höger Schlegeis Stausee dammen? Till vänster skulle jag säga att det första som kan kallas ort är Ginzling.
Ja, precis! Ger namn till Davos kanske minst kända skidområde (Davos Pischa) som bara består av en kabinbana, inga andra liftar eller pister!Pischahorn, 2980?
Nej inte paradiskullen.Paradiskullen?
Har man slutat med backhoppning i Holmenkollen?Nej inte paradiskullen.
I backen på bilden hoppas det inget nuförtiden...
Det var en lurig en, krävdes lite googling minst sagt!Hedebacken är det, tillbaka till @Kalle_Luzern igen
Helt riktigt, fotograferat från Gross Mythen i lördags.Gross Düssi (Düssistock), rätoromanisch Piz Git 3256 m.
Det finns också en lägre topp söderom som heter Piz Git, men enl. bla Wikipedia och geofinder.ch, så heter Gross Düssi också Piz Git.
Svarar från gymmet igen1. Kleiner Kaserer?
2. Snö
3. Gissar att det är till hopp/landningar i parken. Sett liknande t.ex. på Corvatsch.
Nej, inte det heller.sparad snö för att fylla igen glaciärsprickor?
Nästan det svar jag hade tänkt mig, så jag ger rätt för det.för att "fylla på" glaciären så man kan åka ned till Tuxer Fernerhaus ?
det är en bra gissning. men inte rätt fjäll (Sveriges "Lake Tahoe" stämmer dock)Ja, fjällen i Jämtland är ju lika varandra som skären i yttre skärgården, men jag gissar på att bilden är vid Storsjön, och då gissar jag på Drommen till vänster och Västerfjället till höger.
helt korrekt!Hundshögen och Storfjället?
Nej, det var ju jag som svarade rätt….helt korrekt!
Hundshögen är nästa lika hög som Åreskutan men inte riktigt lika känd (600 fhm ner till lika okända Arådalen)
över till Kalle igen!
nämen förlåt. såg fel.Nej, det var ju jag som svarade rätt….![]()